سنجش آلودگی هوا از روی عکس‌های منتشر شده در اینترنت

Images
Images
Images
Images

سنجش آلودگی هوا از روی عکس‌های منتشر شده در اینترنت

  • عمومی
  • 2,036 بازدید

طبق آمار در سال 2015، دو تا سه تریلیون عکس روی اینترنت به اشتراک گذاشته شده است. بررسی این عکس‌ها ناگفته‌های زیادی برای ما دارند؛ از آلودگی هوا تا طراحی شهری. محققان این دریای اطلاعات را بررسی می‌کنند تا چشم‌انداز جدیدی درباره سبک زندگی ما و فضاهای شهری بیابند.

در سنگاپور پروژه‌ای با عنوان «AirTick» دنبال می‌شود تا از این عکس‌ها به‌منظور بررسی آلودگی هوا استفاده شود. سازمان جهانی سلامت (World Health Organization ) تخمین زده است که از هر هشت مرگ گزارش شده در دنیا، یکی مربوط به آلودگی هوا است.

گروهی از دانشگاه  Nanyang Technological سنگاپور، نرم‌افزاری با نام AirTick طراحی کرده‌اند که با تجزیه و تحلیل عکس‌هایی که از خیابان‌ها گرفته شده است، کیفیت هوا را تخمین می‌زند. این نرم‌افزار، عکس‌های بارگذاری‌شده در سایت‌های بزرگ به اشتراک‌گذاری عکس را بررسی کرده و مشخص می‌کند آن عکس در چه زمان و در چه محلی گرفته شده‌ و دوربین در چه وضعی بوده است. سپس داده‌های به‌دست‌آمده را با داده‌های رسمی مربوط به آلودگی هوا مقایسه می‌کند.

یک الگوریتم یادگیری ماشین از این مجموعه داده‌ها استفاده می‌کند تا بیاموزد چطور میزان سطح آلاینده‌های هوا را تنها از روی عکس تخمین بزند. هدف نهایی از این پروژه این‌ است که افراد عادی بتوانند بدون نیاز به حسگرهای سنجش آلودگی هوا، به صورت آنی تخمین دقیقی از کیفیت هوای محیطی که در آن قرار گرفته‌اند کسب کنند. افراد می‌توانند تنها با استفاده از دوربین گوشی‌های موبایل خود که همیشه همراه‌شان است، این کار را انجام دهند.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو