محبوبیت موبایل های ارزان قیمت در حال افزایش است

Images
Images
Images
Images

محبوبیت موبایل های ارزان قیمت در حال افزایش است

  • عمومی
  • 2,131 بازدید

بر اساس بررسی های موسسه تحقیقاتی «Counterpoint Research»، کمپانی های بزرگ در یکی دو سال اخیر تمایل بیشتری به تولید موبایل های ارزان قیمت یافته اند، تا به هر نحو ممکن سهم ارزشمندشان را از بازار حفظ نمایند.

بر اساس آمار منتشر شده، سهم موبایل های اقتصادی زیر ۳۰۰ دلار از سبد محصولات سامسونگ، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۴۰ درصد بوده است، در شرایطی که این رقم در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۵۴ درصد رسیده. سهم کمتر از ۲۰۰ دلاری ها نیز از ۱۰ درصد به ۴۱ درصد افزایش یافته است. آمارها در خصوص دیگر کمپانی کره ای، ال جی نیز مشابه است؛ حالا موبایل هایی با برچسب قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار، بیش از ۶۵ درصد از سبد محصولات این شرکت را تشکیل می دهند

در آن سو اما آیفون های اپل نسبت به گذشته گران تر شده اند. با توجه به این که تحلیلگران در خصوص موبایل های این شرکت، مرز ۵۰۰ دلاری را به عنوان «ارزان قیمت» در نظر گرفته اند، تا سال پیش تنها ۱۰ درصد از آیفون های فعلی اپل را می شد «اقتصادی» نامید، اما رقم مذکور در حال حاضر برابر با ۳۰ درصد است. چنین تغییری به لطف عرضه آیفون تازه ۴ اینچی SE میسر شده است.

با در نظر گرفتن این حقیقت که رشد جهانی بازار تلفن های هوشمند در سال جاری متوقف شده و بیشتر تولید کننده ها شاهد کاهش عرضه بوده اند، به نظر می آید تغییر تمایل خریداران به سمت ارزان قیمت ها منطقی باشد، به ویژه که مشتریان جدید این محصولات در حال حاضر بیشتر از کشورهای در حال توسعه، با میانگین تولید ناخالص ملی نه چندان بالا، می آیند. در کنار آن، حتی خریداران توانمندتر غربی نیز به مرور در می یابند که می توانند سخت افزار مورد نیاز خود را با رقمی بسیار کمتر از قبل، از برندهای چینی تازه وارد انتخاب نمایند.

در آخر نیز باید اشاره کرد که تمایل به سمت تلفن های هوشمند اقتصادی، هرگز به معنی کاهش محبوبیت پرچمداران نیست. در روزهای آینده سامسونگ گزارش عملکرد سه ماهه دوم خود را منتشر خواهد ساخت و تحلیلگران معتقدند،‌ به لطف فروش بالای گلکسی S7 و S7 edge، شاهد بهترین رکوردهای کره ای ها در زمینه درآمد و سود، در طی دو سال اخیر باشیم.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو