نگرانی جهانی صنایع نرم‌افزار از جدال اوراکل و گوگل

Images
Images
Images
Images

نگرانی جهانی صنایع نرم‌افزار از جدال اوراکل و گوگل

  • عمومی
  • 3,289 بازدید

شرکت اوراکل بار دیگر جنگ بر سر جاوا و اندروید را آغاز کرده و گوگل را به دادگاه فراخوانده است. در این میان بسیاری از متخصصان فناوری معتقدند که این جنگ فرسایشی به زیان صنایع نرم‌افزار در سطح بین‌المللی تمام خواهد شد.


به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت گوگل در توسعه اندروید از جاوا بهره برده است و با توجه به متن‌باز بودن جاوا، استفاده از آن در این سیستم‌عامل چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، اما شرکت اوراکل به‌عنوان مالک جاوا معتقد است که این امر با واقعیت در تضاد است.


بر اساس ادعاهای شرکت اوراکل، علیرغم این‌که جاوا به‌صورت متن‌باز ارائه شده است، لیکن شرکت گوگل از کدهای آن به نحوی استفاده کرده که با سایر نرم‌افزارهای غیرمتن‌باز نیز مرتبط است و به همین جهت نیز گوگل باید هزینه مربوط به استفاده از آن نرم‌افزارها از طریق جاوا را پرداخت نماید.


گفتنی است سال گذشته میلادی به نظر می‌رسید که این دادگاه به نفع شرکت گوگل به پایان رسیده است، لیکن شرکت اوراکل بار دیگر توانسته است تا پرونده را زنده کرده و رقیب خود را مجدداً به دادگاهی بکشاند که ممکن است برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد.


ادعای شرکت اوراکل شامل غرامتی ۹ میلیارد دلاری است و گوگل به‌هیچ‌عنوان حاضر به قبول کردن چنین امری نیست. حال به نظر می‌رسد که این کشمکش موجب شده است تا این دو شرکت به‌جای تمرکز کامل بر روی محصولات نرم‌افزاری خود، بخش عمده‌ای از انرژی کاری خود را به پیروزی در این دادگاه اختصاص بدهند.


در این میان شرکت‌های دیگر نیز برای استفاده از هر یک از این پلتفرم‌ها به مشکل خواهند خورد، زیرا نتیجه این دادگاه ممکن است موجب به دردسر افتادن آنها نیز گردد و به همین دلیل نیز متخصصان و تحلیلگران معتقدند که کل صنایع نرم‌افزاری جهان به‌واسطه این دادگاه در معرض خطر قرارگرفته است.

 

منبع: رایورز

پست های تصادفی

کلیک ویو QlikView چیست؟
کلیک ویو QlikView چیست؟
QlikView یکی از نرم افزارهای شرکت QlikTech می باشد (نرم افزارهای دیگری از این شرکت چون Expressor ...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو