عزم وزیر ارتباطات برای میانجیگری بین آپارات و صدا و سیما!

Images
Images
Images
Images

عزم وزیر ارتباطات برای میانجیگری بین آپارات و صدا و سیما!

  • عمومی
  • 2,230 بازدید

روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسمی به مناسبت هفته ی پدافند غیر عامل ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده میان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سایت اشتراک گذاری ویدیوی آپارات، از میانجی گری برای حل این اختلاف سخن گفت. 

 

چندی پیش خبری مبنی بر شکایت صدا و سیما از آپارات روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و در پی آن اپلیکیشن های مجموعه ی آپارات نیز از بازار اندرویدی کافه بازار حذف شد؛ اقدامی که مدیرعامل کافه بازار آن را در راستای دستور بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه عنوان کرد.

 

با تکذیب نه چندان واضح مسئولان آپارات، جزئیات موضوع ابتدا در هاله ای از ابهام قرار داشت تا اینکه یکی از مسئولان صدا و سیما شرح ماجرا و علل این شکایت را برای رسانه ها تشریح کرد. به گفته ی او، سایت های ارائه دهنده ی سرویس فراگیر ویدیویی باید از صدا و سیما مجوز بگیرند و محتوای اختصاصی این سازمان را از روی سرویس خود حذف کنند؛ امری که واکنش مسئولان آپارات را به همراه داشت. 

 

حال محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه ی همایش نکوداشت هفته ی پدافند غیرعامل، درباره ی چالش هایی که صدا و سیما برای برخی تولید کنندگان محتوا ایجاد کرده است عنوان کرد:

"در این باره آقای جهرمی مدیرعامل شرکت زیرساخت مذاکراتی را با آقای علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما داشته‌اند. این موضوع درون خانوادگی است و ابتدا تلاش می‌کنیم آن را با آقای علی عسکری حل کنیم. اما اگر نشد شورای عالی فضای مجازی برای رسیدگی به چنین موضوعاتی ایجاد شده که موضوع در آنجا مطرح خواهد شد."

 

وی افزوده است:

"همه ی ما اتفاق نظر داریم که باید با تولید کنندگان محتوای ایرانی و محتوای داخل و تمامی شرکت‌ هایی که محتوای داخلی را ارائه می‌ دهند مهربان باشیم زیرا بخش مهمی از شبکه ی ملی اطلاعات بر پایه ی رونق محتوای داخلی استوار خواهد بود".

 

منبع: شهر خبر

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو