ویندوز مایکروسافت رایگان می‌شود

Images
Images
Images
Images

ویندوز مایکروسافت رایگان می‌شود

  • عمومی
  • 2,043 بازدید

البته مایکروسافت شاید از طریق گنجاندن تبلیغات در ابزارهای ویندوز8، این چوب حراج زدن به مال خود را جبران کند!یک منبع آگاه به مرکز خبری The Verge توضیح داد که «تری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز ویندوز در شرکت مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند تا نسخه بعدی سیستم‌های عامل Windows Phone و Windows RT را به صورت رایگان و بدون در نظر گرفته هرگونه هزینه وارد بازار کند.

 این اقدام بخشی از تغییرات اساسی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود که بر اساس آن قرار است نسخه بعدی ویندوز با نام Threshold در بهار ۲۰۱۵ وارد بازار شود.


لازم به ذکر است که این روز‌ها بخش اعظم درآمدهای مایکروسافت از فروش مجوز نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل این شرکت به تولیدکنندگان رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تامین می‌شود. 

با این وجود، قرار است که شرکت مایکروسافت در بخش تلفن‌های همراه تغییرات اساسی ایجاد کند.

شرکت نوکیا هم اکنون تولید بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عاملWindows Phone را برعهده دارد و از زمان واگذاری آن به شرکت مایکروسافت، درآمد حاصل از فروش مجوزهای این سیستم‌عامل موبایلی در اولویت چندم قرار گرفته است.

با این وجود باید توجه داشت مایکروسافت چگونه این درآمد از دست رفته را تامین می‌کند؟ برخی کار‌شناسان احتمال می‌دهند که غول نرم‌افزاری جهان از طریق انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در ابزارهای مخصوص سیستم‌عامل Windows ۸ این درآمد را جبران کند. 

تبلیغات هم‌اکنون بخشی از مرورگر اینترنتی Bing در سیستم‌عامل Windows ۸ محسوب می‌شوند. اما تمام ابزارهای رایگانی که در فروشگاه Windows Store ارایه می‌شوند نیز می‌توانند با آگاهی‌های تبلیغاتی به دست کاربران برسند.

همچنین احتمال می‌رود که این شرکت تلاش می‌کند مشتریان خود را متقاعد کند تا از سرویس‌هایی مانند SkyDrive، Skype و Office بهره بیشتر ببرند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو