10 شیوه نگارش مطالب سایت

Images
Images
Images
Images

10 شیوه نگارش مطالب سایت

  • مقالات
  • 2,116 بازدید

 

10 شیوه نگارش مطالب سایت که می تواند خواننده را به خرید از سایت مجاب کند

جلوه های نوشتاری وب سایت شما از جمله مواردی هستند که به واقع می تواند باعث کاهش و یا افزایش فروش شما شود. اندازه متن، نوع قلم، سبک انتخاب شده برای نوشتن متن و رنگهای انتخاب شده برای متون می تواند به سادگی در تصمیم خریداران تاثیر بگذارد. در ادامه 10 مورد قابل تامل برای استفاده در هنگامی که قصد دارید متن ها را در صفحه وب خود تایپ کنید اشاره می شود.

 

1- خواندن آسان

شما می خواهید مطالعه سایت برای بازدیدکنندگانتان آسان باشد. بنا براین از رنگهای روشن در زمینه روشن مثل سفید در زرد و از رنگهای تیره مثل آبی پر رنگ در سیاه استفاده نکنید.

 

2- ایجاد ذهنیت

شما می توانید با رنگهای مختلفی که به متون خود می دهید در آنها حالت روانی ایجاد کنید. اگر می خواهید در آنها شور و هیجان ایجاد کنید از مقداری رنگ قرمز استفاده کنید. اگر می خواهید طمع خواننده را نسبت به دانستن موضوعی بالا ببرید از متن سبز استفاده کنید. از رنگ هایی که شما را نسبت به خرید ترغیب می کنند استفاده کنید.

 

3- جلب کردن توجه بازدید کننده

شما می توانید توجه خواننده های خود را با استفاده ازتیترجلب کنید. تیتر های خود را بوسیله استفاده از رنگ بندی های متفاوت نسبت به آگهی های سایت قابل توجه کنید.

 

4- کلید واژه ها را برجسته کنید

شما می توانید بر روی پارگراف ها یا واژه های کلیدی ای که برای خواننده مهم است تاکید بیشتری بورزید.

 

5- بزرگ کردن اندازه متن

شما نباید برای متون خود ازفونت هایی که خیلی ریز هستند و یا خیلی درشت هستند استفاده کنید. شما می توانید از متن های درشت برای تیتر ها و یا سوتیتر ها استفاده کنید. برای آگهی های خود از قلم های با سای کوچک تر استفاده کنید.

 

6- متمایز کردن تیترها

اگر متن شما به زبان لاتین نوشته می شود از دکمه Caps برای نوشتن تمام حروف استفاده نکنید. ولی می توانید برای نوشتن تیتر های متن این کار را انجام دهید تا توجه خواننده را به مطلب معطوف کنید.

 

7- قلم مناسب

نوع قلمی که در نوشتن متن سایت خود انتخاب می کنید باید با محتوای کاری سایت و محتوای اطلاعاتی متن هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر شما در سایت خود اسباب بازی می فروشید لازم نیست حتما از فونتهای خبری و جدی استفاده کنید در این حالت فونت های با جالب توجه کودکان ارجحیت دارند.

 

8- رعایت کردن فاصله گذاری

فاصله گذاری درست در هنگام نوشتن متن بسیار مهم است. برای برجسته کردن مزیتهای کالایا خدمات خود در متن باید از امکانات مختلف استفاده کنید. تیتر ها، سو تیتر ها، جملات و پاراگراف ها باید در تمام وب سایت از هماهنگی نوشتاری برخوردار باشد.

 

9- استفاده از رنگهای مناسب

از متون و یا پس زمینه های با رنگهای خیلی روشن استفاده نکنید. این کار باعث دشوار شدن امر مطالعه صفحه وب سایت شما خواهد شد و مطمئناً حواننده های شما را دچار مشکل می کند و آنها را وادار به ترک وب سایت شما می کند.

 

10- بازخوانی متن

یکی از کارهای مهم قبل از ارسال صفحات به وب بازخوانی دقیق متون مختلف اعم از تبلیغاتی، راهنمایی، اطلاع رساتی ، خبری و... برای حذف اشکالات نوشتاری و گرامری می باشد.گاهی مواقع یک اشتباه کوچک در ساختار گرامری جملات یک مقاله یا آگهی می تواند منظور اصلی شما را به گونه ای دیگر جلوه دهد.

 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو