الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است

Images
Images
Images
Images

الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است

  • عمومی
  • 2,290 بازدید

الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است و نیروی کار شاغل در این صنعت به سمت الگوهای خوداشتغالی و مستقل در حرکت است.

شرکت اِمرجنت ریسرچ (Emergent Research) که پژوهش‌‏هایی را درباره روندهای حاکم بر کسب و کارهای کوچک انجام می‌‏دهد، در مطالعه‌‏ای دریافته است که در حال حاضر حدود ۱۸ درصد از کارکنان فعال در صنعت آی تی به صورت خوداشتغالی و مستقل کار می‌‏کنند. 

تعداد کارکنانی که به صورت خوداشتغالی فعالیت می‌‏کنند با نرخ سالانه ۷ درصدی در حال افزایش است، این در حالی است که نرخ کلی رشد کارکنان مستقل و خوداشتغال ۵. ۵ درصد است. 


شرکت امرجنت ریسرچ در این مطالعه کسانی را جزء کارکنان صنعت آی تی دانسته است که هفته‌‏ای حداقل ۱۵ ساعت فعالیت‏‌های مرتبط با این صنعت را انجام می‌‏دهند.

استیو کینگ، یکی از تحلیل‏گران شرکت امرجنت درباره این یافته‏‌ها گفته است: در دنیای امروز، تغییرات با چنان شتابی رخ می‌‏دهد که هر کسی تلاش می‌‏کند دریابد چگونه می‌‏تواند انعطاف‏‌پذیر‌تر و چابک‏‌تر باشد، هزینه‏‌های ثابت خود را کاهش دهد و به سمت هزینه‏‌های متغیر حرکت کند. متاسفانه امروزه به افراد به چشم هزینه‌‏های ثابت نگریسته می‌‏شود.

مطالعه دیگری نیز که توسط شرکت‌ ام بی‌ او پرتنر (MBO Partner) صورت گرفته است نشان می‌‏دهد در آمریکا حدود ۷. ۱۷ میلیون نفر به صورت مستقل کار می‌‏کنند.
این مطالعه همچنین نشان می‌‏دهد از این میان حدود یک میلیون نفر دارای تخصص آی تی هستند. 

تحلیل دیگری نیز که توسط شرکت کامپیو‌تر اکونومیک انجام گرفته است یافته‏‌های مشابهی را به دست داده است. 

بر اساس این مطالعه در دو سال گذشته استفاده از نیروی کار قراردادی در شرکت‌‏های آی تی که بودجه آی تی آن‌ها بیشتر از ۲۰ میلیون دلار بوده است، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس یافته‏‌های این مطالعه، امسال ۱۵ درصد از کارکنان آی تی سازمان‏‌ها را نیروهای قراردادی تشکیل می‌‏دهند. 
این رقم در سال ۲۰۱۱ حدود ۶ درصد بوده است. 

اما کامپیو‌تر اکونومیک انتظار دارد استخدام‏‌ها در صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ افزایش یابد و این روند ممکن است باعث شود نسبت نیروی کار قراردادی به سطح ۱۰ درصد کاهش یابد. 

اما پیش‌‏بینی شرکت ورک مارکت نیز که پژوهش مشابهی را انجام داده است، حاکی از این است که تعداد نیروی کار مستقل در صنعت آی تی افزایش خواهد یافت.

پست های تصادفی

چرا VPN می‌خواهیم؟
چرا VPN می‌خواهیم؟
این روزها محدوديت‌های اینترنتی علیه آی‌پی‌های ایرانی شدت فراوانی گرفته و تقریبا می...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو