امنیت در فضای مجازی

Images
Images
Images
Images

امنیت در فضای مجازی

امنیت در فضای مجازی

امروزه امنیت در فضای مجازی با توجه به گستردگی و پیشرفت تکنولوژی و تجارت الکترونیک، در بین مردم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. خبرگزاری ها، آموزش های الکترونیک، نشر عقاید، ارتباط با دیگران و… همه و همه در اینترنت قرار گرفته است. در این بین افرادی هستند که با گسترش این فضا با هک کردن وبسایت ها به دنبال به دست آوردن اطلاعات و برخی دیگر با ایجاد صفحات جعلی درگاه های پرداخت بانک ها در پی دزدیدن اطلاعات بانکی مردم و برهم زدن امنیت در فضای مجازی هستند. پس می توان گفت نیاز است تا یک کاربر، مدیر سایت یا یک مدیر سرور باید به امنیت در فضای مجازی توجه زیادی داشته باشد.

امنیت در فضای مجازی

امنیت در فضای مجازی شامل موارد زیر می شود

  • امنیت اشتراک گذاری
  • امنیت پست الکترونیک
  • امنیت مرورگرها
  • امنیت فروشگاه های اینترنتی
  • امنیت پیام رسان ها
  • امنیت خرید های آنلاین

 

امنیت اشتراک گذاری در فضای مجازی

شاید یکی از جذاب ترین فعالیت های روزانه در بین افراد به اشتراک گذاری مطالب است که افراد آن ها را بدون رعایت کردن نکات ایمنی منتشر می کنند. اما در این میان رعایت نکات ایمنی برای امنیت در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبل از این که تصویر برداری GPS موبایل خود را غیر فعال کنید تا در هنگام اشتراک گذاری تصاویر خود، موقعیت مکانی شما نا مشخص بماند. برای افراد ناشناس عکس و فیلم ارسال نکنید و در صورت نیاز پیش از بارگذاری، تنظیمات امنیت حریم خصوصی خود را چک کنید. از اشتراک گذاری اطلاعات مهم وشخصی خود پرهیز کنید.

امنیت پست الکترونیک در فضای مجازی

زمانی که از پست الکترونیک استفاده می کنید لازم است از نکاتی را رعایت کنید تا مورد حجوم هکر ها قرار نگیرید. در ارسال پیام به صورت گروهی مراقب باشید اطلاعات را به چه کسانی ارسال می کنید، برای امنیت بیشتر از یک آنتی ویروس به روز و معتبر استفاده کنید؛ ایمیل های هرز یا اسپم ها را که منبع معتبری ندارند را باز نکنید چون می توانند حاوی بدافزار باشند.

امنیت ایمل

امنیت مرورگرها

کاربرانی که از مرور گرها برای پیدا کردن نیاز های خاص خود در بستر اینترنت هستند بدون رعایت نکات ایمنی امنیت در فضای مجازی همواره خطراتی را در پیش روی خود می بینند. پس نیاز است همواره مرورگر خود را به روز نگهدارید، از مرورگرهای شناخته شده استفاده کنید و کلمه های عبور خود را ذخیره نکنید.

امنیت فروشگاه های اینترنتی

در دنیای مدرن امروزی زمان برای مردم اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند. اما در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی فروشگاه های اینترنتی خطراتی را بر جا می گذارند. اطمینان حاصل کنید که در صورت دریافت نکردن بسته امکان مراجعه حضوری وجود داشته باشد. قبل از خرید بررسی کنید که فروشگاه مورد نظرشما دارای نماد اعتماد الکترونیکی هست و از پروتکل http استفاده کرده است.

امنیت در فروشگاه ساز اینترنتی

امنیت پیام رسان ها در فضای مجازی

در استفاده از پیام رسان ها باید توجه داشته باشید که از به روز ترین نرم افزار ها استفاده کنید، از عکس پروفایلی استفاده کنید که اجازه سؤاستفاده به دیگران را ندهد. از انتشار مطالب و ارسال عکس و فیلم برای افراد ناشناس خود داری کنید.

امنیت خرید های آنلاین

فروشگاه های معتبر حتما مشخصات خود را به طور دقیق در سایت خود درج می کند. نسبت به پیشنهاد های وسوسه کنده هوشیار باشید. از امنیت کامپیوتری که از آن خرید اینترنتی انجام می دهید آگاه باشید. به فروشگاه هایی که اجناس را زیر قیمت بازار می دهند مشکوک باشید.


طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو