مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش اول)

Images
Images
Images
Images

مهم‌ترين اصول موفقيت در تجارت (بخش اول)

  • مقالات
  • 2,382 بازدید

آغاز تجارت و اجراي طرح، مهم‌ترين و حساس‌ترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايه‌هاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامه‌اي حساب شده به تجارت خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرح‌هاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد.

1-    نسبت به تجارت ديدگاهي همه جانبه و كلي داشته باشيد و هدف خود را فقط صرف يك كالا نكنيد. سرمايه خود را براي توليد و توزيع چندين محصول تجاري به كار بريد. براساس تجربه‌هاي مديران و كارآفرينان، تنوع، تفاوت و ويژگي‌هاي فردي از عوامل تاثيرگذار در توزيع محصولات به شمار مي‌روند.

2-    هميشه تمركز و اعتماد به نفس خويش را حفظ كنيد. موانع كاري را زياد جدي نگيريد، مهم‌ترين مساله دراين عرصه حفظ اعتماد به نفس، تمركز و صبر و آرامش است. از تصميمات عجولانه پرهيز كنيد و قبل از هرگونه اقدامي از راهنمايي‌هاي افراد باتجربه ومشاوره‌هاي كارشناسان استفاده كنيد.

3-     در ابتداي تجارت و ماه‌هاي آغازين آن زياد بر روي سود شركت حساب نكنيد، پس از گذشت يك دوره سه تا شش ماهه دقيقا پس از شناسايي، بازاريابي و تبليغات مي‌توان به سوددهي و ميزان آمار فروش مراجعه كرد و دلايل كاهش و يا افزايش سرمايه اوليه را با تطبيق الگوها و معيارهاي از پيش تعيين شده ارزيابي كرد.

4-    دقيقا تجارت و حرفه‌اي را انتخاب كنيد كه نسبت به آن علاقه، استعداد و مهارت كافي داشته باشيد. بي‌علاقگي و احساس نارضايتي در كار موجب افسردگي، دلزدگي و خستگي مي‌شود. نوع حرفه خودتان را براساس روحيه، دانش و مهارت خويش انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد، تنها خودتان مي‌توانيد استعدادهايتان را شكوفا كنيد.

5-    هميشه و در تمام مراحل، نحوه كار كارمندان و روند تجارت خويش را بازبيني و كنترل كنيد. هيچ كس بهتر از خودتان نمي‌تواند زمام امور تجارت را در دست گيرد. مدير بايد هميشه در تمامي مراحل و موقعيت‌هاي حساس در اختيار شركت و در حمايت از كارمندان اقدامات مقتضي را به بهترين شكل انجام دهد.

6-    . استراتژي‌ها، برنامه‌هاي كاري، طرح‌ها و اولويت‌هاي خود را هميشه پس از بازبيني و مشاوره‌هاي تخصصي به اجرا درآوريد. هيچ‌گاه در اين حرفه مستقل عمل نكنيد،تجارت عرصه پرنوساني است، كوچكترين اشتباه در معاملات تجاري موجب بروز مشكلات بسيار جدي در ادامه روند تجارت خواهد شد. متناسب با سرمايه خود تجارت كنيد وهيچ‌گاه در ميدان تجارت تمام سرمايه خود را به اجرا نگذاريد.

 

 

7-     تجارت به مرداني با روحيه، پرتلاش و آينده‌نگر احتياج دارد. اگر واقعا چنين صفاتي نداريد، هرگز وارد اين حرفه نشويد، زيرا با كوچك‌ترين بحران‌هاي مالي كنترل شبكه عظيم تجاري خويش را از دست مي‌دهيد و به جاي حمايت و استقامت از شركت و كارمندان، ميدان‌هاي رقابت و پيشرفت را به‌راحتي ترك خواهيد كرد.

8-     برآورد و تخمين هزينه‌هاي لازم براي راه‌اندازي طرح تجاري، سنجش و ارزيابي محيط تجاري و رقيبان، شناخت بازارهاي تجاري و محصولات، آگاهي از نياز مشتريان و درنهايت حضوري پررنگ و مقتدرانه در ميدان رقابت، از اصول اوليه و نخستين راهكارهاي راه‌اندازي يك كسب و كار موفق هستند كه كارآفرينان و مديران با توجه به نقش و اهميت خود بايد آن‌ها را اجرا كنند و هميشه به قواعد اين حرفه پايبند باشند.

9-     هميشه سعي كنيد نسبت به راه‌اندازي طرح‌هاي تجاري خويش واقع‌نگر، دورانديش و مطمئن باشيد. هيچ‌گاه تجارت را با روياپردازي، اما و اگرهاي واهي و احتمالات مختلف و بي‌اساس آغاز نكنيد. با راه‌اندازي و آغاز به كار در اين عرصه، عملا وارد بخش اجرايي خواهيد شد، ديگر زمان بحث‌هاي تئوري و فرضيه‌هاي مختلف به پايان رسيده است، شما وارد دنياي پراز نوسان تجارت شده‌ايد، بنابراين كوچكترين خطا و سهل‌انگاري در اين عرصه، سرمايه شما را به خطر مي‌اندازد و ادامه مسير را با بحران‌هاي مختلف مواجه مي‌كند.

10- با سرمايه كافي و به ميزان همان اندوخته اوليه، تجارت خويش را آغاز كنيد. از بلندپروازي و خطرپذيري اجتناب كنيد. هيچ‌كس يك‌شبه ره‌صد ساله را طي نكرده است. دريافت وام‌ها و بدهي‌هاي سنگين، پس از مدتي كنترل و ادامه مسير را براي شما غيرممكن خواهد كرد. بنابراين با همان سرمايه كم، اما مطمئن اندك‌اندك تجارت خويش را توسعه دهيد، آگاهانه تصميم‌هاي تجاري خويش را اتخاذ كنيد، ميانه‌رو، صبور و به آينده خوش‌بين باشيد، زيرا هرموفقيتي كه كسب كنيد، حاصل تلاش و سرمايه خوتان خواهد بود.

 

Source:    PowerHomeBiz.Com

ترجمه: سید رسول میزرایی موسوی

پست های تصادفی

راهکارهای امنیت سایت
راهکارهای امنیت سایت
امنیت سایت یکی از مهم ترین مواردی است که ذهن صاحبان وب سایت ها و طراحان سایت ها را درگیر خود میکند، ...
آشنایی با حملات CSRF
آشنایی با حملات CSRF
اگر در زمینه امنیت وب سایت و اپلیکیشن های تحت وب تجربه کار و یا آشنایی داشته باشید، قطعا با عنوان...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو