۷ نکته مهم نام‌گذاری در کسب‌وکار

Images
Images
Images
Images

۷ نکته مهم نام‌گذاری در کسب‌وکار

  • مقالات
  • 1,918 بازدید

نکاتی مهم در زمینه برند سازی

در انتخاب اسم برای محصول یا کسب و کارتان (برندینگ یا برندسازی) نکات مهمی را باید در نظر بگیرید که عبارتند از:

 

۱- کلمۀ لاتین برند شما، تک نگارشی باشد؛ تا در گرفتن آدرس اینترنتی، نگارش واحدی داشته باشد.

 

مثلا استفاده از واژه “رویایی” مناسب نیست:

Royaii

Royaei

Roiaee

 

۲- بهتر است برندی که برای محصول و یا کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، حداقل یکی از حواس پنجگانه خریداران و مخاطبان (به ویژه حس بینایی) را درگیر کند:

مانند "کلید طلایی" یا "لیموی ترش".

 

هرچه حواس انسان نسبت به نام و یا موضوعی بیشتر درگیر شود یادآوری آن بهتر و ملموس‌تر می‌شود.

 

۳- برندی که انتخاب می‌کنید بهتر است تا حد امکان کوتاه و به خاطر سپردنش راحت باشد.

 

۴- از علائم اختصاری مانند حروف اول کلمات و یا اعداد غیر متعارف در برندسازی خودداری کنید.

 

۵- سعی کنید اسمی را که انتخاب می کنید به نوعی به زندگی مخاطبانتان ارتباط داشته باشد و برای آنها قابل درک باشد.

 

مثلاً اگر یک فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه راه اندازی می کنید، اسم‌هایی را انتخاب کنید که به پوشش و سبک زندگی مردانه ارتباط داشته باشد. و واژه هایی ناآشنا که مربوط به فرهنگ دیگر کشورهاست یا شما به دلیل تخصصتان در صنعت پوشاک با آن آشنا هستید و هیچ حس و حالی در مخاطب ایجاد نمی کند بپرهیزید.

 

۶-  از واژه های لاتینی که املای آنها با خوانششان تفاوت دارد، استفاده نکنید.

 

مثلاً اگر یک سایت کسب و کار راه اندازی می کنید و مخاطبانتان صاحبین و کارآفرینان کسب و کارهای کوچک هستند از انتخاب اسم business که تلفظ آن (بیزینس) با املای لاتین آن متفاوت است بپرهیزید.

چرا که در نوشتن آدرس اینترنتیِ کسب و کارِ شما دچار اشتباه خواهند شد.

 

۷- از اسامی تکراری و کلیشه ای استفاده نکنید. کمی خلاقیت داشته باشید تا در یادها بمانید و به عنوان فردی خلاق مطرح شوید.

 

منبع: ابر طلایی

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو