صفحه‌ فيلترينگ زیبا ، هوشمند ، مطمئن

Images
Images
Images
Images

صفحه‌ فيلترينگ زیبا ، هوشمند ، مطمئن

  • عمومی
  • 2,513 بازدید

حسن كريمي - مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتا شركت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب گفت: درواقع مرجع تصميم‌گيرنده در زمينه فيلترينگ اين كار گروه است و ما مجري مصوبات آن هستيم.

او ادامه داد: در برخي كشورها صفحه فيلترينگ به صورت هوشمند است، يعني اگر كاربري به سايتي مراجعه كند كه فيلتر شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نياز كاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوي كاربر را تشخيص داده و لينك‌هاي مجاز مرتبط را در اختيارش قرار مي‌دهد.

وي گفت: به عنوان مثال اگر كاربر به سايتي خبري، يا سايت يا وبلاگي كه مثلا با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه كند صفحه فيلترينگ هوشمند، موضوع را تشخيص داده و سايت‌ها و لينك‌هاي مرتبط خبري يا خانواده را در اختيار كاربر مي‌گذارد، تا كاربر بتواند از آن استفاده كند.

مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتا زيرساخت گفت: صفحه فيلترينگ جديد كه در برخي سايت‌ها به‌عنوان هوشمند ياد شده، هوشمند نيست اما به‌دليل طراحي موضوعي آن، اهداف يك صفحه فيلترينگ هوشمند را محقق مي‌كند.

به گفته او اين صفحه سايت‌ها و لينك‌ها را كه در هفت موضوع دسته‌بندي شده در اختيار كاربر قرار مي‌دهد و كاربر مي‌تواند براساس نياز خود از آنها استفاده كند. كريمي در ادامه اظهار كرد: مزيت صفحه جديد فيلترينگ نسبت به صفحه قبلي، راهنمايي كاربر بر اساس موضوع مورد نياز است.

به گزارش ايسنا كاربران اينترنت در ايام تعطيلات نوروز به‌دنبال ورود به سايت‌هايي كه طبق قانون فيلتر شده‌اند با صفحه‌اي جديد مواجه شدند كه با تبريك سال نو كاربر را به سايت‌هاي مجاز فعال در حوزه‌هاي مختلف هدايت كرده و ديگر عبارت قرمز رنگ "مشترك گرامي دسترسي به اين سايت امكان‌پذير نمي‌باشد" را نمايش نمي‌داد.

در صفحه جديد فيلترينگ سايت‌ها كه كاربران با آن مواجهند، سايت‌هايي در حوزه‌هاي فرهنگ و مذهب، خبري، خانواده، سرگرمي و علمي، خدمات اينترنتي و شبكه اجتماعي معرفي شده‌اند تا پاسخگوي نياز كاربر باشند.

در صفحه فيلترينگ قبلي عبارتي با اين مضمون كه "درصورتي كه اين سايت به اشتباه فيلتر شده باشد با لينك زير (آدرس ايميلي كه معرفي شده بود) تماس بگيريد" مشاهده مي‌شد، در صفحه جديد هم با اعلام اينكه "با استناد به قانون جرايم رايانه‌اي دسترسي به تارنماي فراخوانده شده امكان‌پذير نمي‌باشد" آدرس اي‌ميلي براي رسيدگي به اعتراضات قرار داده شده است.
 .

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو