افزایش بازدید کنندگان سایت از طریق تبلیغات آنلاین

Images
Images
Images
Images

افزایش بازدید کنندگان سایت از طریق تبلیغات آنلاین

  • مقالات
  • 3,104 بازدید

بررسی روش مختلف تبلیغات در اینترنت

اگر قصد سفارش تبلیغات اینترنتی جدیدی را برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود دارید در هنگام انتخاب روش این امر با دقت و انتخاب بهترین شیوه تبلیغاتی می‌توانید خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید موفق شوید محصولات و خدمات خود را به کاربران اینترنتی بیشتری معرفی و از این طریق برای کسب و کار خود سود و فروش بیشتری را بدست آورید. در زیر با ۵ روش عمومی که از طرف وب مسترها و فروشندگان اینترنتی بیشتر استفاده می‌شود آشنایی پیدا می‌کنیم.

افزایش بازدید کنندگان سایت از طریق تبلیغات آنلاین

۱. خرید صفحات باز شونده یا Pop ups

در این روش سایت شما به صورت خودکار در سایت‌هایی که با آن‌ها قرار داد می‌بندید با کلیک بر روی هر لینک از سایت آن‌ها به صورت Pop-ups یا صفحات باز شونده اضافی به بازدید کنندگان آن سایت نمایش داده می‌شود. با توجه به این موضوع که معمولاً فروشندگان اینترنتی از سایت پر بازدیدی برای این منظور و انتشار تبلیغات خود استفاده می‌کنند آمار بازدید کننده خیلی زیادی به سایت و صفحات فروشگاه اینترنتی آن‌ها روانه می‌شود. البته به این دلیل که این شیوه به نوعی برای بازدید کنندگان تکراری شده است ممکن است قبل از اینکه سایت شما در صفحه باز شده اضافی به صورت کامل بارگذاری شود از طرف کاربران بسته شود و این تبلیغات برای آمار سایت شما تنها افزایش Bounce rate (تعداد کاربرانی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده کرده‌اند و سپس از آن خارج شده‌اند) را به همراه داشته باشد.

البته با این حال اگر محصولات و خدمات شما با سایتی که در آن Pop-ups خریداری کرده‌اید مرتبط باشد شانس خیلی بیشتری را خواهید داشت تا از این طریق درآمد خود را افزایش دهید.

۲. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در شبکه تبلیغات

در این گونه از تبلیغات اینترنتی با نام Pay Per Click و یا همان PPC شما تنها به ازای بازدید کنندگان و مشتریانی که به سایت یا فروشگاه شما وارد می‌شوند هزینه پرداخت می‌کنید. در بسیاری از سرویس‌هایی که این گونه از تبلیغات را ارائه می‌دهند امکان فیلترینگ نمایش تبلیغات شما برای نمایش آن‌ها تنها به بازار هدف و یا انتخاب منطقه جغرافیایی کاربرانی که دوست دارید تبلیغات شما به آن‌ها نمایش داده شود نیز وجود دارد.

از پر بازده‌ترین این سرویس برای کسب کار شما در ایران و سفارش این‌گونه از تبلیغات می‌توان به Google AdWords، Yahoo Smart Ads و البته Facebook Ads اشاره کرد که متأسفانه برای سفارش آن‌ها نیاز به پرداخت اینترنتی از طریق کارت اعتباری بین‌المللی دارید که دسترسی عمومی به این‌گونه از حساب بانکی هنوز در ایران مقدور نیست. در هر حال اگر قصد تبلیغات در چنین شبکه‌هایی را دارید سامانه گستر آکو می‌تواند تمامی سفارش شما را به صورت کامل برای شما و به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

البته نمونه های خلاقانه ای از این سرویس‌ها نیز هم اکنون توسط شرکت ایرانی طراحی شده است که با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود بنر فروشگاه یا سایت خود را در صدها سایت فارسی دیگر به نمایش بگذارید که از محبوب‌ترین این سرویس می‌توان به شبکه تبلیغات Anetwork و ادگاه اشاره کرد. تنها مشکلی که این‌گونه از سیستم‌ها تا کنون داشته‌اند این است که سایت نمایش دهنده تبلیغات اکثراً در زمینه آیتی و علوم رایانه فعالیت دارند که این موضوع می‌تواند به کاهش بازدهی تبلیغات شما در صورتی که محصول متفاوتی را به فروش می‌رسانید باشد.

۳. خرید لینک و بنر تبلیغاتی

یکی دیگر از روش‌هایی که در صورتی که شما سایت نمایش دهنده تبلیغ را درست انتخاب کنید بازدهی خوبی را برای فروش محصولات شما خواهد داشت خرید لینک و بنر تبلیغاتی از سایت پر بازدید و مرتبط با موضوع کاری سایت شما است. البته اگر سایت مقصد درصد استفاده کنندگانی بالایی را در کشور به خود جلب کرده باشد زیاد هم استراتژی موضوع کاری مشابه مهم نخواهد بود. مشتریان و به صورت کلی بازار هدف شما از بین چند میلیون بازدید کننده آن سایت تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد و با کلیک بر روی آن به سایت یا فروشگاه الکتریکی شما برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر وارد خواهند شد.

در این مقاله سعی داریم به معرفی روش عملی تبلیغات آنلاین بپردازیم و تنها به این نکته بسنده می‌کنیم تا با درخواست لینک nofollow از سایت‌هایی که از آن‌ها لینک خریداری کرده‌اید صد در صد از شر الگوریتم جدید موتور جستجوگر گوگل با نام پنگوئن و احتمال شناخته شده سایت خود به عنوان یک سایت اسپم جلوگیری کنید.

۴. ثبت سایت در دایرکتوری و سایت تبلیغاتی

یکی دیگر از روش افزایش بازدید و تبلیغات آنلاین در شبکه اینترنت ثبت سایت، فروشگاه، شرکت و … خود در دایرکتوری و سایت تبلیغاتی جدیدی است که خوشبختانه در چند سال اخیر نمونه های زیادی از این سرویس توسط وب مستر ایرانی برای استفاده کاربران ایجاد شده‌اند. معمولاً با هزینه اندکی که از طرف این سرویس‌ها از شما دریافت می‌شود به صورت ماهیانه، سالیانه و حتی مادام‌العمر اطلاعات و تبلیغات مورد نظر شما در این سایت‌ها در دسته بندی مرتبط با آن ثبت می‌شود که هزینه آن هم بسته به محبوبیت و آمار بازدید آن سرویس دارد.

از نمونه های موفق این سرویس و دایرکتوری تبلیغاتی می‌توان به دایرکتوری کسب و کار کتاب اول و ایستگاه نیازمندی‌ها اشاره کرد. البته بازدهی این گونه از تبلیغات نیز برای شما رابطه مستقیمی با پلانی که در هنگام ثبت تبلیغ خود در این سایت‌ها انتخاب می‌کنید دارد.

۵. وبلاگ نویسی!

بله وبلاگ نویسی یکی از نوین‌ترین روش تبلیغات اینترنتی و فروش محصولات و خدمات شرکت از طریق اینترنت در ایران به حساب می‌آید. البته این روش مسائل فنی زیادی را برای شما در پی خواهد داشت و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم کار راه اندازی و انتشار مطالب جدید شرکت خود را به فرد دیگری که در این زمینه متخصص است بسپارید تا از این شیوه بازاریابی اینترنتی هوشمند در تجارت خود بهره‌مند شوید.

به طور خلاصه وبلاگ شما که به دامنه اصلی سایت یا فروشگاه شما نیز متصل است (با استفاده از زیر دامنه و یا لینک به دامنه ای دیگر) مرجعی از محتوا و مطالب رایگان برای مشتریان احتمالی شما بدل خواهد شد که علاوه بر انتشار آخرین اخبار فعالیت شرکت یا سازمان شما می‌تواند ترافیک بازدید کننده و خریداران زیادی را به سایت اصلی شما هدایت کند.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو