مزایای اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب

Images
Images
Images
Images

مزایای اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب

  • عمومی
  • 1,841 بازدید

مزایای اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب

اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب دسترسی به ابزارهای کاربردی را به شدت راحت‌تر کرده‌اند. با استفاده از این دسته از نرم افزارها می‌توان بعد از طراحی سایت یک نرم افزار بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار داد. به کمک اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب نیاز به نصب نرم افزار از بین رفته و همه چیز با یک نرم افزار تحت اختیار خواهد بود.

امروز دنیای اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب است و رفته رفته شرکت های بیشتری به توسعه این دسته از نرم افزارها روی می‌آورند، به جای این که تلاش کنند برای پلتفرم های مختلف همچون ویندوز و لینوکس برنامه تولید کنند. استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر وب مزایای بسیار بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب

با استفاده از نرم افزارهای تحت وب نیاز به نصب اپلیکیشن بر روی سیستم کامپیوتری از بین می‌رود و کافی است برای دسترسی به ابزارهای مختلف تنها یک مرورگر وب داشته باشیم. حالتی را در تظر بگیرید که به پنج نرم افزار برای انجام کارهای مختلف نیاز دارید. آن‌ها باید بر روی سیستم کامپیوتری شما نصب شوند که سبب می‌شوند دسترسی به آن‌ها محدود شده و همچنین بخشی از فضای ذخیره سازی و هارد دیسک شما اشغال شود.

اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب

اما اگر ابزارها تحت اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب در اختیارتان بودند، نیازمند نصب هیچ برنامه‌ای نبوده و در مصرف فضای ذخیره سازی صرفه جویی می‌شد. از طرفی دیگر، دسترسی به آن‌ها نیز شدیدا آسوده خواهد شد، به این ترتیب که به منظور استفاده از هر یک از این برنامه‌ ها دیگر مجبور به استفاده از سیستم کامپیوتری خود نبوده و در هر جایی و پشت هر سیستمی، تنها به یک مرورگر وب نیاز خواهید داشت، چیزی که در هر سیستمی وجود دارد.

 

اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب شیوه استفاده ما از نرم افزارها را تغییر دادند. به عنوان نمونه می‌توان به برنامه های کاهش حجم تصاویر اشاره کرد. تا مدت ها قبل کاربران برای در اختیار داشتن چنین ابزارهایی، یک نرم افزار مربوط به آن را نصب می‌کردند، اما به لطف وجود اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب نیاز به انجام این کار از بین رفته و کافی است از طریق مرورگر، به بی شمار وب سایت که چنین کاری را برای ما انجام می‌دهند دسترسی داشته باشیم.

یکی از محدودیت‌ هایی که البته تنها در کشور ما وجود داشته و سایر کاربران دیگر کشورها کمتر به آن به عنوان یک معضل اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب نگاه می‌کنند، پهنای باند است. حین استفاده از اپلیکیشن‌ های تحت وب دیگر با یک نرم افزار نصب شده بر روی سیستم کامپیوتری خود رو به رو نیستید، به همین دلیل باید دائما اطلاعاتی را به سروری که برنامه بر روی آن نصب شده  است ارسال کرده و از آن دریافت کنید.

در مثال بالا، باید یک ویدیو یا تصویر را درون اپلیکیشن‌ های مبتنی بر وب آپلود کرده و اجازه بدهید تا وب سایت آن را پردازش کند. بعد از آن باید فایل نتیجه را مجددا دانلود کنید. این تنها مثالی از این دسته از برنامه ها بود. برخی دیگر از نرم افزارهای تحت وب مصرف پهنای باند بسیار بیشتری دارند.

پست های تصادفی

ارائه VPN قانونی در کشور
ارائه VPN قانونی در کشور
دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه خدمات قانونی VPN در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح، اشخاصی...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو