سیستم عامل موبایل موزیلا با نام Firefox Mobile OS

Images
Images
Images
Images

سیستم عامل موبایل موزیلا با نام Firefox Mobile OS

  • عمومی
  • 2,796 بازدید

اگر از دنبال کنندگان اخبار مربوط به شرکت موزیلا تولید کننده مرورگر وب فایرفاکس باشید حتماً در چند ماهه اخیر از خبر کار گروهی از افراد این شرکت بر روی یک سیستم عامل متن باز برای گوشی هوشمند و تبلت ها با نام Boot to Gecko آگاه شده‌اید. بالاخره موزیلا به طور رسمی خبر انتشار این سیستم عامل را در اوایل سال ۲۰۱۳ را با نام فایرفاکس موبایل او اس ( Firefox Mobile OS ) داده است که در این نوشته به بررسی اطلاعات انتشار یافته در این باره می‌پردازیم.

سیستم عامل موبایل موزیلا با نام Firefox Mobile OS

نام مرورگر فایرفاکس بر روی این سیستم عامل

اولین نکته ای که با دیدن این خبر به ذهن بسیاری از کاربران می‌رسد دلیل نام گذاری این سیستم عامل گوشی هوشمند با نام فایرفاکس است. موزیلا به خوبی می‌داند که برای شروعی موفق می‌تواند از نام مرورگر وب دوست داشتنی خود یعنی فایرفاکس استفاده کند که تا کنون درصد قابل توجهی از کاربران اینترنتی را نیز به خود جلب کرده است.

البته گوگل نیز خیلی پیش از این‌ها از این طرفند در پروژه Chromium OS خود استفاده کرده بود که بازده آنچنانی نیز از نظر بسیاری از کارشناسان تا کنون این طرح نداشته است و باید ببینیم موزیلا چقدر می‌تواند در این زمینه موفق باشد.


سیستم عامل موبایل موزیلا و HTML 5

یکی از مورد توجه ترین اطلاعاتی که درباره این سیستم عامل جدید از طرف شرکت موزیلا انتشار یافته است خبر استفاده از HTML 5 به عنوان پلتفرم اصلی این سیستم عامل موبایل است. این سیستم عامل متن باز یک محیط کامل و مطابق با آخرین استاندارد وب را در اختیار تمامی توسعه دهندگان و تولید کنندگان برنامه و بازی مبتنی بر HTML 5 می‌گذارد که از این رو می‌توانیم به مهم‌ترین نکته در همه گیر شدن یک سیستم عامل که وجود نرم افزار و بازی مختلف برای آن است امیدوار باشیم.

البته موزیلا قبل از این نیز در ساخت منبع افزونه های مرورگر وب خود یعنی فایرفاکس نشان داده است که به راحتی می‌تواند توجه بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان را به خود جلب کند و از این طریق می‌تواند کاربران زیادی را نیز برای استفاده از این سیستم عامل تشویق کند. لازم به ذکر است بر روی گوشی موبایل مبتنی بر این سیستم عامل تمامی امکانات موجود در گوشی امروزی مانند شماره گیری، استفاده از دفترچه تلفن، ارسال و دریافت پیامک، MMS و … وجود خواهد داشت.


شرکای موزیلا برای تولید اولین گوشی موبایل فایروفاکس او اس

این شرکت نیز مانند گوگل که با سامسونگ اولین گوشی موبایل خود را روانه بازار کرد ترجیح داده است در ابتدا برای معرفی و ارائه گوشی موبایل خود از دو شرکت معروف Alcatel و ZTE کمک بگیرد و هر دو گوشی ارائه شده از پردازنده قدرتمند Qualcomm’s Snapdragon استفاده خواهند کرد. با این وجود می‌توانیم امیدوار باشیم گوشی‌های Firefox Mobile OS نیز مانند گوشی موبایل مبتنی بر سیستم عامل اندروید از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود و در صورت موفقیت این شرکت در ارائه اولین دستگاه های مبتنی بر این سیستم عامل بزودی شاهد تولیدات دیگر برند محبوب مانند HTC، سونی اریکسون و … خواهیم بود.

اولین گوشی مجهز به این سیستم عامل طبق اخبار رسمی در کشور برزیل و در ابتدای سال ۲۰۱۳ عرضه خواهند شد اما تا کنون زمان دقیقی از عرضه سراسری این دستگاه‌ها انتشار نیافته است.

[Mozilla Gains Global Support For a Firefox Mobile OS]

پست های تصادفی

** توجه :: انتقال سرور
** توجه :: انتقال سرور
به دلیل مشکلات متعدد سرورهای اروپایی و ایجاد مشکلات جدیدی که کاربران ایرانی در دیتاسنترهای اروپای...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو