۱۰۰ برابر شدن ظرفیت اینترنت تا پایان ۹۳ وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازی می‌شود

Images
Images
Images
Images

۱۰۰ برابر شدن ظرفیت اینترنت تا پایان ۹۳ وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازی می‌شود

  • عمومی
  • 2,137 بازدید

واعظی: مخالفان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از قطع اینترنت پس از راه‌اندازی این شبکه نگرانند که اطمینان می‌دهم این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر ارتباطات گفت: در زمان ورودم به وزارتخانه ظرفیت اینترنت ۷۰گیگابیت بر ثانیه بود که تا اواخر سال آینده به ۷۰۰گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید یعنی ۱۰۰برابر می‌شود.

محمود واعظی در حاشیه نشست تبادل نظر پیرامون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه ایران از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۰۱ تا ۱۰۸ در جهان و ۱۵ در منطقه است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم وضعیت دگرگون شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علی‌رغم اینکه باید در دو سال و چهار ماه باقیمانده از برنامه پنجم ۸۵ درصد تکالیف برنامه را اجرایی کنیم اما به انجام تعهدات برنامه در موعد مقرر خوشبین هستم.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازی شود.

واعظی همچنین درخصوص بازگرداندن اضافه مبالغ دریافت شده از مشترکان تلفن ثابت با همراه گفت: مدیران مخابرات قول داده‌اند که این مبالغ را برگردانند که اگر مطمئن شوم برنمی‌گردانند راهکارهایی برای احقاق حقوق مشترکان وجود دارد.
وی توضیح داد: اما با توجه به اینکه دوره صورت‌حساب‌گیری تلفن دو ماهه است هنوز از زمانی که وعده داده‌اند دو ماه نگذشته، بنابراین در دوره بعدی قبوض، بستانکاری‌ها اعمال خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درخصوص موضوع ودایع سیم‌کارت گفت: در این موضوع اختلاف نظری در مخابرات وجود دارد که اگر حل شود به یک راه‌حل خواهیم رسید.

وی در توضیح بیشتر کارکردهای شبکه ملی اطلاعات گفت: در آینده ۵۰ تا ۶۰ درصد مراجعات مردم به سایت‌ها در داخل کشور میزبانی خواهد شد در نتیجه وزارت ارتباطات یک اینترنت واگذار خواهد کرد که در آن دسترسی به سایت‌های داخلی و خارجی فراهم است.

وی بار دیگر تاکید کرد: مخالفان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از قطع اینترنت پس از راه‌اندازی این شبکه نگرانند که اطمینان می‌دهم این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

واعظی افزود: با شبکه ملی اطلاعات دسترسی پرسرعت داخلی ۲مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود، علاوه بر اینکه دسترسی خارج به مراتب پرسرعت‌تر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند کشور گفت: در زمان ورود به وزارت ارتباطات پهنای باند خارجی ۷۰ گیگابیت بر ثانیه بود که اواخر سال آینده به ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت شبکه داخلی ۵۳۰گیگ بود که تا اواخر سال آینده به ۲هزارگیگ افزایش خواهد یافت.

واعظی همچنین درخصوص مخالفت دولت با بودجه پیشنهادی ۴۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات گفت: همه کشور وزارت ارتباطات نیست؛ دولت اینطور تشخیص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تحقق وعده کاهش قیمت اینترنت گفت: در برنامه داریم که قیمت پهنای باند ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد به شرط اینکه شرکت‌های لایه دسترسی نیز قیمت پهنای باند را برای کاربر نهایی کاهش دهند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش ۴۰گیگابیت بر ثانیه‌ای پهنای باند اینترنت کشور از زمان ورود واعظی و عدم تاثیر محسوس این افزایش بر کیفیت اینترنت کاربر نهایی گفت: دو راه وجود دارد نخست اینکه پهنای باند برای مشترکان فعلی افزایش یابد و سرعت اینترنت آنها بیشتر شود و دوم اینکه به متقاضیان در صف دریافت اینترنت سرویس ارائه شود.

وی گفت: این افزایش ظرفیت اینترنت کشور در افزایش تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت نمود داشته است.

واعظی همچنین درخصوص موضع وزارت ارتباطات درباره فیلترینگ گفت: موافقیم که به جای سیستمی که همه‌چیز را فیلتر می‌کند سیستمی باشد که فقط محتوای نامناسب را فیلتر کند.

پست های تصادفی

Google sandbox چیست؟
Google sandbox چیست؟
اگر کمی به سئو سایت خود اهمیت داده و یا گشتی در فروم های تخصصی زده باشید حتما با عبارت google san...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو