۲۱ عادت در برنامه روزانه مدیران موفق

Images
Images
Images
Images

۲۱ عادت در برنامه روزانه مدیران موفق

  • مقالات
  • 2,201 بازدید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکثر مدیران موفق، حرفه خود را هدایت می‌کنند و زندگی برای آن‌ها آسان می‌شود، آن‌ها به کار یا تجارت ‌خود مجال در دست گرفتن رندگیشان را نمی‌دهند. آن‌ها صبح زود از خواب برمی‌خیزند، به سلامت خود اهمیت می‌دهند، در مورد پول خود هوشمندانه عمل می‌کنند. آن‌ها قدرخواب خوب شبانه، تعطیلات و یک کتاب خوب را می‌دانند و در زمان کار به قوانین و روال روزانه خود می‌چسبند. این ۲۱ نقل‌قول از مدیران موفق را به‌خاطر بسپارید، عادات ساده روزانه‌ای که در موفقیت ‌آن‌ها نقش بسیاری داشته‌اند.

۱. بیش‌تراز آن‌چه که از شما انتظار می‌رود انجام دهید

این باید در تمام بخش‌های زندگی شما اعمال شود، وقتی که همیشه بیشتر از آن‌چه که از شما انتظار می‌رود را انجام دهید، یک نام تجاری شخصی که نشان‌دهنده صلاحیت، اعتبار و برتری شما است را به دست خواهید آورد. زمانی که شما بیش‌تر از حد انتظار یک کار را ارئه می‌دهید، این کار مشوق گام‌های بعدی خواهد بود و مردم همیشه مایل هستند که با شما کار انجام دهند. وقتی که در انجام نیاز‌ها و درخواست‌های مردم پیش‌دستی می‌کنید، یک قدم جلوتر گام برمی‌دارید. اگر رئیس‌تان از شما پیشنهاد یک هدیه عالی برای مشتری را خواست، تنها یک مورد را نام نبرید بلکه چندین گزینه با جزئیات کامل را پیش روی او قرار دهید. مثلا اگر از شما خواسته شد که اتاق خواب را تمیز کنید، شما تمام خانه را تمیز کنید. به تمام درخواست‌ها توجهی یکسان داشته باشید مهم نیست که آن‌ها چقدر سرمایه‌گذاری نیاز دارند، زیرا شما می‌خواهید ارائه بیش از حد انتظار را برای خود یک عادت قرار دهید. به این صورت در تمام ابعاد زندگی خود با انگیزه و موفق خواهید بود. این‌ها نظرات ریک میلیتی (Ric Militi) مدیر عامل شرکت راکون‌های دیوانه و توسعه دهنده فشرده ساز فایل زیپ است که ۶ ماه پیش برنامه Question Answer را ارائه کرد و از آن زمان ۱۰ میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ۲. در اداره اولین نفر حاضر شوید

«من دوست دارم اولین نفری باشم که صبح در اداره حاضر می‌شوم، این کار به من زمانی می‌دهد که بتوانم تمرکز کنم و اولویت انجام کار‌ها را قبل از آغاز به کار بنویسم، گزارش‌های روزانه را در زمان مشخصی جمع‌بندی کنم و ایمیل‌های اضافی را پاک کنم. زمانی که من صبح زود از خواب بیدار می‌شوم احساس پیش‌رو و اول بودن به من دست می‌دهد.» این ایده جیمز تورنتون (james Thornton) مدیر عامل بی باک سفر است. یک شرکت سفر‌های مخاطره آمیز جهانی که بیش از هزار سفر در بیش از صد کشور ارائه می‌دهد.

۳. هر روز با خانواده در ارتباط باشید

«در ارتباط بودن با خانواده به من نوعی حس تعادل در تمام ساعات روز را می‌دهد. این اهمیتی ندارد که کجای دنیا باشم، من هر روز و در ساعاتی مشخص با خانواده‌ام صحبت می‌کنم، ساعت ۷ صبح با همسر و پسر کوچکم صحبت می‌کنم. غروب دوباره با همسرم تماس می‌گیرم و به پسر دیگرم و دخترم در طول روز پیام می‌فرستم.» این عادت بیل لین هان (Bill Linehan ) مدیرعامل شرکت و صاحب چندین هتل و مسافرخانه‌های بین‌المللی است.

۴. به نقاط مختلف شرکت یا محل کارتان سر بزنید

«با داشتن تماس رو‌‌‌ در‌‌ رو و گفتگوی واقعی با تیم کاری، آن‌ها را تشویق به کار می‌کنم. من در طول روز چندین باز از راه‌پله ساختمان عبور می‌کنم تا با کارمندان صحبت کنم و درباره فعالیت‌های شرکت بیشتر بدانم. این کار به من اجازه در ارتباط بودن با تمام سطح‌های کاری را می‌دهد.» این روال روزانه کلیتون رید (Clayton Reid)، رئيس و مدیر عامل شرکت جهانی MMGY‌، یک شرکت بازاریابی جهانی و متخصص در سفر و سرگرمی است.

 

 ۵. برای خانواده و سلامتی خود وقت بگذارید

«زمانی که من فعالیت شرکت Rocketrip را آغاز کردم، با دقت این موضوع را در نظر گرفتم که چه چیزهایی برای من بیشترین اهمیت را دارد و حال من را خوب نگه می‌دارد، پس تمرکز خود را روی خانواده و سلامتی‌ام نگاه داشتم. من هر روز زمانی را برای گذراندن با همسر و نوزاد کوچکم خالی می‌کنم و حتما چند روز در هفته ورزش می‌کنم. حتی اگر این کار من را وادار به از خواب برخاستن زودتر از زمانی که دوست دارم، کند، باز هم این کار را انجام می‌دهم. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بدن خود را در حالت تعادل نگه دارید و همیشه برای خود زمانی خالی کنید، حتی در شلوغ‌ترین زمان‌های کاری.» دن راچ (Dan Ruch) مدیر عامل شرکت Rocketrip که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هزینه سفر‌های خود را کاهش دهند، این برنامه روزانه را توصیه می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۶. از دیگران تعریف کنید

«یک یا دوبار در روز، این کار را انجام می‌دهم که از کسی صادقانه تشکر کنم. مثلا کمی پیش با نماینده‌ام یک مکالمه تلفنی داشتم و به او گفتم که چقدر تحت تاثیر صدای آرام و موقر او در عین واضح بودن قرار می‌گیرم. او در پاسخ به من گفت که از شنیدن این حرف بسیار خوشحال شده است. در آن زمان به من احساسی عالی دست داد.» اوان هاکل (Evan Hackel) نویسنده کتاب Ingaging Leadership و مدیر عامل شرکت Tortal Training که در حال توسعه آموزش الکترونیکی است، این برنامه روزانه را یکی از اصول موفقیت خود می‌داند.

۷. دیگران را بخندانید

«شاید این موضوع به نظر خنده‌دار باشد اما من هر روز به دنبال پیدا کردن یک بخش خنده‌دار در هر‌ چیزی هستم. به ‌هر حال طنز روشی برای گفتن حقیقت به مردم است. اگر شما می‌خواهید که وضع موجود را به چالش بکشید، پیدا کردن یک راه برای خندیدن به روش اشتباهی که در حال انجام است، راه مناسبی می‌تواند باشد.» دن گرگوری (Dan Gregory) سخنران و نویسنده کتاب خودخواه، ترسناک و نادان و از بانیان موسسه غیرممکن، یک اتاق فکر ابتکاری که با برند‌هایی چون کوکاکولا و سازمان ملل متحد کار می‌کند، به شما توصیه می‌کند که شوخ طبع باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۸. ارتباط ایجاد کنید

«من هر روز سعی می‌کنم که آدم‌های جدیدی را ببینم، شاید هر کدام از آن‌ها مشتری‌های آینده، کارمند خبره، یک فرد حرفه‌ای یا یکی از همسایه‌های من باشند. من سعی می‌کنم که ارتباط‌های جدید و دوستان قوی پیدا کنم. این کار دنیای شخصی و حرفه‌ای من را رشد می‌دهد و دانش و دید من را گسترش می‌دهد.» این سخنان اندرو فیشر (Andrew Fischer) بود. مدیر عامل و موسس Choozle، یک پلت فرم بازاریابی دیجیتال که آگهی آنلاین را آسان می‌کند، این شرکت در سال ۲۰۱۵ کارمندان خود را سه برابر کرد و رشد سود سهام ۶۵۰ درصدی داشت.

۹. حضور داشته باشید

«بعضی از مسائل هستند که نمی‌توان تلفنی حل کرد و هدایت بی‌درنگ در مدیریت یک پروژه از مهم‌ترین کار‌ها است. منظور من این نیست که شما باید با همه در ارتباط باشید ولی حضور فیزیکی شما در هنگام انجام کار بسیار مفید خواهد بود. اقتباس تجاری من از قانون اول نیوتون این است؛ افراد و اشیاء در حال حرکت، تمایل به حرکت دارند و افراد و اشیاء در حال استراحت، تمایل به ادامه دادن استراحت دارند، پس نیاز به یک نیروی بیرونی دارند که آن‌ها را به حرکت در بیاورد و البته شما آن نیرو هستید. گاهی اوقات نیاز نیست که شما چیزی بگویید و با حضور خود می‌توانید تاثیر بگذارید. بعضی مواقع حضور شما با احترام و قدرت سکوت می‌تواند باعث تلاش و سرعت کارمندان شود.» این روند روزانه برت تورنتون (Bert Thornton)، رئيس سابق و مدیر ارشد خانه وافل و نویسنده کتاب یافتن یک گوریل قدیمی، بود.

۱۰. ایمیل شرکت خود را مرتب‌سازی کنید

«در اوایل زندگی حرفه‌ای، یکی از مشتریانم به من توصیه کرد که هر روز چند دقیقه وقت را برای مرتب کردن ایمیل‌های دریافتی اختصاص دهم. زمانی که من او را در حال انجام چنین کاری دیدم، بسیار تعجب کردم. مدیر عامل یک شرکت بزرگ مشاور املاک در حال مرتب کردن رسید‌های پستی بود و حالا، کارمندان من هم برایشان غیر‌عادی به نظر می‌رسد، هنگامی که مرا در حال مرتب کردن ایمیل‌ها می‌بینند. می‌خواهم بدانم که چه چیزی وارد شرکت ما می‌شود، هر چقدر هم که آن قدیمی و بی اعتبار باشد. نگاهی دقیق داشتن به ایمیل‌های دریافتی من را با کار درون شرکت هماهنگ نگه می‌دارد.»‌ این روش یکی از عادات روزانه سارا برمن (Sarah Berman) رئیس گروه برمن یک شرکت ارتباطات در نیویورک که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۱. یادآوری‌ها را در کنار تخت خود قرار دهید

«من همیشه دو چیز را در کنار تختم نگه می‌دارم، تلفن همراه و کفش‌های تمرینم. به محض این‌که از خواب بیدار می‌شوم، تلفن همراهم را چک می‌کنم شاید پیام مهمی دریافت کرده باشم که نیاز باشد به آن پاسخ دهم. زیرا بسیاری از اعضای تیم من که از راه دور و در مناطق مختلف کار می‌کنند، محدوده ساعات کاری متفاوتی دارند. مرور اجمالی ایمیل‌ها من‌را در حلقه‌ای از کار‌ها که انتظار دارم آن روز انجام دهم، قرار می‌دهد. کفش‌های پیاده‌روی خود را در کنار تختم می‌گذارم تا هر روز من را برای تمرین تشویق کند. ورزش باعث می‌شود که احساسی عالی داشته باشم و در تمام طول روز تمرکز بالایی دارم.» کیشور کومار (Kishore Kumar) ، مدیر عامل شرکت برنامه دستیار گجت شخصی AllThingsMine روز خود را این‌طور آغاز می‌کند.

 ۱۲. بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنید

«در واقع یک بحران می‌تواند برای شما مفید باشد. در زمان بحران می‌توانید خود و اطرافیانتان را تشویق کنید تا تغییرات مثبت و تاثیر‌گذار ایجاد کنند. این دقیقا مصداق این جمله است که چیزی که شما را نکشد، قوی‌ترتان می‌کند. بحرا‌ن‌ها زمانی عالی هستند که می‌توانید افراد را در مسیر تغییرات دائمی در شرکت خود قرار دهید.» آیتکین تنک (Aytekin Tank) موسس JotForm یک سازنده فرم آنلاین با ۲ میلیون کاربر، این توصیه را دارد.

۱۳. به همان اندازه که بر کارهایی ضروری تمرکز دارید، بر لیست کار‌های انجام شده هم تمرکز کنید

«چند سال پیش با یک مربی کار می‌کردم، او به فضانوردان، اعضای یک تیم ویژه کمک کرده بود که بر استرس خود غلبه کنند. او یک ترفند به من یاد داد که بسیار ساده و قدرتمند بود؛ در پایان یک روز لیستی از کار‌هایی که کاملا انجام داده‌اید، تهیه کنید. نه تنها کار‌هایی که در لیست بوده و باید انجام می‌شده، بلکه تمام کار‌هایی که حتی برایشان برنامه‌ریزی نکرده بودید و انجام داده‌اید را بنویسید و در پایان هر هفته این لیست‌ها را با هم جمع کنید. شما تحت تاثیر کار‌هایی که به‌پایان رسانده‌اید، قرار می‌گیرید. دوپامینی که از انجام این‌کار در بدن شما ایجاد می‌شود، تا حدی به شما کمک می‌کند که میزان کورتیزولی که در هنگام استرس در بدنتان ترشح می‌شود را در حالت تعادل نگه دارد.» امانوئل شالیت (Emmanuel Schalit) مدیر عامل شرکت برنامه مدیریت پسورد و کیف پول دیجیتال امن، این را‌ه‌حل را ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۴.نقشه روز خود را بکشید

«روز خود را با ۳۰ دقیقه برنامه ریزی کاری که می‌خواهید انجام دهید و راهی که می‌خواهید آن را به انجام برسانید، آغاز کنید. این کار هر صبح به من حس آرامش و تمرکز می‌دهد. داشتن یک تجسم از کار‌های مهم به شما کمک می‌کند که یک حس مثبت از انجام کار‌ها داشته باشید.» کریگ هاو( Craig Howe)، مدیر عامل شرکت دیجیتال ورزشی و Rebel Ventures، روز خود را این‌گونه شروع می‌کند.

۱۵. نظارت نکنید بلکه رهبر پرورش دهید

«من تحت یک قانون کلی با بقیه افراد کار می‌کنم. هیچ‌گاه از کسی نمی‌خواهم کاری را که خودم انجام نمی‌دهم انجام دهد. با کمی راهنمایی و کمی توصیه تقریبا تمام افراد با صرف‌نظر از کاری که خواسته شده، به سطحی بالاتر از انتظار می‌رسند. زمان گذاشتن برای رهبری‌، توصیه کردن و مشاوره به مردم، رهبران آینده را پرورش می‌دهد. برای من بهترین بخش کار به عنوان راهنما، دیدن افرادی است که در هنگام کار کردن در کنارم رشد کرده و خود را برای جایگا‌ه‌های شغلی بالاتر آماده می‌کنند.» دانیل فارر (Daniel Farrer) مدیرعامل شرکت Switchfly، یک شرکت فناوری جهانی این دیدگاه را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۶. تغییرات را با آغوش باز بپذیرید

«بسیاری از مدیران از تغییر، ترس کامل و غیر ارادی دارند. برخی از آن‌ها بسیار ترسو هستند، در حقیقت، آن‌ها قادر به گرفتن تصمیمات سخت برای مدیریت موفق شرکت خود نیستند. من هر روز خود را با تمرکز روی هیجان و پیشرفت ناشی از تغییر، آغاز می‌کنم و توصیه من به مدیران دیگر این است به خودتان اجازه ندهید که عصبانیت و تردید شما را از کار بیاندازد. تغییرات را با آغوش باز بپذیرید!» تام لونیبس (Tom Lounibos) از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکتSOASTA، شما را به تغییر کردن دعوت می‌کند.

۱۷. مشتری‌های بالقوه خود را از دست ندهید

«موفقیت مخصوصا در فناوری به ارتباط ثابت و مکرر با مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل بستگی دارد، این موضوع اولویت شخصی هر روزه من است. زمانی که برای ساخت و ساز، کشاورزی یا تحصیلات هدف‌گذاری می‌کنیم، معمولا از راه‌حل‌های فنی استفاده نمی‌کنیم، چون تهدید آمیز به نظر می‌رسند. را‌ه‌حل مقابله من با این ترس‌ها، تمرکز روی فوایدی است که تکنولوژی می‌تواند به همراه داشته باشد.» سوری سوریاکومار (Suriyakumar) مدیرعامل شرکت ARC این نظر را دارد.

۱۸. زمانی برای فکر کردن در نظر بگیرید

«من در ابتدای هر روز ۳۰ دقیقه را برای فکر کردن به اینکه امروز را چگونه پیش ببرم و سعی برای حل کردن مسائل سخت، خالی می‌کنم. برای این‌ کار به خودم اجازه استفاده از مداد، خودکار یا صفحه‌کلید را نمی‌دهم. این زمان تفکر شخصی به من اجازه تمرکز مطلق و بدون حواس‌پرتی را می‌دهد و به من کمک می‌کند که از نظر ذهنی برای چیزی که در آن روز پیش روی من است، آماده باشم.» تانیا کندیا (Tanya Candia) رئیس بازاریابی NSFOCUS این روش را از راه‌های موفقیت خود می‌داند.

۱۹. بازخورد مداوم و مستمر داشته باشید

«برای دوره‌های سالانه یا دوساله منتظر نمانید، هرزمان که ممکن بود به اعضای تیم بازخورد کارشان را ارائه دهید و  بازخورد‌ها و انتقادات در مورد خود را هم با کمال میل بپذیرید. این روش کار گروهی را در شرکت پرورش داده و به مردم اجازه می‌دهد که متوجه شوند کارها روان و بی‌عیب در حال اجرا است. علاوه بر این، کارمندان زمانی که تشخیص داده می‌شود وظایفشان را به خوبی انجام داده‌اند، معمولا فعال‌تر و خوشحال می‌شوند.» مانیش سود (Manish Sood)، مدیر عامل و موسس شرکت برنامه‌های کاربردی داده محور Reltio این روش را ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۰. همیشه استراتژیک فکر کنید، حتی زمانی که تاکتیکی عمل می‌کنید

«استراتژیست‌ها باید همیشه به مفهوم قابل استفاده توصیه‌های خود توجه کنند. مدیران اول خط باید استراتژی خود را حفظ کنند. مطمئنا در این مسیر مهارت‌های جداگانه هم درگیر خواهند شد. اما در این محیط پویا، جایی که همه چیز از شرایط تجارت تا تکنولوژی‌های پلت‌‌فرم می‌توانند در حد یک مسکوک ده‌سنتی باشند، این موضوع برای مدیران بسیار با اهمیت است که هردو سمت این قضیه را در نظر بگیرند.» اریک چیو(Eric Chiu)، رئيس و از بنیانگذاران امنیت ابر و کنترل شرکت HyTrust، این نظر را دارد.

۲۱.هر روز با کارمندان کلیدی صحبت کنید

«هر روز با تمام کارمندان کلیدی خود صحبت می‌کنم تا بدانم که آن‌ها در حال انجام چه کاری هستند، چه مسائلی پیش آمده‌ است و چه مشکلی در حال حاضر دارند. این روش دید شما را در کار باز می‌کند و کمک می‌کند که مشکلات قبل از اینکه سرباز کنند، رفع و رجوع شوند.» کریگ داناوی (Craig Dunaway)، رئیس شعبه ساحل شرقی Penn، این راهنمایی را برای مدیران دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو