مبارزه با سایت های اسپم در موتور جستجوگر گوگل

Images
Images
Images
Images

مبارزه با سایت های اسپم در موتور جستجوگر گوگل

  • مقالات
  • 2,615 بازدید

احتمالاً شما هم براتون پیش آمده که نیاز به مطلبی داشتید و سعی کردین با جستجو در گوگل به هدف تون برسی ولی تنها چیزی که به شما نمایش داده شده است در صفحه نتایج جستجو شده مجموعه ای از سایت‌های تبلیغاتی بوده و البته اعصابی به هم ریخته. این روزهای با تغییراتی که گوگل در الگوریتم‌های خودش ایجاد کرده میشود امید داشت این‌گونه سایت‌ها از لیست نتایج جستجو (حداقل در صفحات اول) حذف شوند. ولی برای اینکه این روند کمی سریع‌تر انجام به شه و شما بتوانید به پاکسازی موتور جستجوگر گوگل کمک کنید دو روش ساده وجود دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مبارزه با سایت های اسپم در موتور جستجوگر گوگلسایت اسپم و اهمیت گزارش آن‌ها در ایران چیست؟

اما قبل از اینکه به معرفی دو روش مبارزه با سایت اسپم در گوگل بپردازیم بهتر می دونم که ابتدا با معنی اسپم و کاربرد آن در نتایج جستجوی گوگل شما را آشنا کنم تا در هنگام گزارش این سایت‌ها و یا صفحات وب به گوگل دچار مشکل و گزارش اشتباه نشوید. سایت اسپم معمولاً در بین کاربران اینترنتی به سایتی گفته می‌شود که بجای اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند مجموعه ای از تبلیغات مرتبط و یا حتی نامرتبط را به بازدید کنندگان نمایش می‌دهد و به دلیل رشد ناکافی الگوریتم شناسایی این گونه از سایت در موتورهای جستجوگر مانند گوگل متأسفانه هنوز هم حجم وسیعی از وقت و پهنای باند کاربران صرف دیدن این‌گونه از سایت‌ها می‌شود.

مشکل نمایش سایت اسپم در کشور ما ایران و گزارش آن‌ها به گوگل از این لحاظ اهمیت دارد که هیچ یک از سرور های این کمپانی هم اکنون در ایران فعالیت نمی‌کنند و این عمر موجب شده است سایت‌های تبلیغاتی زرد  محتوای نسبتاً جالبی را به موتورهای جستجوگر نمایش دهند اما با مراجعه کاربران واقعی که از ایران به اینترنت متصل هستند کشور آن‌ها را شناسایی کرده و به جای محتوای مفید تبلیغات و یا مجموعه ای از تبلیغات را نمایش دهند که معمولاً نیز کالا و خدمات یاد شده در آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

 

چگونگی گزارش سایت اسپم به گوگل

با استفاده از دو روش ساده زیر تنها با صرف یک دقیقه از وقت خود در هنگام وب گردی و روبرو شدن با سایت اسپم می‌توانید به پاک کردن نتایج جستجوی گوگل و جلوگیری از اتلاف وقت دیگر کاربران برای دیدن این گونه از سایت‌ها قدم بزرگی را بردارید. توجه داشته باشید این امر باعث می‌شود حتی خود شما نیز در آینده نزدیک‌تری از دست این سایت‌های تبلیغاتی در موتورهای جستجوگر رهایی یابید و بهترین نتایج و مرتبط‌ترین آن‌ها را در هنگام جستجو در گوگل شاهد باشید.

 

روش اول : استفاده از فرم گزارش اسپم

گوگل با توجه به مشکلات موجود در بسیاری از کشورها و زبان‌های متفاوت که وب سایت‌ها در اینترنت با آن‌ها نوشته و انتشار می‌یابند فرم گزارش مخصوصی را طراحی کرده است که با رفتن به آن و پر کردن چند فیلد ساده می‌توانید گزارش کاملی از سایت اسپمی که شما با آن بر خورد کرده‌اید را بدهید. این گزارش‌ها برای بهینه سازی الگوریتم جدید گوگل برای مبارزه با سایت اسپم مانند الگوریتم پنگوئن در نسخه های بعدی استفاده می‌شوند و گوگل بیشتر سعی می‌کند به صورت دستی و موردی سایت اسپم را از صفحه نتایج جستجو حذف نکند تا به یک راه حل جامع برای مبارزه با این گونه از سایت و کاهش رتبه آن‌ها دست یابد.

برای دسترسی به این فرم کافی است به لینک Google Spam Report بروید و با ارائه آدرس اینترنتی صفحه وبی که شما آن را به عنوان اسپم تشخیص داده‌اید و ارائه توضیح کوتاهی در مورد روش نمایش تبلیغات در آن سایت گزارش کاملی را به گوگل بدهید. همچنین به این دلیل که اکثر اینگونه از سایت از محتوا و مطالب دیگر سایت برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل و دیگر موتور جستجوگر استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌کنم اگر صاحب سایت یا وبلاگی هستید مطلب درخواست گوگل برای بهینه سازی الگوریتم شناسایی سایت‌های کپی بردار بخوانید.

 

روش دوم : استفاده از افزونه طراحی شده برای مرورگر کروم

اگر از استفاده کنندگان مرورگر گوگل کروم هستید با نصب و استفاده از افزونه اختصاصی که توسعه دهندگان موتور جستجوگر گوگل برای گزارش صفحات اسپم توسط این مرورگر ساخته‌اند می‌توانید در مرورگر وب خود استفاده کنید تا مراحل گزارش یک صفحه یا سایت اسپم جدید به راحتی و تنها با یک کلیک بر روی پرچم قرمز رنگ در مرورگر شما آغاز شود.

مبارزه با سایت های اسپم در موتور جستجوگر گوگل

با این افزونه شما با زدن یه دکمه به فرم گزارش اسپم گوگل وارد شده و فرم تکمیل شده توسط خود افزونه رو ارسال می‌کنید. توجه داشته باشید همیاری کاربران ایرانی در این موضوع با توجه به مشکل موجود به یک باید برای حذف این گونه از سایت‌ها از موتور جستجوگر گوگل تبدیل شده است. برای نصب این افزونه در مرورگر گوگل کروم خود کافی است به صفحه افزونه در فروشگاه گوگل کروم Google Spam Report Chrome رفته و این افزونه را بر روی مرورگر خود نصب کنید.

این افزونه بعد از نصب بر روی مرورگر شما لینک Spam Report را به صفحه نتایج جستجوی گوگل در مرورگر شما اضافه می‌کند که با کلیک بر روی هر یک از لینک نمایش داده شده در پایین سایت های صفحه نتایج جستجو به صفحه گزارش انتقال داده می‌شوید که برای راحتی شما حتی در آن صفحه امکان استفاده از تاریخچه وب گردی شما در گوگل کروم و آخرین جستجوهایی که انجام دادید برای پر کردن فیلد عبارت جستجو شده برای یافتن این نتیجه اسپم اضافه می شود.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو