۱۵ مورد که کاربران هنگام خرید آنلاین باید به آن توجه کنند

Images
Images
Images
Images

۱۵ مورد که کاربران هنگام خرید آنلاین باید به آن توجه کنند

  • مقالات
  • 1,719 بازدید

خرید های اینترنتی این روز ها به بخش جدایی ناپذیری از زندگی دیجیتال ما تبدیل شده است و کم و بیش بیشتر کاربران با این نوع خرید در ارتباط هستند. بعضی از کاربران خرید اینترنتی اجناس را یک ریسک می دانند و هنوز هم به خرید حضوری در فروشگاه موفق تر هستند. این مورد را نه می توان رد و نه می توان تایید کرد چرا که برخی از اصطلاحات استفاده شده توسط سایت های آنلاین خرید کالا می تواند گیج کننده باشد و اگر هنگام خرید به این موارد توجه نکنیم، بعد از خرید ممکن است واقعا پشیمان شویم.

در این پست قصد داریم تا ۱۵ مورد از مواردی را که خرده فروش های آنلاین جلو روی کاربران می گذارند را بررسی کنیم و در صورت لزوم تذکر های مورد نیاز را بدهیم. پس همراه ما باشید.

موجود بودن محصول

 اصطلاحی است که هنگامی که یک محصول را می خواهیم سفارش دهیم و یا از قبل سفارش داده ایم اما در حال حاضر به اتمام رسیده است به کار می رود. این گزینه در صفحه ی محصول هم نمایش داده می شود و تاریخ موجود بودن آن نیز احتمالا معلوم خواهد بود.

خرید وسایل الکترونیکی دست دوم

 قضیه خرید وسایل الکترونیکی دست دوم امروزه در بین برخی از کاربران و سایت ها رواج دارد. به عنوان مثال یک کاربر ممکن است تبلت اش را که آسیب دیده به فروشنده ای بفروشد و فروشنده با تعمیر آن دوباره آن را برای خرید با تخفیف در سایت قرار دهد. بنابر شرکتی که این محصولات دست دوم را عرضه می کند، این محصولات می توانند کیفیتی در اندازه نو داشته باشند. اما در برخی موارد هم می توانند به ضرر کاربران تمام شوند.

پیش خرید

 اصطلاحی است که زمانی استفاده می شود که قصد خرید آیتمی را داریم که در حال حاضر هنوز به بازار نیامده اما جلوتر می توانیم با پرداخت هزینه آیتم مورد نظر را سفارش دهیم. در این روش ما پول محصول را به صورت تمام پرداخت می کنیم اما ممکن است شرکت در تاریخی که معین کرده محصول مورد نظر روانه بازار نشود و ضرر کنید. در ضمن اگر بسیار مشتاق به دریافت این محصول هستید که هیچ، اما اگر ززیاد عجله ندارید مدتی را صبر کنید چرا که بیشتر اجناس چند ماه بعد از عرضه به بازار با قیمت پایین تری فروخته می شوند.

ردیابی آنلاین (کد رهگیری سفارش)

به موردی گفته می شود که خریدار می تواند سفارش خود را از سایت ارسال کننده پیگیری کند. به طور معمول این عمل توسط یک شماره پیگیری انجام می شود و البته برخی از فروشگاه ها از طریق پیامک وضعیت بسته را برای خریدار نمایش می دهند. همچنین اگر بسته مورد نظر توسط ارگان خاصی برای شما مثل فدرال اکسپرس ارسال می شود می توانید به وب سایت مذکور مراجعه کنید و با وارد کردن کد خود وضعیت بسته را مشاهده کنید.

دانلود دیجیتال

 برای آن دسته از محصولاتی به کار می رود که مانند بازی های ویدئویی، کتاب، موسیقی و نرم افزار باشند و به جای دریافت فیزیکی، محصول را به صورت فایل های پی دی اف و یا MP3 دریافت کنید. برخی از فروشگاه های آنلاین مانند آمازون در کنار موجود بودن دریافت فیزیکی، دریافتدیجیتالی را نیز فراهم می کنند.

حمل و نقل جزئی

 برای آن دست از کاربران است که بیش از یک سفارش را از سایت دارند و سایت موارد را به صورت جداگانه ارسال می کند. به عنوان مثال شما کفش، جوراب و شلواری را از سایت سفارش داده اید. در این سفارش ممکن است که کفش و جوراب را باهم و شلوار را به صورت جداگانه دریافت کنید. این مورد در سایت هایی که محصولات گوناگون می فروشند رایج است.

 

پرداخت از طریق موبایل

 روشی است که دیگر در آن نیازی به پول نقد ندارید. بر خلاف کارت های اعتباری، کارت های بانکی و چک، در پرداخت با گوشی هوشمند و یا تبلت از نرم افزار مورد نیاز استفاده می کنید و این نرم افزار به طور خودکار اطلاعات شما را در داخل سیستم نگه می دارد تا دیگر نیازی به درآوردن کارت اعتباری از جیب تان نباشد.

 

بودجه بندی پاکتی

 راهی است تا هزینه های خود را با قرار دادن پول در یک پاکت استعاری محدود کنیم. شما می توانید برای هر چیز اعم از سرگرمی، رستوران، لباس و غیره پاکتی را در نظر بگیرید تا مبلغ خاصی در آن باشد.

همانطور که شما از هر پاکت استفاده می کنید، مقداری از پول های آن پاکت کسر شده و هنگامی که موجودی آن پاکت به پایان برسد دیگر در آن مورد خاص نمی توانید خریدی را داشته باشید. سرویس هایی مانند Goodbudget که رایگان هم هست به شما کمک می کند تا مدیریت پاکت های خود را در دست داشته باشید تا در نهایت بتوانید در پایان ماه مبلغی را پس انداز کنید.

 

بیت کوین

 نوعی ارز دیجیتالی است که کاربران می توانند به صورت الکترونیکی و فرد به فرد بدون دخالت هیچ بانک و یا واسطه ای با هم رد و بدل کنند. بیت کوین می تواند در سطح بین المللی هم استفاده شود و خرید فروش آن از طریق ارز های جهانی مانند دلار آمریکا و یورو صورت می گیرد.

برخی از فروشگاه های آنلاین بیت کوین را قبول می کنند و از این طریق می توانید محصولات مورد نیازتان را خریدار کنید.

 

احراز هویت

هنگامی که شما برای خرید به یک سایت فروشگاهی آنلاین می روید در ابتدا باید احراز هویت شوید که این کار با ورود شما از طریق نام کاربری و رمز عبور انجام می شود. از آنجایی که معمولا اطلاعات پرداخت آنلاین در حساب شما ذخیره می شود بهتر است که به شیوه های امنیتی پایبند باشید تا هکر ها به حساب تان دسترسی پیدا نکنند. هیچ چیز بدتر از تبدیل شدن به یک قربانی سرقت آنلاین وجود ندارد.

 

سایت های آنلاین در مواقعی برای افزایش امنیت کاربران احزار هویت دو مرحله ای را در سایت اجرا می کنند. به این صورت که در مرحله ی اول از شما نام کاربری و رمز عبور را می خواهد و در مرحله ی دوم با ارسال پیامک و یا ایمیل به آدرس و شماره مورد نظر شما کد رمزی را به شما ارسال می کنند تا آن را در سایت تایپ کنید. این روش در واقع یک مرحله ی امنیتی اضافه می باشد تا هکر ها سخت تر بتوانند اطلاعات شما را به دست بیاورند.

 

پشتیبانی آنلاین

یکی از مواردی است که در سایت های خرید و فروش آنلاین برای کمک فوری به کاربران ضروری است. اگر شما هر گونه سوال و یا نگرانی در مورد خرید خود دارید، پشتیبانی زنده به شما اجازه می دهد که با متخصصان صحبت کنید و مشکل خود را رفع کنید. البته به غیر از این مورد بیشتر سایت های فروش آنلاین دارای خط های تلفن هستند می توانید با آنها تماس بگیرید.

به طور معمول اگر شما گزینه ی پشتیبانی آنلاین را انتخاب کنید یک پنجره ی کوچک در سایت باز خواهد شد که می توانید با فردی از سایت در تماس باشید و مشکلات خود را حل کنید. هنگامی هم که مشکل تان حل شد می توانید خرید خود را ادامه دهید و محصول خود را سفارش دهید.

 

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه ی سایتی که قصد خرید از آن را دارید می تواند به شما کمک کند تا فرایند پرداخت را ببینید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین خبرنامه ی الکترونیکی را ارائه می دهند که با عضویت در آن می توانید ایمیل های منظمی را از سایت دریافت کنید.

این خبرنامه ها به طور معمول شامل خبر هایی از سایت، تخفیفات ویژه و تبلیغات اینترنتی هستند. سایت های فروش آنلاین در برخی از موارد هنگامی که شما در خبرنامه ی آن سایت عضو می شوید کد تخفیفی را برای شما ارسال می کنند که واقعا به درد بخور است.

با گسترش سایت های فروش آنلاین بیشتر کاربران مایل اند تا برای یک بار هم که شده از این سایت ها استفاده کرده و نتیجه را مشاهده کنند. خرید از سایت های آنلاین راحت تر است و دردسر رفتن به فروشگاه های شلوغ را هم ندارد از این روست که بیشتر کاربران به خرید های آنلاین رو آورده اند.

 

تخفیف، کوپن و یا کد های تبلیغی

تخفیف، کوپن و یا کدهای تبلیغی مواردی هستند که این روزها به جای همدیگر استفاده می شود اما به طور کلی یک عدد و یا حروف هستند که برای اعمال تخفیف در سایت وارد می شوند. احتمالا شما این کد های تبلیغی را در ایمیل هایی که از طرف سایت های آنلاین به شما ارسال می شود مشاهده کرده اید. اگر کاربر تیزبینی باشید و در موارد خاص بتوانید به خوبی از این کدهای تخفیف استفاده کنید تخفیف خوبی نصیب شما می شود و می توانید یک خرید آنلاین کاملا موفقیت آمیز داشته باشید.

در اینجا لیست بلند بالای ما به اتمام رسید. کاربرانی که در هنگام خرید آنلاین به موارد بالا دقت کنند و از آن استفاده کنند در واقع یک خرید بسیار موفق را پشت سر گذاشته اند که از خرید های معمولی لذت بخش تر است.

 

نظرات خود را با ما در مورد خرید های آنلاین از سایت های مختلف در میان بگذارید.

 

منبع: گویا آی تی

 

پست های تصادفی

اهمیت كلمه عبور !
اهمیت كلمه عبور !
گذرواژه یا رمز عبور کلمه یا رشته‌ای از نویسه‌ها است که برای اعتبارسنجی بکار می‌رود...
روش های رونق کسب و کار
روش های رونق کسب و کار
درآمد شما تابع چهار تا مسئله است کمیت محصول، کیفیت محصول، عرضه محصول و تقاضای محصول. شما درآمدتان...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو