10 نکته برای ادغام سئو و بازاریابی محتوا

Images
Images
Images
Images

10 نکته برای ادغام سئو و بازاریابی محتوا

  • مقالات
  • 1,933 بازدید
هنگامی که شما سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی یا اصطلاحا سئو کرده اید باید بازدید و رتبه خوبی در گوگل بدست بیاورید اما این قضیه به همین سادگی نیست. اگر میخواهید توجه موتورهای جستجو را جلب کنید و در نهایت در قلب کاربران آنلاین قرار بگیرید باید بخشی از بازاریابی آنلاین را به مبحث مهم بازاریابی محتوا اختصاص بدهید.
از زمانی که سئو با بازاریابی محتوا گره خورد، بازاریابی محتوا نقش بسیار مهم و حیاتی در موفقیت کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی ایفا می کند.
در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آنها می توانید از طریق بازاریابی محتوا، سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی را بهبود دهید.
 
 

1. اهداف مشترک را مشخص کنید

تنظیم اهداف مشترک اولین قدم برای سئو و بازاریابی محتوا می باشد که بوسیله این اهداف می توانید به درآمد های بیشتری دست پیدا کنید. از خودتان بپرسید چه فعالیت و کارهایی در این دو تکنیک بازاریابی دیجیتال یکسان هستند. برای مثال افزایش بازدید آنلاین، افزایش رتبه و یا بهبود لینک ها؟ و مجددا از خود بپرسید که چگونه با کنار هم قرار دادن فعالیت ها میتوانید به این اهداف مشترک برسید؟
پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه به شما یک نقطه شروع برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا و سئو به صورت یکپارچه، با اهدافی روشن و متمرکز را نشان می دهد.

2. شاخص های کلیدی برای بررسی عملکرد ایجاد کنید

راه دیگری که برای بهینه سازی همکاری بین سئو و بازاریابی محتوا وجود دارد ایجاد یکسری شاخص های کلیدی برای بررسی عملکرد، جهت اطمینان از اینکه در رسیدن به اهداف مشترکی که در مرحله قبل مشخص کردید، در مسیر صحیحی حرکت می کنید یا خیر؟
این شاخص های کلیدی میتواند شامل اشتراک گذاری محتوا، لینک دادن به محتوا، تعامل و برقراری ارتباط با کاربران آنلاین، عبارت هایی که برای دکمه های خود استفاده می کنید مثل دانلود کنید! سفارش دهید! ثبت نام کنید! و موارد دیگر باشد.

3. مخاطبان هدف را درک کنید

درک مخاطبان هدف یکی از نکات مهم در استراتژی سئو و بازاریابی محتوا می باشد. گروه هایی از مخاطبان هدف تشکیل دهید و برای هر گروه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال محنصر به فرد طراحی کنید. گروه ها می تواند بر اساس سن، موقعیت و مکان آنها، جنسیت، سرگرمی و یا علاقه کاربران تقسیم بندی شده باشد.
کارها و فعالیت ها را بدون توجه به خواسته های مخاطبان هدف انجام ندهید. همچنین از آنها تقاضاهای بی ربط نکنید. سعی کنید تقاضاهای تان نیز با مخاطبان تان یکی باشد.

4. محتوایی ایجاد کنید که از نظر سئو بهینه سازی شده باشد

گوگل تاکید بسیاری بر روی کیفیت محتوای منتشر شده در اینترنت دارد. شما با استفاده از ترکیب کلمات کلیدی می توانید محتوایی ایجاد کنید که موتور های جستجو آن محتوا را بپسندند و به آن رتبه خوبی بدهند. بهینه سازی محتوای سایت با این روش به صفحات وبسایت شما این امکان را میدهد که در نتایج جستجو کاربران رتبه خوبی بگیرد و امکان دیده شدن توسط کاربران بسیار زیاد خواهد شد.
از تکرار زیاد کلمات کلیدی درون محتوای خود اجتناب کنید. باید چگالی کلمات کلیدی درون صفحه شما 1 درصد و یا کمتر باشد. در صورتی که کلمات کلیدی را درون صفحات و محتواهای خود انباشته کنید سایت تان بوسیله موتورهای جستجو جریمه شده و با کاهش ترافیک آنلاین روبه رو خواهید شد.
 
 

5. درباره کلمات کلیدی پربازدید و مرتبط تحقیق کنید

وبسایت شما باید دارای کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید باشد. هر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید باید با استفاده از ابزار های آنلاین مانند گوگل پلنر، گوگل ترند، ورد استریم و ابزار های مشابه مورد تحقیق قرار گیرد.
بهینه سازی محتوا با استفاده از این روش به شما کمک می کند تا بیشترین بازدید آنلاین ممکن را بدست آورید.

6. مشتریان آنلاین را از طریق لینک سازی جذب کنید

راه دیگری که با استفاده از آن می توانید ارتباطی یکپارچه بین بازاریابی محتوا و سئو ایجاد کنید، استفاده از لینک سازی است. لینک سازی یک استراتژی قدرتمند در سئو است که نتیجه توزیع محتوا به صورت آنلاین برای تعداد زیادی از کاربران هدف می باشد. شما با استفاده از این روش میتوانید اثرگذاری محتوای خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
لینک محتوای خود را درون صفحات و سایت های دارای رتبه بالا و یا سایت هایی که ترافیک زیادی دارند قرار دهید. این سایت ها هزاران کاربر آنلاین را جذب می کنند که می تواند از طریق لینک هدفی که درون آنها قرار داده اید بخشی از آنها را به سایت و محتوای خود جذب کنید.

7. بر روی لینک سازی داخلی تمرکز کنید

لینک سازی داخلی با استفاده از محتوای منتشر شده به صورت بسیار عجیبی رتبه سایت شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، لینک سازی داخلی کار را برای کاربران جهت گشت و گذار در سایت تان راحت تر می کند و تجربه خوبی برای آنها ایجاد می کند.
لینک سازی داخلی در پیاده سازی بسیار آسان است و حتما باید جزئی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. این کار باعث افزایش رتبه شما و راهنمایی کاربرانی که می خواهند مطالب مرتبط یک محتوا را بخوانند ، بسیار کمک می کند.
 
 

8. عنوان و سرتیتر محتواهای خود را بهینه سازی کنید

عنوان و سرتیترهای محتوای وبسایت شما نیز باید با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط بهینه سازی شود. عنوان در بالاترین بخش مرورگرها (در مرورگرهای جدید درون تب ها)، و سرتیتر ها (منظور h1 تا h6) نیز درون محتوا نمایش داده می شوند. عنوان شما باید توصیفی، خوب و واضح باشد تا کاربران را به کلیک کردن متقاعد کند.
سرتیتر ها نیز باید به اندازه کافی جذاب باشند تا خواندن محتوا را آسان سازند. بهینه سازی هر دو مورد باعث می شود محتوای شما درون نتایج جستجو شانس دیده شدن بیشتری داشته باشد.

9. نتایج را بررسی کنید

با استفاده از ابزارهای آنلاینی که وجود دارد نتیجه تلاش هایی که برای ترکیب سئو و بازاریابی محتوا کرده اید، را اندازه گیری کنید. گوگل آنالیتیکز این امکان را می دهد که تغییرات نتایج جستجو را در هر زمانی مشاهده کنید. شما همچنین باید بدانید کدام صفحات و محتوا بیشترین بازدید را جذب کرده اند. جمع آوری این اطلاعات به شما در جهت تولید محتواهای بعدی کمک فراوانی خواهد کرد.

10. تلاش ها را ادامه دهید

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا باید همیشه ادامه داشته باشد و هیچ وقت نباید از این کار دست بردارید. فرصت های بیشتری ایجاد کنید و شاهد تغییرات خارق العاده ای که برای سایت و کسب و کار شما بوسیله ترکیب سئو و بازاریابی محتوا می افتد، باشید. مطمئن باشید به سرعت به سوی موفقیت خواهید رفت و به آن خواهید رسید.

پست های تصادفی

کسب و کار شرقی
کسب و کار شرقی
چين اين روزها بر صحنه‌ فناوری نقش‌آفرينی می‌کند. نقشی که شرکت‌های امريکایی با...
طراحي سايت فروشگاهي
طراحي سايت فروشگاهي
طراحی سایت فروشگاهی به نسبت سایت های شرکتی و اطلاع رسانی پیچیده گی های بیشتری دارد زیرا علاو...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو