استفاده شبکه‌های مجازی از ایمیل برای افزایش ارتباطات

Images
Images
Images
Images

استفاده شبکه‌های مجازی از ایمیل برای افزایش ارتباطات

  • مقالات
  • 2,280 بازدید

 

آیا شما محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانید و از ایمیل در کار خود استفاده نمی‌کنید؟ در این صورت یکی از قدرتمندترین ابزار بازریابی الکترونیک را نادیده گرفته‌اید و از حجم وسیعی از کاربران که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند بی بهره مانده‌اید. بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مطمئن‌ترین روش افزایش فروش محصولات و بازاریابی اینترنتی است در صورتی که به روش صحیح و هدفمند انجام شود.

 

بزرگ‌ترین استفاده کنندگان از این روش این روزها شبکه های مجازی مانند فیس‌بوک، توییتر و … هستند که با ارسال ایمیل اطلاع دهنده در مورد آخرین تغییرات و رویداد به کاربران خود، آن‌ها را به افزایش ارتباط با دیگر کاربران ترغیب می‌کنند و در حقیقت با این کار برای خود مشتریان ثابت‌تری را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل نیز با بررسی روش استفاده از این رسانه ارتباطی توسط بزرگ‌ترین شبکه های مجازی سعی می‌کنیم در این مقاله با نکات جدیدی در رابطه با بازاریابی الکترونیک از طریق ایمیل یا همان پست الکترونیک آشنا شویم.

 

شبکه‌های مجازی چگونه از ایمیل برای افزایش ارتباط استفاده می‌کنند

 

شبکه پرسش و پاسخ Quora

اگر در شبکه مجازی Quora نیز عضو باشید حتماً با ایمیل‌های هفتگی که از این شبکه با نام Quora Weekly Digest برای کاربران ارسال می‌شود تا کنون آشنا شده‌اید. در این ایمیل‌ها در ابتدا لیستی از پرسش‌هایی که با موضوعاتی که شما در این شبکه دنبال می‌کنید ارتباط دارند نمایش داده شده است که برای هر پرسش عنوان، سوال پرسیده شده، نام کاربر ارسال کننده آن سؤال (اگر به صورت عمومی نام خود را انتشار کرده باشد) و در نهایت تعداد پاسخ‌هایی که دیگر کاربران برای آن پرسش ارسال کرده‌اند نمایش داده می‌شود که برای مشاهده آن‌ها باید بر روی عنوان آن سؤال کلیک کنید. در پایین این نامه نیز لیستی از کاربرانی که ممکن است شما آن‌ها را بشناسید و یا با شما علایق مشترکی دارند نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی دکمه Follow کنار آن‌ها می‌توانید ارسال‌های آن‌ها را نیز دنبال کنید و با آن‌ها ارتباط بیشتری بر قرار کنید.

 

توییتر و ایمیل هفتگی

شبکه مجازی توییتر جدیداً ایمیل‌هایی را برای کاربران ارسال می‌کند که در عنوان آن‌ها از نام کاربرانی استفاده شده است که شما آن‌ها را در این شبکه دنبال می‌کنید مانند « محمدرضا ، حمید ، میلاد و ۷ نفر دیگر برای شما توییت دارند» که محتوای این ایمیل‌ها از دو بخش مجزا تشکیل شده است. در بخش اول با نام داستان‌ها پنج لینک محبوب در هفته پیش که بیشترین اشتراک گذاری‌ها را داشته‌اند به همراه تصویر افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید و آن لینک‌ها را توییت کرده‌اند نمایش داده می‌شود که امکان رفتن به آن لینک به صورت مسقیم (البته با شمارش از طرف توییتر) و یا بازتوییت آن‌ها فراهم است. در بخش پایینی نیز لیستی از توییت هایی که توییتر آن‌ها را برای شما جذاب دانسته است توسط افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید فرستاده شده‌اند به همراه تعداد بازتوییت نمایش داده می‌شود. از این طریق توییتر به راحتی کاربرانی که کمتر از این شبکه استفاده می‌کنند را به استفاده بیشتر از این شبکه مجازی تشویق می‌کند و همان‌طور که در پایین این ایمیل مشاهده می‌کنید متن «از دست ندهید. از آنچه که در حال وقوع است باخبر بمانید.» به همراه لینک به صفحه اصلی این شبکه موجود است.

 

گزارش هفتگی فیس‌بوک از وضعیت صفحات

همان طور که می‌دانید فیس‌بوک به صاحبان صفحه ساخته شده در این شبکه مجازی به صورت عمومی و رایگان ابزاری با نام insights را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان آمار دقیق و کاملی را از رویداد جدید و وضعیت افزایش و یا کاهش کاربرانی که از صفحات شما استفاده کرده‌اند به دست آورد. فیس بوک نیز برای ترغیب کاربران و شرکت به ادامه فعالیت خود در این شبکه مجازی و جذب کاربران و مشتریان بیشتر از این طریق به صورت هفتگی به مدیران صفحات خلاصه ای از آمار insights مانند تعداد لایک جدید در این هفته، تعداد افرادی که در باره این صفحات مطلب ارسال کرده‌اند و مقدار رشد صفحات به صورت یک ایمیل ارسال می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر کاربر می‌تواند بر روی لینک insights کلیک کند.

 

شبکه جدید اشتراک گذاری محتوای تصویری Pinterest

شبکه مجازی Pinterest نیز با این که سن و سال کمتری نسبت به دیگر شبکه مجازی محبوب در اینترنت دارد اما از این روش توانسته است به خوبی استفاده کند. این شبکه نیز به صورت هفتگی ایمیلی با نام Your Pinterest Recommendations برای کاربران خود ارسال می‌کند که در آن سعی شده است محبوب‌ترین تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این شبکه در طول هفته گذشته به همراه ارسال‌هایی که ممکن است برای شما جالب باشد (با توجه به امتیازات، Pin و علایق قبلی شما) نمایش داده شود. در قسمت بالای این ایمیل با عنوان Popular Boards محبوب‌ترین گالری و در پایین آن با عنوان Pins You’ll Love همان تصاویری که ممکن است برای شما جذاب باشد نمایش داده می‌شود تا شما را ترغیب به استفاده بیشتر از این شبکه کند. برای هر یک از ارسال نمایش داده شده نیز نام ارسال کننده، تعداد Like کاربران و تعداد Repins توسط دیگر کاربران نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن‌ها به صفحه شخصی آن نگاره هدایت می‌شوید.

 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو