راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیکی؛ قواعد و استانداردها

Images
Images
Images
Images

راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیکی؛ قواعد و استانداردها

  • مقالات
  • 2,157 بازدید

راه اندازي وب سايت به ويژه اگر به منظور ورود به دنياي تجارت الکترونيکي باشد نيازمند توجه به قواعد و استانداردهاي مشخصي است. در زمان طراحی وب سايت به عوامل، استانداردها و پارامترهاي مختلفي مي بايست توجه شود تا کاربر پس از ورود به وب سايت رفتار مد نظر صاحبان کسب و کار که همان خريد اينترنتي و يا جلب توجه به محصولات معرفي شده در وب سايت است را از خود نشان دهد.اساسا یک وب سايت تجارت الکترونيکي چيست و چه ويژگي هايي يک وب سايت تجارت الکترونيکي را از ديگر وب سايت ها در زمان طراحي وب سايت متمايز ميکند؟


جستجو پذيري

اولين ويژگي و لازمه يک وب سايت فروش اينترنتي جستجو پذيري است. در زمان طراحي وب سايت بايد اين نکته را به خوبي به خاطر سپرد. وب سايت هاي فروش کالا و خدمات معمولا مملو از محصولات قابل فروش هستند. به عنوان يک نمونه وطني به وب سايت ديجي کالا نگاهي بيندازيد. شايد بيش از ده هزار عنوان کالا در اين وب سايت در حال فروش است. به عنوان يک کاربر هميشه پس از مراجعه به وب سايت ديجي کالا اولين کاري که انجام داده ام جستجوي محصولي است که به دنبال آن بوده ام. تصور کنيد اگر اين وب سايت يک سيستم قوي جستجو نداشت چه فاجعه اي به بار مي آمد.


طبقه بندي

يک وب سايت فروش اينترنتي بايد بتواند طبقه بندي مناسبي از محصولات ايجاد کند. طبقه بندي محصولات به خصوص براي کاربراني که تصميم قطعي خود را براي خريد يک مارک و برند خاص نگرفته اند بسيار مفيد است. پس در زمان طراحي وب سايت به اين نکته به صورت کامل توجه کنيد.


ابزار مقايسه

حتما و به طور يقين براي شما هم پيش آمده است که براي يک انتخاب ميان دو محصول از دو برند متفاوت مردد باشيد. در طراحی وب سايت هاي تجارت الکترونيکي و فروش اينترنتي محصولات، معمولا ابزاري وجود دارد که کاربران ميتوانند با استفاده از آن دو محصول متفاوت را در حوزه هاي مرتبط با يکديگر مقايسه کنند. ابزار مقايسه معمولا  به کاربران در اتخاذ تصميمي سريعتر براي خريد محصول، کمک بزرگي ميکند.


تجربيات شخصي

فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در سراسر جهان، اين امکان را فراهم کرده اند که کاربران تجربيات شخصي خود را در استفاده از محصولات اين فروشگاه ها با يکديگر به اشتراک بگذارند. توصيه هاي ديگر کاربران به استفاده و يا عدم استفاده از محصولي خاص معمولا براي ديگر کاربران تعيين کننده است. اين تجربيات در قالب کامنت گداري و يا اعطاي امتياز به يک محصول خاص به اشتراک گذاشته ميشوند. در نمونه هاي داخلي وب سايت ديجي کالا به خوبي از اين ويژگي در طراحي وب سايت خود استفاده کرده است.


راهنماي خريد

حتما در زمان طراحي وب سايت و راه اندازي وب سايت فروش اينترنتي خود، بخشي را هم به راهنماي چگونگي خريد از فروشگاه اينترنتي خود اختصاص دهيد. همه کاربران الزاما کاربران حرفه اي اينترنت نيستند. شايد اين اولين خريد اينترنتي آن ها باشد. بنا بر اين لازم است مراحل و چگونگي خريد از فروشگاه اينترنتي شما را فرا بگيرند.


استفاده از چند رسانه اي ها

اکثر کاربران براي انتخاب و خريد اينترنتي کالا و خدمات هنوز با ابهامات جدي در تصميم گيري مواجه هستند. آن ها از خود ميپرسند آيا چيزي که ميخرم دقيقا همان چيزي است که تصور ميکنم؟ بعد از طراحی وب سايت خود، با قراردادن تصاوير، ويدئو و ساير فايل هاي چند رسانه اي از محصولي که ميفروشيد اين اطمينان را به کاربر بدهيد که چيزي که ميخرند همان چيزي است که مي بينند.


باشگاه مشتريان

يک مشتري حرفه اي وب سايت شما با کسي که فقط يک بار از فروشگاه شما خريد کرده است چه تفاوتي دارد. مسلما او مشتري ارزشمند تري براي شماست. با ايجاد بخشي با عنوان باشگاه مشتريان در زمان طراحی وب سایت، امتيازات خاصي را براي مشتريان خود در نظر بگيريد. به عنوان مثال افراد با تعداد خريد بيشتر ميتوانند تخفيفات بيشتري بگيرند.


پشتيباني آنلاين

به مشتريان فروشگاه اينترنتي خود اين اطمينان را بدهيد که هميشه در کنارشان هستيد. بخشي با عنوان پشتيباني آنلاين راه اندازي کنيد و سعي کنيد در اکثر اوقات آنلاين باشيد و به مشتريان خود پاسخ بدهيد.


روش هاي پرداخت

از روش هاي پرداخت متنوع استفاده کنيد. پرداخت آنلاين، پرداخت بانکي و پست خريد. همه کاربران تمايلي به پرداخت قبل از تحويل کالا ندارند. پست خريد اين امکان را فراهم مکند که اول تحويل بگيرند و بعد از تحويل کالا وجه را پرداخت کنند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو