اوراکل این هفته ۱۴۷ حفره امنیتی خود را وصله می‌کند

Images
Images
Images
Images

اوراکل این هفته ۱۴۷ حفره امنیتی خود را وصله می‌کند

  • عمومی
  • 2,418 بازدید

شرکت اوراکل به‌زودی یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین وصله‌های امنیتی تاریخ فعالیت‌های خود را روانه بازار می‌کند تا حفره‌های امنیتی موجود در ابزار‌ها و نرم‌افزار‌هایش را از میان بردارد.  این بسته امنیتی که طی هفته جاری عرضه می‌شود ۱۴۷ حفره و نقطه آسیب‌پذیر در Java SE، ابزارهای مخصوص پایگاه داده، نرم‌افزارهای تجاری و دیگر محصولات شرکت اوراکل را از بین می‌برد. 

سایت اینترنتی اوراکل، عرضه این بسته امنیتی در سه‌شنبه هفته جاری ۳۶ وصله برای برنامه Java SE را شامل می‌شود. اوراکل توضیح داده است که از این تعداد ۳۴ حفره امنیتی می‌توانند بدون اطلاع کاربر از جانب هکر‌ها مورد سواستفاده قرار گیرند. 

در این اقدام ۲۵ وصله امنیتی برای محصولات مختلف اوراکل در بخش Fusion Middleware عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به WebCenter و GlassFish Server اشاره کرد. گفته شده است که ۲۲ حفره از آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به شناسه کاربری و رمز عبور کنترل حساب کاربری را از راه دور در اختیار هکر‌ها بگذارند. 

شانزده وصله امنیتی که سه‌شنبه هفته جاری توسط اوراکل عرضه می‌شوند برای نرم‌افزار چرخه تامین کالای این شرکت عرضه شده‌اند که ۶ عدد از آن‌ها امکان دسترسی از راه دور هکر‌ها را فراهم می‌کنند. همچنین ۱۷ حفره امنیتی نیز در ابزارهای PeopleSoft، پنج حفره در ابزار پایگاه داده اوراکل، ۱۱ حفره در پلتفورم Solaris OS و ۹ حفره امنیتی در نرم‌افزار مجازی‌سازی اوراکل از میان برداشته می‌شود. 

گفته شده که ۵ وصله امنیتی برای پایگاه داده اوراکل و ۱۸ وصله هم برای ابزار MySQL عرضه خواهد شد. 
شرکت اوراکل در آخرین اقدام امنیتی خود در اکتبر سال گذشته ۱۲۷ وصله امنیتی روانه بازار کرده بود. در آن اقدام ۵۱ وصله امنیتی به صورت اختصاصی برای برنامه Java عرضه شده بود.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو