101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش سوم)

Images
Images
Images
Images

101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش سوم)

  • مقالات
  • 1,700 بازدید
خبرهای خوبی برایتان داریم؛ برای دستیابی به آخرین قابلیت‎های سیستم‌عامل اندروید، نیازی نیست حتماً جدیدترین تلفن هوشمند اندرویدی را در اختیار داشته باشید. با کمی‎ زمان و حوصله می‎توان هر دستگاه اندرویدی را ارتقا داد تا بتواند روان‎تر اجرا شود، باطری کمتری مصرف کند، ظاهری زیباتر داشته باشد و به طور کلی در هنگام استفاده از آن احساس بهتری به شما دست دهد. فرقی نمی‎کند که مدل تلفن شما قدیمی شده باشد، دستگاه جدیدتان آن‌گونه كه باید کار نکند یا اینکه تنها قصد داشته باشید حداکثر توان تلفن هوشمند خود را به کار بگیرید؛ هدف شما هرچه باشد، انواع مختلفی از اپلیکیشن‎ها، ترفندها و تغییرات وجود دارد که می‎توانید با استفاده از آن‌ها نحوه کارکرد دستگاه اندرویدتان را بهبود بخشید.

در این راهنما، 101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید را گردآوری کرده‎ایم. این راهکارها شامل سفارشی‌سازی رابط کاربری، از تغییرات بنیادین طراحی با استفاده از لانچرها و ROMهای سفارشی تا تغییرات کوچک‎تر مثل تغییر آیکون یک اپلیکیشن‎ خاص یا تغییر رنگ نوار وضعیت را شامل می‎شود. همچنین خواهید خواند که چطور می‎توانید با دستکاری کرنل، حذف برنامه‎های مزاحم و بهره‎مندی از مزایای اپلیکیشن‎ها، عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید. پس از انجام راهکار‎های ذکرشده در این مقاله روی دستگاه نکسوس 5، متوجه شدیم که عمر باطری دستگاه هشت ساعت بیشتر دوام می‎آورد و عملکرد آن 70 درصد سریع‎تر از گذشته شده است. 
این راهنما ترکیبی از انجام تغییرات، استفاده از اپلیکیشن‎ها و بهره‎مندی از قابلیت‎های داخلی خود دستگاه را شامل می‎شود. بعضی از روش‎های معرفی‌شده نیز مخصوص کاربران حرفه‎ای است که دستگاهی روت‌شده را در اختیار دارند. تمام اپلیکیشن‎های معرفی‌شده در ادامه، از طریق گوگل‌پلی در دسترس هستند.

 

 

با ساده کردن دستگاه، عملکرد آن را افزایش دهید 

29. عکس‎های یکسان را شناسایی کنید 

آیا شما هم برای اطمینان از کیفیت و بی‌نقص بودن عکس از یک سوژه چندین بار عکس می‎گیرید؟ اپلیکیشن CleanMaster با شناسایی عکس‎های مشابه و تار و علامت‎گذاری آن‌ها برای حذف، فضای ذخيره‌سازی گوشی را آزاد می‎کند.

30. اپلیکیشن‎های پیش‌فرض را حذف کنید    

تمام دستگاه‎های اندروید شامل تعدادی اپلیکیشن‎ پیش‌فرض نصب‌شده توسط سازنده هستند. با کمک اپلیکیشن‌های‎ حذف برنامه مثل App Master، می‎توانید با پاک کردن این نرم افزارهای ناخواسته مقداری در فضای ذخيره‌سازی دستگاه صرفه‌جویی کنید.

31. تنها با یک اشاره عملکرد را افزایش دهید

Booster For Android نام اپلیکیشن‎ رایگانی است که با هدف افزایش کارایی سیستم و آزاد کردن حافظه دستگاه‌ها تولید شده است و این  کار را تنها با یک اشاره انجام می‎دهد. این اپلیکیشن‎ همچنین اعلام می‎کند که با حذف یک اپلیکیشن‎ خاص، چه میزان از حافظه را بازیابی خواهید کرد.

32. فعالیت‎های اضافی را محدود کنید

پردازش‎هایی که در پس‌زمینه در حال انجام هستند، می‎توانند روی عملکرد کلی دستگاه تأثیر داشته باشند. Assistant for Android این پردازش‎های غیرضروری را متوقف می‎کند و در عين حال قابلیت‎های مفید دیگری را برای افزایش سطح عملکرد دستگاه ارائه می‎کند.

 
33. اپلیکیشن‎ها را به کارت SD منتقل کنید

DS Super App2SD Lite به شما اين امكان را می‎دهد تا اپلیکیشن‎های موجود در فضای ذخيره‌سازی داخلی دستگاه خود را حتی اگر این اپلیکیشن‎ها به‌عنوان internal only  علامت‎گذاری شده باشند، به کارت SD منتقل کنید و با این کار فضای ارزشمند حافظه داخلی را برای موارد ضروری‎تر آزاد کنید.

34. از آیکون‎های موجود در چند بسته مختلف  استفاده کنید        

تغییر دادن آیکون‎ها یکی از راحت‎ترین و سریع‎ترین راه‎های سفارشی کردن دستگاه است. انواع و اقسام بسته‎های آیکون برای استفاده موجود است، اما این موضوع نیز مطرح است که ممکن است در هر بسته از آیکون‎ها تنها تعدادی از آن‌ها مورد قبول شما واقع شود. اما با Icondy این مشکل برطرف خواهد شد. 
Icondy را دانلود كنيد. آیا در هر بسته از آیکون‎ها تنها تعدادی از آن‌ها مورد علاقه شما است؟ برای رفع این مشکل تنها کافی است با استفاده از Icondy آن‌ها را در بسته واحدی گردآوری کنید. می‎توانید Icondy را از گوگل‌پلی دانلود كنيد.
بسته‎های خود را انتخاب کنید. Icondy را اجرا كنيد، علامت «+» را انتخاب و برای بسته خود نامی انتخاب کنید. سپس روی OK ضربه بزنید. اکنون گزینه Select Iconpacks و بسته‎هایی را که می‎خواهید استفاده کنید انتخاب کرده و روی OK ضربه بزنید.
بسته‎ها را با هم ترکیب کنید. روی Select Default Iconpacks ضربه بزنید و یکی از بسته‎هایی را که می‎خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. سپس گزینه Blend Iconpacks را انتخاب کنید. اکنون فهرستی از تمام اپلیکیشن‎های نصب‌شده را مشاهده خواهید کرد.
از بسته ترکیب‌شده استفاده کنید.
روی اپلیکیشن‎ مدنظر خود ضربه بزنید و آیکونی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کنید. بعد از اینکه از انتخاب خود اطمینان حاصل کردید، تنها کافی است روی علامت انتخاب ضربه بزنید تا آیکون مدنظر برای اپلیکیشن‎ انتخاب شود.

35. پس‌زمینه Material Design   

همه اپلیکیشن‎ها با ماهیت Material Design جدید گوگل سازگار نیستند. پس‌زمینه Melior UI قابلیت Material Design را به اپلیکیشن‎های بیشتری اضافه می‎کند و روشی برای بهبود ظاهر اپلیکیشن‎هایی که با Material Design هماهنگی چندانی ندارند، پیدا خواهد کرد. این پس‌زمینه به یک ROM با پشتیبانی از CM12 Theme Engine نیاز دارد.

36. پس‌زمینه خوش آب‌ورنگ CM12    

اگر ROM فعلی شما از CM12 Theme Engine پشتیبانی می‎کند، ممکن است مایل باشید نگاهی هم به Uranium UI بیندازید که پس‌زمینه‌ای برای کسانی است که به ظاهر رنگارنگ و شاد علاقه دارند. این پس‌زمینه رایگان است، اما برای استفاده از نسخه
Uranium UI Full باید مبلغی پرداخت کنید.

37. صفحه قفل پیش‌فرض اندروید را تغییر دهید 

اپلیکیشن ‎AcDisplay، جایگزین مناسبی برای صفحه قفل پیش‌فرض دستگاه است. این صفحه قفل جدید از قابلیت Active mode نیز برخوردار است که با استفاده از سنسورهای دستگاه اندروید، زمانی‌که به دستگاه نیاز داشته باشید به طور خودکار آن را روشن می‎کند.

38. انجام آزمايش با Screen Shift  

اپلیکیشن‎ها را در انواع مختلفی از رزولوشن‎ها، تراکم‎ها و بزرگ‎نمایی‎های صفحه نمایش آزمايش کنید تا بهترین وضعیت برای نمایش و کار اپلیکیشن‎ها را در دستگاه خود شناسایی کنید. می‎توانید Screen Shift را از سایت XDA Developers دانلود كنيد.

39. Material power menu    

با استفاده از این ماژول Xposed، فهرست پاور پیش‌فرض اندروید را تغییر دهید. این ماژول شامل تعدادی گزینه اضافی از جمله بوت مستقیم به ریکاوری است. برای دسترسی به این فهرست پیشرفته، ابتدا فهرست معمول پاور را باز کنید و بعد از آن Power Off را فشار دهید. این ماژول در گوگل‌پلی موجود است.

40. به colorPrimaryDark دسترسی داشته باشید        

بر اساس Material Design گوگل، نوار وضعیت باید به‌گونه‎ای تغییر کند که منعکس‌کننده خصوصیت colorPrimaryDark اپلیکیشن جاری باشد. این قابلیت با همه اپلیکیشن‎ها سازگار نیست و می‎تواند باعث سیاه شدن نوار وضعیت شود. ماژول Lolistat Xposed این مشکل را برطرف می‎کند و نوار را به نسخه کدری از رنگ اپلیکیشن اصلی تغییر می‎دهد.

 41. بوت چندگانه در اندروید      

آیا برای انتخاب ROM دچار تردید هستید؟ آیا مایلید قابلیت‎های ROM دیگری را نیز امتحان کنید؟ MultiROM Manager به شما اجازه می‎دهد چند ROM را روی یک دستگاه اندروید نصب کنید و در زمان بوت شدن دستگاه بین آن‌ها جابه‌جا شوید. برای استفاده از این اپلیکیشن‎ دستگاه باید روت شده باشد.

42. با Xposed اندروید وانیلی را سفارشی کنید      

ماژول GravityBox را نصب کنید. اگر مایلید در دستگاه خود تغییرات ایجاد کنید و در عين حال نمی‎خواهید از یک ROM سفارشی استفاده کنید، نگاهی به ماژول GravityBox بیندازید. می‌توانید آن را از طریق اپلیکیشن‎ Xposed Installer دانلود كنيد.
کمی‎ به شکل و شمایل دستگاه برسید. GravityBox را اجرا كنيد تا با گزینه‎های مختلف سفارشی‌سازی آن آشنا شوید. می‎توانید از این طریق، تغییرات ظاهری از قبیل تغییر رنگ نوار وضعیت و اضافه کردن نوار باطری در صفحه را اعمال کنید.
قابلیت‎های بیشتری را دریافت کنید. 
با انجام تغییرات دیگر، به امکانات بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. یکی از این ویژگی‎ها که ارزش امتحان را دارد، Pie Controls است. این قابلیت فهرست کناری نیم‌دایره‌ای را به اپلیکیشن‎ کروم اضافه می‎کند که با کشیدن انگشت می‎توانید آن را باز کنید.

43. ROM سفارشی CyanogenMod

این یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‎ترین ROMهای سفارشی است. می‎توانید CyanogenMod را با دانلود فایل‎های قابل فلش موجود در سایت cyanogenmod.org/ نصب کنیــد یـــا از CyanogenMod Installer جديد استفاده کنید.

44. اندروید اصلی با کمی‎ تغییرات   

Paranoid Android نام یک ROM است که بسیار شبیه به خود اندروید اصلی است؛ با این تفاوت که برخی بهینه‌سازی‎ها و پیشرفت‎های ظریف به آن اضافه شده است. اگر تمایلی به انجام تغییرات اساسی روی سیستم‌عامل خود ندارید، آن را امتحان کنید. برای اطلاعات بیشتر بهhttp://paranoidandroid.co مراجعه کنید.

45. یک ROM کاملاً قابل سفارشی‌سازی     

اگر به دنبال یک ROM سفارشی هستید که امکان دستکاری تمام اجزای دستگاه را می‎دهد، BlissPop را امتحان کنید. این ROM بر پایه CM12.1 است و می‎توانید آن را از طریق این آدرس دریافت کنید.

46. Android Open Kang Project

AOKP یک ROM ساخته‌شده از سورس کد اندروید منتشرشده توسط گوگل است. اگر قصد تجربه اندروید وانیلی بدون زواید را دارید، این ROM مناسب است. برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

 

 

دستگاه خود را امن نگه دارید 

47. اپلیکیشن‎ها را تحت نظر بگیرید  

با Network Log هر ارتباطی را که اپلیکیشن‎های دستگاه شما با اینترنت برقرار می‎کنند، تحت نظر بگیرید. این ارتباط می‎تواند شامل تمام داده‎های ارسال‌شده و دریافت‌شده باشد. 

48. از دیوار آتش استفاده کنید   

AFWall+ اجازه می‎دهد برای هر یک از اپلیکیشن‎ها قواعد فایروال جداگانه تعریف کنید. بنابراین می‎توانید به طور کامل به دسترسی اپلیکیشن‎ها به شبکه نظارت داشته باشید.

49. آنتی ویروس       

360 Security دستگاه را در مقابل بدافزارها، تروجان‎ها، نرم‌افزارهای تبلیغاتی و هر نوع آسیب‌پذیری دیگری محافظت می‎کند و می‎تواند در لحظه فایل‎های APK مربوط به نصب اپلیکیشن‎ها را بررسی کند.

50. از خود محافظت كنيد 

NowSecure برای شناسایی آسیب‌پذیری‎های امنیتی سیستم، اپلیکیشن‎ها، پیکربندی و شبکه، دستگاه را تحت نظر قرار می‎دهد و تهدیدات احتمالی را گوشزد می‎کند.

51. وای‎فای امن داشته باشید   

Free VPN: Hotspot Shield VPN با استفاده از پروتکل HTTPS امنیت وای‎فای را افزایش می‎دهد. این روش کدگذاری معمولاً برای حفظ امنیت پرداخت‎های آنلاین استفاده می‌شود.

52. کلمه عبور مطمئن انتخاب کنید    

LastPass با ایجاد مکانی امن برای ذخیره‌سازی کلمات عبور، در اختیار داشتن کلمه عبور منحصربه‌فرد و مطمئن برای هر حساب کاربری را آسان‎تر می‎کند.

53. تماس‎ها را مسدود کنید      

اپلیکیشن ‎ Mr. Number اجازه می‎دهد تماس‎های تلفنی و پیامک‎های ناخواسته را با جداسازی خودکار تماس‎های ناشناخته یا شماره‎های خصوصی مسدود کنید.

54. عکس‎ها و ویدیوها را قفل‌گذاری کنید.

Secure Gallery کمک می‎کند عکس‎ها و ویدیوهای خصوصی خود را به استفاده از کلمه عبور یا PIN از دید دیگران مخفی نگه دارید.

55. ?Where’s My Droid    

این اپلیکیشن‎ با دسترسی از راه دور از طریق موقعیت مکانی جی‎پی‎اس دستگاه یا با به صدا درآوردن زنگ آن، کمک می‎کند در صورت گم شدن یا دزديده شدن آن را پیدا کنید.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو