تبدیل وبسایت وردپرسی به Cms اختصاصی

Images
Images
Images
Images

تبدیل وبسایت وردپرسی به Cms اختصاصی

تبدیل وبسایت وردپرسی به Cms اختصاصی

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در انجمن های گوناگون عضو شده باشید گاها با موضوعاتی مواجه می شوید از قبیل اینکه آیا با وردپرس می توان یک سایت با موضوعات (فروشگاهی، خبری، شرکتی، موزیک و…) راه اندازی کرد؟ عموم کاربران که به تازگی قصد دارند تا وارد دنیای بزرگ وردپرس شوند همواره چنین سوالاتی را از دیگران می پرسند تا بتوانند یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای سایت خود انتخاب کنند.

قبل از اینکه بدانید وردپرس چیست بهتر است درکی از مفهوم سیستم مدیریت محتوا و انواع CMS ها به دست آورید. بر همین اساس توصیه می کنیم مقاله انواع سیستم های مدیریت محتوا و بهترین CMS را مطالعه نمایید.

تبدیل وردپرس به سایت خصوصی
  وردپرس به زبان ساده:
 اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های  مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

 

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به معرفی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می توان گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

وردپرس چیست به زبان حرفه ای: وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود، همچنین نسخه ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است که در 27 مِی سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار کدبازی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا با گذشت چند سال از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راه اندازی کنید.

آنچه که باید درباره وردپرس در بلند مدت بدانید :
 

امنیت وردپرس آن چیزی نیست که فکرش را میکنید!

با توجه به در دسترس بودن میلیون ها وبسایت وردپرسی، سایت شما می تواند خیلی ساده بعنوان سیبلِ حمله، برای هکرها محسوب شود.

وقتی یک هکر بتواند ضعفی در این نرم افزار مدیریت محتوای مشهور پیدا کند، در واقع به نقطه ضعف ملیون ها سایت دسترسی دارد.

هر پروژه نرم افزاری، سطحی از آسیب پذیری در مقابل نفوذ هکرها را می تواند داشته باشد، اما داشتن یک وبسایت اختصاصی، به این معنی است که هکرها باید به صورت اختصاصی برای وبسایت شما، زمان، منابع سخت افزاری و نرم افزاری، و هزینه صرف کنند.

در حالی که وبسایت هایی که برپایه وردپرس هستند، همگی می توانند با کشف فقط یک راه نفوذ، مورد تهدید واقع شوند، یا حتی از دسترس خارج شوند.

سرعت

سرعت، یکی از چالش هایی است که وردپرس هیچوقت نتوانست حل کند! و حتی با توسعه اش، بدتر هم شد!

سرعت بارگزاری صفحات سایت، فاکتوریست که هم روی سئو و هم روی تجربه مخاطبان شما تاثیر معنی داری خواهد داشت.

وردپرس به دلیل اینکه با استراتژی آچار فرانسه بودن، طراحی شده؛ در اکثر مواقع، امکانات، ابزارها و بخش های بی مصرفِ فراوانی در هسته و پلاگین هایش دارد. این به آن معنی است که سرور شما در هر فراخوانی، پردازش های بیخود زیادی انجام می دهد و این یعنی هر صفحه از سایت زمان زیادی برای پردازش نیاز دارد.

این مشکل با افزایش بازدیدکنندگان وبسایت خیلی حادتر خواهد شد. منابع بسیار زیادی از سرور مصرف می شود و شما مدام مجبور هستید هزینه های بیشتری بابت تامین سخت افزار بیشتر بپردازید که تقریبا برای هیچ، مصرف می شوند!

در پروژه هایی که بصورت اختصاصی طراحی می شوند، هر بخش دقیقا همان کاری را می کند که لازم است انجام دهد، با حداقل پردازش و در کمترین زمان. بالا بودن کارایی، عملکرد و سرعت لود، یکی از مهمترین مزیت های پروژه هایی است که بصورت اختصاصی برنامه نویسی می شوند.
 

وردپرس بعنوان یک برنامه مدیریت محتوا به شما اجازه می دهد با کمترین دانش فنی، و هزینه و زمان کم، وبسایت خود را راه اندازی کنید و این برای وبسایت شخصی تان، می تواند کافی باشد. 

اما برای اهداف تجاری و پروژه های جدی تر، بهتر است از خود سوال کنید، آیا می خواهید ریسک امنیت پایین، آپدیت های دوره ای، خطاها و هزینه های ناخواسته و سرعت بارگزاری واقعا پایین را تحمل کنید یا نه.

فراموش نکنید که با وردپرس، پروژه شما بر برنامه هایی استوار است که طراحان آنها، بیشتر برای تفریح، آنها را ساخته اند.

حتی با وجود محدودیت بودجه، به نظر می رسد بهتر است تلاش کنید روی وبسایتی با برنامه نویسی و طراحی اختصاصی، سرمایه گذاری کنید.

بیشتر اوقات وبسایت شما اولین و آخرین چیزی است که مشتریان بالقوه تان خواهند دید و براساس آنچه دیدند برای کار با شما تصمیم خواهند گرفت. 

هسته ی نرم افزاری پروژه، چیزی است که باید از ابتدای راه اندازی وبسایت تان، زمان کافی برای تصمیم گیری درباره آن، صرف کنید.

راه حل این مشکلات :

ممکن است شما هزینه و زمان زیادی تا کنون برای سایت وردپرسی خود صرف کرده باشید و اکنون این به این نتیجه رسیده که زمان این باشد سایت خودرا خصوصی سازی کنید.
برای این تغییر نیاز به نگرانی نیست مجموعه آکو این امکان را فراهم ساخته که سایت شما بدون هیچگونه تغییر با همان قالب و اطلاعات وارد سیستم مدیریت خصوصی کند.

ما هر لحظه مشتاق و آماده کمک، ارائه خدمات و راهنمایی و پاسخگویی به ابهام ها و سوالات شما در این تصمیم مهم هستیم پس با ما تماس بگیرید.


طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو