آپدیت iOS 10.0.3 اپل یک غافلگیری ناخوشایند دارد!

Images
Images
Images
Images

آپدیت iOS 10.0.3 اپل یک غافلگیری ناخوشایند دارد!

  • عمومی
  • 2,377 بازدید

شرکت اپل iOS 10.0.3 را با یک وعده بزرگ عرضه کرده است. متاسفانه، با این وجود، گزارش های فزاینده حاکی از این است که آن مشکلات را حل نکرده است.

اطلاعات اندکی درباره iOS 10.0.3 وجود دارد. هیچ توضیح دقیقی درباره آن وجود ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی درباره محتوای امنیتی آن در دسترس نیست. در واقع تمام چیزی که ما می توانیم ارائه کنیم یک توصیف مبهم است: ” iOS 10.0.3 مشکلات را رفع می کند، مانند مشکلی که برخی از کاربران به طور موقت اتصال تلفن همراه خود را از دست می دهند ” و این آپدیت فقط بر روی iPhone 7 و iPhone 7 Plus در دسترس است.

اعلام شده که این مشکل برای ” برخی کاربران ” است اما واقعیت این است که دارندگان iPhone 6S, iPhone 6S Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus , iPhone SE نیز با این مشکل مواجه هستند. همچنین این مسئله شامل چندین شبکه ارتباطی نیز شده است از جمله Verizon، AT&T و T-Mobile در ایالات متحده، در صورتی که کاربران بسیاری از کشورها مانند بریتانیا و چین نیز با آن مواجه شده اند.

 

رفع اشکال ناکافی

چیزی که کاربران انجمن های پیگیر معروف سایت MacRumor پی برده اند این است که محدوده این اصلاح ناچیز است. جدا از این که این رفع اشکال فقط برای iPhone 7 و iPhone 7 Plus در دسترس است، این اصلاحات فقط برای مشتریان شبکه Verizon انجام می شود.
به طور خاص، انجمن thread پی برده که اگر دستگاه شما بر روی شبکه Verizon ثبت شده باشد، سیستم عامل iOS 10.0.3 صرفاً نسخه سفت افزار مودم دستگاه های iPhone 7 و iPhone 7 Plus را از ۱٫۰۰٫۰۴ به ۱٫۰۰٫۰۵ ارتقاء می دهد. اگر این گوشی ها بر روی شبکه های AT&T، T-Mobile و Sprint ثبت شده باشند هیچ تغییری برای سفت افزار مودم این دستگاه ها انجام نمی شود و سفت افزار شبکه در داخل هر شبکه بدون تغییر باقی می ماند.
این موضوع نشان می دهد که اپل اعتقاد دارد این مشکل به مودم Qualcomm استفاده شده در گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus فروخته شده در Verizon مربوط می شود. در صورتی که مدل های iPhone 7 و iPhone 7 Plus فروخته شده در شبکه های دیگر از یک مودم اینتل جدید استفاده می کنند که با Verizon سازگاری ندارد (اگر در نظر دارید تا شبکه خود را عوض کنید به این موضوع مهم دقت کنید).

 

خبرهای خوب

بنابراین کاربران مدل های iPhone 7 و iPhone 7 Plus در شبکه Verizon همواره گزارش می کنند که iOS 10.0.3 مشکلات آنها را رفع کرده است.

 

Zaned303 یکی از کاربران Verizon و اعضای انجمن اعلام می کند:

”سرعت من سه برابر شده، من اکنون ۵۰ مگابایت دانلود و بیش از۱۰ مگابایت آپلود دارم. قبل از آپدیت این میزان بسیار پایین بود.”


کاربر VARTV تایید می کند:

” من متوجه شدم که گوشی های ( ۲ ۷+’s) اکنون در خانه نیز بر روی VZW Wi-Fi باقی می مانند. قبلاً این اتفاق شانسی بود. ”


EW800، یک کاربر خوشبین محتاط می گوید:

” من یک گوشی ۲۵۶GB + iPhone 7 Plus در شبکه Verizon خریداری کرده ام. به نظر می رسد که ۱۰٫۰٫۳ مشکلات بسیار آزار دهنده تماس تلفنی من را حل کرده است. من بعد از ارتقاء چندین تماس داشته ام و تاکنون بسیار خوب بوده است. گوشی من فردا بسیار استفاده خواهد شد، بنابراین احساس می کنم که می توانم آن را بهتر تست کنم.”

 

خبرهای بد

قابل پیش بینی است که دارندگان دستگاه هایiPhone 7 و iPhone 7 Plusدر شبکه های دیگر نیز چندان خوشحال نباشند:


ios83، کاربر نالان انجمن می گوید:

”این اصلاح بر روی گوشی ۷ Plus بر روی شبکه T-mobile کار نمی کند. من پیغام خطای ”عدم اتصال به شبکه موبایل” را دریافت می کنم. من فرآیند رفع اشکال را انجام داده ام اما آنها پاسخ دادند که مشکل مربوط به شبکه منطقه ای است. من فکر می کردم که این اصلاح مشکل را حل می کند اما این گونه نبود.”


کاربر Wheatridge آن را تایید می کند:

”این ارتقاء نتوانست مشکل “عدم سرویس دهی” گوشی iPhone 7 Plus من بر روی شبکه at&t را حل کند. من بسیار نا امید شدم. متخصصان گفته بودند که این مسئله را شناسایی کرده اند و منتظر یک آپدیت باشید. اما این آپدیت جوابگو نبود.”


Sparky2012، کاربر انجمن که اعلام کرده مشتری شبکه Three در بریتانیا است می گوید:

” من امروز از خانه بیرون رفتم و متوجه شدم که گوشی من هنوز هم به طور خودکار به ۴G متصل نمی شود، با وجود این که در منطقه ای بودم که دارای امواج ۴G قوی بود. این ناامید کننده است. ”

 

کاربران decson و jabingla2810 نیز مشکلات مداوم بر روی شبکه O2 در بریتانیا را بعد از نصب iOS 10.0.3 تایید کرده اند. و البته سخت افزارهای قدیمی نیز مورد غفلت قرار گرفته اند.

 

کاربر Loekf می گوید:

” در هلند شبکه KPN فعال است. من نیز مشکل از دست رفتن سیگنال ۴G را دارم، به طوری که اغلب مانند گوشی iPhone 6 قبلی خودم سیگنال به ۳G بر می گردد. به نظر من باید در این کشور هموار پوشش بیش از ۹۰ درصد باشد."


کاربر Relentless Power پاسخ می دهد:

” واقعاً مسخره است که iPhone 6 هنوز مشکلات مشابه اتصال شبکه را دارد. من نمی دانم چرا آنها توجهی به ما نمی کنند.”

 

رفع اشکال طولانی مدت

برخی کاربران گزارش کرده اند که یک راه حل کوتاه مدت این است که پشتیبانی از Voice & Data LTE را به Data LTE تغییر داد، اما راه حل دائمی احتمالاً در iOS 10.1 ارائه خواهد شد.


من از روی iPhone 7 خود می توانم تایید کنم که نرم افزار بتای iOS 10.1 به نظر می رسد اصلاحات سخت افزار مودم بیشتری داشته باشد، به طوری که آن را از ۱٫۰۰٫۰۵ به ۱٫۰۱٫۱۳ ارتقاء می دهد. آن همچنین سفت افزار شبکه را از ۲۵٫x به ۲۶٫۰ تغییر می دهد.


من شخصاً مشکلات اتصال را تجربه کرده ام ( یک کاربر شبکه Three در بریتانیا)، اما اگر کسی به شدت از آن رنج می برد فعلاً می تواند با نصب آخرین نسخه iOS 10.1 beta از طریق ثبت نام در Apple Beta Program یک راه حل پیدا کند. نرم افزار Beta مشکلات خودش را دارد، اما iOS 10.1 اکنون چهارمین انتشار خود را پشت سر می گذارد و برای من پایداری آن ثابت شده است.

 

منبع: گویا آی تی 

پست های تصادفی

خلاقیت در کسب‌ و‌ کار
خلاقیت در کسب‌ و‌ کار
مهارت‌های تفکر خلاق برای موفقیت حیاتی است. یک مدیر معمولی 50 درصد یا مقدار بیشتری از زمان خو...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو