کنار گذاشتن برند نوت، راه چاره ای برای بهبود اوضاع برای سامسونگ

Images
Images
Images
Images

کنار گذاشتن برند نوت، راه چاره ای برای بهبود اوضاع برای سامسونگ

  • عمومی
  • 2,127 بازدید

پس از تایید خبر توقف کامل تولید نوت 7 توسط سامسونگ، حال کارشناسان امر پیشنهاداتی را در خصوص کنار گذاشتن کامل برند نوت ارائه می‌کنند.

بعد از آنکه گلکسی نوت ۷ پس از تعویض دوباره دچار انفجار و آتش‌سوزی شد، شماری از خبرگزاری‌ها اخباری را در رابطه با تصمیم سامسونگ برای توقف تولید گلکسی نوت ۷ منتشر کردند. ساعاتی پس از مطرح شدن این موضوع، سامسونگ رسما پایان تولید گلکسی نوت ۷ را تایید کرد. حال گمانه‌های متعددی در خصوص آینده‌ی برند نوت سامسونگ مطرح شده است که یکی از این موارد کنار گذاشتن برند نوت توسط سامسونگ برای همیشه است، چراکه به اعتقاد تحلیل‌گران خاطره‌ی تلخ انفجار گلکسی نوت ۷ می‌تواند تصمیم خرید برای نسل بعدی را نیز تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه عدم موفقیت برای این برند را به همراه داشته باشد.

 

کیم دوک جین، مدیر ارشد Korea Insight Institute در گفتگو با Korea Herald پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کرده است:

"بهتر است سامسونگ بطور کامل برند نوت را کنار بگذارد، چراکه شاید در زمان رونمایی و عرضه‌ی گلکسی نوت ۸، کاربران همچنان استفاده از این گوشی را به خاطر خطراتی که شاید در پی داشته باشد، ترجیح ندهند."

 

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که پس از تجربه‌ی یک شکست بزرگ برای برند نوت، درک جهانیان و علاقمندان به دنیای فناوری از این برند فرق کرده است.

چنین نگرشی در مورد آینده‌ی برند نوت سامسونگ توسط آمارها نیز تصدیق می‌شود، بطوریکه براساس گزارش انستیتو  Korea Insight، آمارها نشان از رویکرد منفی کاربران در قبال گلکسی نوت ۷ در شبکه‌های اجتماعی دارد.  Kanon Technology  که یک موسسه‌ی تحلیلی فعال در سئول در زمینه‌ی تحلیل رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی است، اعلام کرده که احساس منفی کاربران در مورد گلکسی نوت ۷ از ۳۴ درصد در ماه آگوست به بیش از ۵۳ درصد در اکتبر سال جاری رسیده است. رویکرد مثبت کاربران نیز از ۶۲ درصد به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده که بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد.

پس از انتشار اخباری در مورد انفجار گلکسی نوت ۷های سامسونگ، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده و از این‌رو نظرات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی بیان کردند. اما این فقط مردم عادی نبودند که به این موضوع پرداختند، بلکه بسیاری از کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی ارائه خدمات هوایی نیز به دلیل جلوگیری از حادثه‌‌ای غیرقابل کنترل، مسافران خود را ملزم به خاموش کردن یا همراه نداشتن گلکسی نوت ۷ می‌کردند.

البته اجازه‌ی ورود به هواپیما پس از فراخوان و عرضه‌ی نسخه‌های تعویض شده صادر شد که آخرین نمونه‌ی انفجار نیز در یک پرواز اتفاق افتاد. یکی از خریداران گلکسی نوت ۷ که گوشی تعویض شده‌ی خود را تحویل گرفته بود، در جریان پرواز Southwest شاهد آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ در حالت خاموش بود. همین موضوع موج دوم تحقیقات در سامسونگ را کلید زده و نهایتا منجر به توقف کامل تولید این گوشی هوشمند شد.

باید دید که آیا سامسونگ برند نوت را بصورت کامل کنار خواهد گذاشت یا سال آینده شاهد نسل آینده این گوشی هوشمند خواهیم بود. بطور حتم نسل بعدی گوشی هوشمند این کمپانی با نگاهی موشکافانه طراحی و تولید خواهد شد تا چنین مشکلی دوباره گریبان‌گیر نشود. شماری از شنیده‌ها نشان از این دارد که سامسونگ می‌تواند با عرضه‌ی نسخه‌ی Pro برای سری گلکسی اس و جایگزینی آن با نسخه‌ی مجهز به نمایشگر تخت، جایگزین تبلت خود را راهی بازار کند. البته این نسخه باید مجهز به قلم نیز باشد.

 

یکی از احتمالات دیگر که البته به واقعیت پیوستن آن بسیار کمرنگ است، کنار گذاشتن کامل برند گلکسی است. 

 

منبع: زومیت

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو