تلفن هوشمند طول عمر را کاهش مي دهد

Images
Images
Images
Images

تلفن هوشمند طول عمر را کاهش مي دهد

  • وِیژه
  • 2,550 بازدید

 متخصصان ستون فقرات معتقدند وضعيت قوز کرده افراد در زمان استفاده از تلفن همراه و يا تبلت مي تواند به بروز مشکلات تنفسي و در نتيجه بعدها به مشکلات قلبي عروقي منجر شده و در سنين بالاتر خطر مرگ زودرس را براي فرد به همراه داشته باشد.
اين مطالعه که توسط انجمن ستون فقرات انگليس انجام شده است مي گويد وضعيت جسمي نامناسب افراد مي تواند مانند چاقي خطر بزرگي براي سلامت فرد محسوب شود.
اين تحقيقات جديد حاکي از ارتباط بين وضعيت بدني رو به جلو (قوز کرده) و بروز بيماري هايپرکيفوسيس است .اين بيماري با بيماري ريوي و مشکلات قلبي مرتبط است. در اين مطالعه آمده است افرادي که براي کار کردن با تلفن همراه يا تبلت سر خود را پايين آورده و شانه هايشان را گرد مي کنند، به علت محدوديت عضلات، قادر به تنفس کامل نيستند.
در اين وضعيت، دنده ها به خوبي حرکت نکرده و از اين رو قلب و ريه ها قادر به عملکرد مناسب خود نخواهند بود. اين در حالي است که اغلب افراد از آسيب طولاني مدت و جدي که اين وضعيت براي بدن آنها ايجاد مي کند مطلع نيستند چرا که تاثيرات کوتاه مدت آن قابل توجه نيست.
اين شرايط براي جوانان که بيشترين کابران تلفن هاي هوشمند و تبلت در جامعه هستند نگراني هاي بيشتري ايجاد مي کند؛ چرا که شيوه زندگي آنها در جواني مي تواند چندين سال از عمر آنها بکاهد.
با اين حال پژوهشگران مي گويند مي توان با کاهش زمان استفاده از وسايل الکترونيکي و همچنين بالا آوردن دستگاه ها تا سطح موازي چشم از بروز مشکلات جسماني بلند مدت پيشگيري کرد.      

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو