کاربران می‌توانند خسارت اینترنت بی‌کیفیت را دریافت کنند

Images
Images
Images
Images

کاربران می‌توانند خسارت اینترنت بی‌کیفیت را دریافت کنند

  • عمومی
  • 2,095 بازدید

موضوع کیفیت اینترنت از سال‌‌های دور همواره محل بحث‌و‌گفتگو و انتقاد بوده است. خوشبختانه در نیم دهه اخیر و با گسترش زیرساخت‌‌های شبکه‌ای، کیفیت و پهنای باند اینترنت پیشرفت کرده است؛ اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد. در همین راستا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته که کاربران می‌توانند خسارت اینترنت کم‌کیفیت را از اپراتورهای خود بگیرند.

محمود واعظی ضمن تاکید بر حفظ حقوق شهروندی کاربران اینترنت، از وضع مصوبات جدید و لازم‌الاجرا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و گفت: «علاوه بر حفظ منافع مشترکان، لزوم دریافت خدمات باکیفیت و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد اپراتورها و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی نیز از جمله اهداف مصوبات جدید است.» او گفت که بعد از بحث‌های کارشناسی، تصمیم گرفتیم تا علاوه بر شیوه‌‌های مرسوم نظارت بر عملکرد، روش‌‌‌های نظارتی جدیدی از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت در جایگاه تنها نهاد مادر مخابراتی کشور بر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در کشور اعمال شود.

 

کاربران می‌توانند خسارت اینترنت بی‌کیفیت را دریافت کنند

 

واعظی همچنین گفت که مطابق این مصوبه، قرار شد که شرکت زیرساخت تا اردیبهشت‌ماه، نسبت به پیاده‌سازی و تکمیل سامانه‌های ثبت رسید خرابی و اندازه‌گیری کیفیت و همچنین مدیریت و پایش موافقتنامه سطح خدمات و ارائه دسترسی به دریافت‌‌کنندگان خدمات، اقدام کند. او خاطر نشان کرد: «پس از آن مشترکان می‌توانند از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اپراتور خود و ارتباط با بخش پشتیبانی مشترکان، از روش‌های درخواست خسارت توسط اپراتور خود مطلع شده و نسبت به ثبت درخواست خسارت از اپراتور اقدام کنند تا پس از طی مراحل قانونی، امکان استفاده از خسارت پیش‌بینی شده در موافقتنامه سطح سرویس را داشته باشند.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد که مطابق با موافقتنامه سطح خدمات، پرداخت خسارت وارده به مشترکان فعلی اینترنت وظیفه اپراتورها است.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو