پرنفوذ‌ و كم‌نفوذ‌ترين استان‌های اينترنتی ایران

Images
Images
Images
Images

پرنفوذ‌ و كم‌نفوذ‌ترين استان‌های اينترنتی ایران

  • عمومی
  • 2,071 بازدید

بنا به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال حاضر، ضريب نفوذ اينترنت در كشور به ۴۶.۹ درصد رسيده است.تهران، گيلان، اصفهان، سمنان و قم پنج استاني هستند كه براساس بررسي‌هاي صورت گرفته بالاترين ضريب نفوذ اينترنت در سال ۱۳۹۰ را به خود اختصاص داده‌اند.
در سال گذشته استان تهران با داشتن هشت ميليون و ۸۵۹ هزار كاربر بالاترين ضريب نفوذ اينترنت كشور را از آن خود كرده و با نفوذ ۶۰ درصدی در صدر جدول قرار گرفته است.

استان گيلان نيز با ضريب نفوذ ۵۴ درصد در رده‌ي دوم قرار گرفته و پس از آن اصفهان و سمنان به‌طور مشترك با نفوذ ۵۲ درصدي اينترنت سومين استان‌هاي پرنفوذ كشور بوده‌اند.
همچنين استان قم و سمنان نيز با ضريب نفوذ ۵۰ درصدي چهارمين رده جدول پرنفوذ‌هاي اينترنتي را از آن خود كرده‌اند.

استان‌هاي بوشهر با ۴۸، خوزستان ۴۶، يزد ۴۷، آذربايجان شرقي ۴۴، خراسان رضوي ۴۵، هرمزگان ۴۲ درصد ديگر استان‌هاي پرنفوذ كشور بوده‌اند.

بنابر آمار منتشر شده در سايت مركز "متما"، استان‌هاي كهكيلويه و بوير‌احمد با ۲۲ درصد، خراسان جنوبي ۲۹ درصد، كردستان و كرمان ۳۰ درصد، لرستان ۳۱ درصد، آذربايجان غربي ۳۲ درصد، كرمانشاه ۳۴ درصد، اردبيل ۳۵ درصد، استان مركزي ۳۷ درصد، ايلام و همدان ۳۶ درصد، استان‌هايي بوده‌اند كه كمترين ضريب نفوذ را به خود اختصاص داده‌اند.

در آمار‌هاي منتشر شده وضعيت استان البرز حالت نامشخصي دارد و براي آن ضريب نفوذ صفر اعلام شده است كه به نظر مي‌رسد اين استان همراه با استان تهران مورد بررسي قرار گرفته باشد و آمار تفكيكي آن در دست نباشد.

بنا به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال حاضر، ضريب نفوذ اينترنت در كشور به ۴۶.۹ درصد رسيده است.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو