تغییرات در سیستم ارسال ایمیل هاستینگ های خارج کشور

Images
Images
Images
Images

تغییرات در سیستم ارسال ایمیل هاستینگ های خارج کشور

  • وِیژه
  • 2,745 بازدید

با سلام و درود :

بعد از انتقال سرور های 4 و 5 به سرور جدید (انگلستان) با وضعیت جدیدی روبرو شدیم ، دیتاسنتر به کلی ارتباط پورت 25 رو مسدود کرده بود. (این سیاست کاری دیتاسنتر می باشد.) و اطلاع داده بود که کاربران حتما باید از Relay Host دیتاسنتر برای ارسال ایمیل استفاده کنند. 

این سرویس دیتاسنتر محدودیت 1000 ایمیل در روز را بر روی این اتصال ایمیل اعمال کرده بود در حالی که از سرور ما روزانه 10 تا 20 هزار ایمیل ارسال می شد که بخشی از ایمیل ، ایمیل های بی هویت بود.
که اغلبا ادرس گیرنده اشتباه داشتند. 

بعد از 48 ساعت دیتاسنتر ارتباط ما با Relay Host را به دلیل ارسال زیاد مسدود کرده و کلا تمام ایمیل های ارسالی کاربران بر روی سرور مانده و ارسال نمی شد.

بنابراین خود ما طی چند ساعت مجیور به راه اندازی Relay Host بر روی سرور المان شدیم ، و تمام پورت های ایمیل سرور جدید را از 25 به پورت 587 تغییر دادیم. مشکل حل شد و ارسال ایمیل مجدد از سر گرفته شد.

کمتر از 24 ساعت نگذشته متوجه شدیم ایمیل های ارسالی از سرور SMTP اسپم می شوند و دلیل ان هم روشن بود ، ارسال ایمیل های زیاد بی هویت !

ایمیل های ارسالی بی هویت که غالبا از طریق تابع mail() در PHP ارسال می شوند. کم کم باعث بروز مشکلات شدند. بنابراین اجبارا تابع ایمیل بسته شد.

اما چند نکته :

1. الان حدود دو سال هست که ارسال ایمیل بی هویت ، معتبر نیست و اغلب شرکت های معتبر بین المللی هاستینگ این ارسال را متوقف کرده اند. 

2. باز بودن تابع mail دارای ریسک امنیتی می باشد ، هکر ها می توانند با هک کردن سایت کاربران و اپلود شل ها ، از طریق هاست کاربر ایمیل های تقلبی ارسال کنند که علاوه بر مشکلات بلاک لیست IP سرور ، 
امکان جریمه هم برای کاربران وجود خواهد داشت.

3. امکان نظارت و کنترل ارسال ایمیل از این طریق وجود ندارد.

4. جایگزین این متد ، ارسال ایمیل از طریق SMTP Auth می باشد. 
یعنی کاربر باید برای ارسال ایمیل از صندوق پست الکترونیکی خود ارسال کند ، فرستنده مشخص و معتبر باشد و در صورت خطا در مقصد کاربر از برگشت آن مطلع شود. این روش ارسال ایمیل باعث شناسنامه دار شدن یک مرسوله الکترونیکی شده و جلوی بروز اسپم و مشکلات دیگر را خواهد گرفت. 

خوشبختانه تمام اسکریپت های معتبر نظیر جوملا ، وردپرس و انجمن ها ، فروشگاه ساز ها ، در تنظیمات ارسال ایمیل ، ارسال SMTP را ساپورت می کنند. 
فقط باید یک اکانت ایمیل داشته باشید و مشخصه های user , password , Port , mail server را در آن تنظیم کنید.

الگو :

بعد از ساخت ایمیلی با نام کاربری info و دامنه فرضی domain.com تنظیمات SMTP شما بر روی پردیس و اغلب سرویس های هاست به شرح زیر است :

user :
info@domain.com
به صورت کامل

password :
همین پسورد اکانت ایمیل

port :
587 و 25 (ترجیحا از 587 استفاده کنید.)

mail server :
mail.domain.com

با همین الگو می توانید به نرم افزاری ها outlook و Thundermail متصل شوید.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو