۴ میلیارد نفر از مردم جهان از اینترنت بی‌بهره‌اند

Images
Images
Images
Images

۴ میلیارد نفر از مردم جهان از اینترنت بی‌بهره‌اند

  • عمومی
  • 2,262 بازدید

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی تقریبا ۴۰ درصد مردم جهان به اینترنت دسترسی خواهند داشت و تقریبا چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان همچنان از اینترنت بی‌بهره هستند.  اتحادیه ارتباطات بین‌الملل سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره دسترسی مردم جهان به اینترنت اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲، ۲۵۰ میلیون نفر دیگر از مردم جهان به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند و این اتحادیه برآورد کرد تا پایان سال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به اینترنت متصل خواهند بود. 


گوشی‌های همراه دارای قابلیت دسترسی به اینترنت به افزایش این آمار کمک زیادی کرده است. تا پایان امسال در مجموع شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه تلفن همراه در جهان موجود خواهد بود. 

در میان کشورهایی که بیشترین پیشرفت را در زمینه دسترسی به اینترنت داشته‌اند می‌توان به امارات، لبنان، باربادوس، سیشلز، بلاروس، کاستاریکا، مغولستان و زامبیا اشاره کرد. 

همچنین برخی مناطق همچنان در تلاش برای دسترسی به اینترنت هستند که در میان‌ آن‌ها کشورهای آفریقایی و بخشی از کشورهای خاورمیانه دیده می‌شوند. 

توره - دبیرکل اتحادیه ارتباطات سازمان ملل - در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهمترین چالش ما شناسایی راه‌هایی برای قادر ساختن کشورها برای دسترسی به اینترنت و استقرار شبکه‌ها و خدماتی است که آن‌ها را از این وضعیت خارج کند. 

در فهرست کشورهای بیشترین دسترسی به اینترنت دارند کره جنوبی در صدر و پس از آن سوئد، فنلاند، هلند، انگلیس، استرالیا، سوئیس،‌آمریکا، آلمان و کانادا قرار دارند. 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو