معرفی ۹ اپلیکیشن حیاتی iMessage

Images
Images
Images
Images

معرفی ۹ اپلیکیشن حیاتی iMessage

  • مقالات
  • 2,009 بازدید

آخرین به‌روز رسانی iOS 10 ویژگی‌های جدید و فوق العاده‌ی زیادی دارد. از میان این‌ها هم احتمالاً اپلیکیشن‌ها و استیکرهای iMessage در بلند مدت بیشترین تاثیر را بر تجربه‌ی کاربری افراد می‌گذارند.

با وجود این که استیکرها بیشتر از بقیه‌ی چیزها در فروشگاه iMessage به چشم می‌آیند، ولی اپلیکیشن‌های معدود موجود هم می‌توانند درهای جدیدی را به تجربه‌ی کاربری این برنامه باز کنند.

 

اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌ها با توجه به امکان استفاده‌ی جداگانه از آن‌ها در گفتگوها، قابلیت‌های زیادی را به پیام‌رسان iMessage آورده‌اند. با این امکان با توجه به این که دیگر لازم نیست از iMessage خارج شوید، همه چیز راحت‌تر می‌شود و می‌توانید اپلیکیشن دیگری را باز کرده و چیزی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را از آن انتخاب کنید.

برای استفاده از حداکثر قابلیت‌های این اپلیکیشن‌ها، هر دو طرف مکالمه باید آن را دانلود کنند. برای رفتن به فروشگاه iMessage، یکی از گفتگوها را باز کرده و دکمه‌هایی که در تصویر زیر مشخص شده را انتخاب کنید.

 

علاوه بر این پس از دانلود اپلیکیشن هم دکمه‌ای برای استفاده از آن ظاهر خواهد شد. این قابلیت هنوز کمی پیچیده و سنگین است، اما می‌توانیم امیدوار باشیم تا در آینده‌ای نزدیک به شکل بهتری با اکوسیستم iMessage تلفیق شود.

در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های موجود را بررسی می‌کنیم:

 

1. iTranslate

همان طور که از نام آن پیداست از این برنامه‌ی کاربردی برای ترجمه‌ی تقریباً آنی پیام‌ها به یا از ۹۰ زبان در دسترس استفاده می‌شود. احتمالاً استفاده از نسخه‌ی رایگان این برنامه برای پیدا کردن دوست در نقاط ناآشنای جهان کافی است. اما اگر به دنبال گزینه‌ی بهتری هستید، می‌توانید از نسخه‌ی Pro به قیمت ۲۹.۹۹ دلار برای هر سال استفاده کنید که از ویژگی‌های مسافرتی‌ای مثل حالت آفلاین و ترجمه‌ی صوتی برخوردار بوده و تبلیغات هم ندارد.

 

iTranslate را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

2. GIPHY

با این برنامه می‌توانید در میان GIF ها جستجو کرده و آن‌ها را در پیام‌های خود به اشتراک بگذارید. در حالت ایده‌آل این برنامه باید به صورت پیشفرض بر روی همه‌ی موبایل‌ها نصب شده باشد. GIPHY احتمالاً تنها برنامه‌ای است که هیچ کس از آن بدش نمی‌آید.

 

GIPHY را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

3. Blur

Blur برنامه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های خود را به صورت ناشناس در پشت یک الگوی هندسی که به رنگ تصویر اصلی است برای دیگران ارسال کنید. علاوه بر این می‌توانید تعیین کنید که تصویر پس از ۳، ۵ یا ۱۰ ثانیه منقضی شده یا اصلاً منقضی نشود. این برنامه مطمئناً به جز کارکرد حفظ اطلاعات از برابر دیدگان غیرمجاز، کاربردهای دیگری هم دارد، اما واقعیت این است گیرنده هنوز هم می‌تواند با گرفتن عکس از تصویر واضح (بدون مطلع کردن فرستنده) به نحوی هدف برنامه را زیر سوال می‌برد.

 

Blur را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

4. Jet

«یک لمس تا خرید» توضیح دقیقی است که والمارت در توصیف jet.com به آمازون ارائه داده است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از طریق iMessage با دوستان خود خرید کنید. با توجه به کاربردی بودن این برنامه، عجیب است که آمازون اپلیکیشن مشابهی برای این کار ندارد. می‌توان تصور کرد که این برنامه مثلاً برای یک دانشجوی ورودی جدید دانشگاه که در شهر دیگری زندگی می‌کند و در گروهی با پدر و مادر خود صحبت می‌کند چه فایده‌هایی دارد. او به راحتی می‌تواند نیازهای خود را آن‌جا بیان کند.

 

Jet را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

5. Pandora

با توجه به این که سرویس پخش موسیقی قدیمی Pandora مدت‌هاست توسط Spotify کنار گذاشته، کمی سختگیری است اگر بخواهیم کسی را به خاطر فراموش کردن این سرویس سرزنش کنیم. Pandora یکی از قدیمی‌ترین پاسخ‌های اینترنت به فضای نامناسب تجارت رادیویی بود. اما حالا که برنامه‌های مختلف موسیقی همه جا هستند، این پلتفرم پشت سر رها شده و به نظر می‌رسد که خود پاندورایی‌ها هم از آن باخبرند. اکنون با کمی فضا سازی و یکپارچگی با iMessage، این سرویس دوباره می‌تواند به بازار برگردد.

در پلتفرم iMessage به راحتی می‌توانید موسیقی‌های خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، و اگر آن‌ها هم در مواجهه با این قطعات موسیقی گزینه‌ی Start Station را انتخاب کنند، یک قدم به انتخاب پاندورا به عنوان پتلفرم موسیقی خود نزدیک‌تر می‌شوند. تنها مشکل من این است که با انتخاب این گزینه به جای پخش مستقیم موسیقی به اپلیکیشن Pandora هدایت خواهید شد.

 

Pandora را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

6. Fandango

استفاده از این اپلیکیشن‌ها در موارد گوناگون بسته به این است که افراد تمایلی به استفاده از iMessage تا حدی فراتر از یک برنامه‌ی پیام‌رسانی هم داشته باشند یا نه. با توجه به این که اکثر مردم برای سینما رفتن فقط به یک متن ساده نیاز دارند، اپلیکیشن Fandango هم با نشان دادن فیلم‌هایی که در نزدیکی محل سکونت شما روی پرده هستند، به شما پیشنهاد می‌کند تا بلیت بخرید و به سرعت به دیدن یک فیلم بروید.

 

Fandango را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

7. ChefsFeed

آیا بهتر نیست به جای گشتن به دنبال رستوران با نگاه کردن به تصویر غذاهای خوشمزه جایی برای غذا خوردن پیدا کنید؟ با کمک اپلیکیشن ChefsFeed می‌توانید از بشقاب‌های خود در رستوران‌های اطراف عکس بگیرید و آن‌ها را برای یکدیگر بفرستید، یا با کمک اطلاعات موجود پاسخی برای سوال معروف «کجا بخوریم؟» پیدا کنید.

 

ChefsFeed را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

بازیها

با همه‌ی چیزهایی که گفته شد به نظر می‌رسد که وجود چند بازی فوق العاده هم در iMessage بدیهی باشد. اما متاسفانه ظاهراً به مکانیزم نوبتی بازی‌ها به نحوی جلوی بازی سازان را گرفته است. من مطمئنم که این قضیه صرفاً بخت بدی است که روزی برطرف می‌شود، اما این بخش فروشگاه فعلاً شبیه به روزهای اول بازی‌های کامپیوتری است. با این حال دو بازی قابل توجه وجود دارد:

 

8. Words with Friends

Words with Friends بازی بسیار خوبی است که در این قالب به خوبی می‌نشیند. در حقیقت، با داشتن این بازی در صفحه‌ی گفتگوی خود می‌توانید تجربه‌ی کاربری‌تان را بهبود ببخشید. قابلیت چتی که در این اپلیکیشن قرار دارد را به راحتی می‌توان نادیده گرفت، بنابراین جابجا شدن از چتِ درون بازی به بازیِ درون چت کاملاً منطقی است.

 

Words with Friends را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

9. StickyMonster

StickyMonster یک بازی دو نفره‌ی نقاشی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با دوستان خود در یک زمان بر روی یک نقاشی کار کنید. با تمام شدن کار شما و دوست (یا دوستان) تان، این اثر برای استفاده‌های بعدی به صورت یک استیکر در دسترس خواهد بود.

 

StickyMonster را به صورت رایگان از اپ استور iOS نصب کنید.

 

منبع: گویا آی تی

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو