۱۷ نکته برای عبور از بروزرسانی الگوریم های جدید گوگل

Images
Images
Images
Images

۱۷ نکته برای عبور از بروزرسانی الگوریم های جدید گوگل

  • مقالات
  • 2,170 بازدید

گوگل دو الگوریتم جدید خود را با نام‌های پاندا و پنگوئن در تاریخ ۲۴ فوریه، ۲۰۱۱ ابتدا با استفاده از الگوریتم پاندا و سپس الگوریتم پنگوئن برای عرضه یک جستجو بهتر به کاربرانش به دنیای وب معرفی کرد و با بروز رسانی های متعدد آن‌ها سعی در حذف سایت‌های اسپم و… کرد. برای افزایش رتبه سایت خود پس از این بروزرسانی به نکات جدید دیگری نیز باید دقت کنید. اگر بخواهیم نگاهی به اولین بروزرسانی های الگوریتم پاندا گوگل بیندازیم می‌توانیم از بروزرسانی های زیر یاد کنیم.

  • فوریه 24، 2011: گوگل پاندا 1.0
  • آوریل، 2011: گوگل پاندا 2.0
  • مه 10، 2011: گوگل پاندا 2.1
  • ژوئن 16، 2011: گوگل پاندا 2.2
  • ژوئیه 26، 2011: گوگل پاندا 2.3
  • آگوست 12، 2011: گوگل پاندا 2.4
  • 28 سپتامبر، 2011: گوگل پاندا 2.5
  • اکتبر 19، 2011: گوگل پاندا 3.0
  • نوامبر 18، 2011: گوگل پاندا 3.1
  • ژانویه 18، 2012: گوگل پاندا 3.2
  • فوریه 27، 2012: گوگل پاندا 3.3
  • مارس 24، 2012: گوگل پاندا 3.4

 


در این بین افراد بسیاری با بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل نگران کاهش رتبه سایت خود می‌شوند. با رعایت قوانین زیر دیگر نگرانی از بروز رسانی های الگوریتم‌های گوگل از شما دور خواهد شد.
 
17 نکته برای عبور از بروزرسانی الگوریم های جدید گوگل
۱. جلوگیری از متن و یا لینک‌های مخفی: لینک‌های مخفی به لینک‌هایی گفته می‌شود که از چشم بازدیدکنندگان پنهان ولی توسط ربات‌های گوگل قابل مشاهده هستند. برخی در وب سایت خود با استفاده از رنگ متن و رنگ پس زمینه مشابه و یا با استفاده از لینک در یک خط رابط بین کلماتی که نصف آن در سطر بعد واقع شده سعی در فریب ربات‌های گوگل دارند در صورت استفاده از این شیوه های فریبنده گوگل می‌تواند وب سایت شما را از فهرست خود حذف کند. شما باید از انجام کارهای زیر اجتناب کنید.
استفاده از متن سفید روی پس زمینه سفید
پنهان کردن متن در پشت یک تصویر
استفاده از CSS برای مخفی کردن متن و لینک
۲. استفاده نکردن از صفحات Cloaking: با استفاده از صفحات Cloaking می‌توان صفحات سایت را به روش‌های گوناگون نمایش داد. استفاده از این روش معمولاً برای مخفی کردن بعضی از کدهای صفحه برای جلوگیری از استفاده سایت‌های رقیب می‌باشد. زمانی که یک وب سایت از این روش در صفحات خود استفاده می‌کند مانع از این می‌شود که موتور های جستجو همان محتوایی را ببینند که کاربر آن را می‌بینند و الگوریتم‌ها این موضوع را دوست ندارند. اجتناب از این شیوه‌ها برای فریب موتورهای جستجو و کاربران از هرگونه ممنوعیت شما توسط گوگل جلوگیری می‌کند.
 
۳. جلوگیری از ارسال هر گونه روبات جهت مشاهده پیش نمایش مطالب به گوگل: بسیاری از نرم افزار موجود این روزها برای بررسی این موضوع که چگونه یک وب سایت و یا صفحه وب در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. این نرم افزارها برای نمایان کردن پیش نمایش صفحات، روبات‌های خود را برای جذب کردن اطلاعات به گوگل ارسال می‌کنند و افراد استفاده کننده به این مورد که ممکن است روش‌های مختلفی که این نرم افزارها استفاده می‌کنند از ابتدا و یا الآن دیگر توسط گوگل ممنوع شده باشند توجه نمی‌کنند و باعث جریمه شدن سایت خود می‌شوند. (در صورت استفاده از این گونه نرم افزارها توجه کنید که باید از آخرین نسخه آن استفاده کنید و بهتر است از نسخه های رایگان استفاده نشود)
۴. اجتناب از ایجاد صفحات متعدد، دامنه، و یا زیر دامنه با محتوای تکراری: برای نمونه ایی از مطالب تکراری می‌توان انجمن‌های تخصصی را نام برد که دارای صفحات تکمیل نشده می‌باشند و مطالب از طریق URL های متعدد متمایز قابل دسترس هستند. اگر سایت شما شامل صفحات مختلف با محتوای تقریباً یکسان است، شما می‌توانید از تکنیک “Canonicalization” URL استفاده کنید.
 
۵. جلوگیری از ایجاد صفحات مخرب: هر نوع نرم افزار طراحی شده برای صدمه زدن به رایانه‌ها و یا شبکه‌ها مانند ویروس‌ها، تروجان ها و بد افزارها را شامل می‌شود. گوگل بلافاصله به مدیران سایت مورد نظر اطلاع داده و آن سایت را به عنوان مخرب و ممنوعه اعلام کرده و از فهرست خود حذف می‌کند.
رهنمودهای اساسی
۶. صفحات سایت خود را در درجه اول برای خوانندگان درست کنید، و نه برای موتورهای جستجو:
 
۷. از استفاده از تکنیک‌های منفی SEO، که برخی از آن‌ها در بالا توضیح داده شد پرهیز کنید. این روش‌های منفی در جستجوگرها اشاره به تکنیک‌های غیر اخلاقی دارند که برای به دست آوردن رتبه بالاتر در جستجو استفاده می‌شوند.
۸. در تبادل لینک دقت کنید خواندن این مطلب برای آگهی بیشتر در رابطه با این موضوع که آیا «تبادل لینک کنیم و یا نه» سودمند است.
 
۹. از برنامه های کامپیوتری غیر مجاز استفاده نکنید برای ارسال صفحات سایت به دیگر سایت‌ها، بررسی رتبه و … این نوع از برنامه‌ها بسیاری از منابع محاسباتی را مصرف می‌کنند و قوانین (TOS) گوگل را نقض می‌کنند. گوگل با استفاده از برنامه‌هایی مانند WebPosition و دیگر برنامه های مشابه مخالف است.
رهنمودهای فنی
۱۰. بر عملکرد سایت خود و بهینه سازی آن نظارت کنید. اگر سایت شما بیش از حد زمان برای بارگذاری لازم داشته باشد، گوگل ممکن است به رتبه شما فشار وارد کند. هدف اصلی گوگل ارائه مرتبط‌ترین نتایج به کاربران خود است. سایت‌های دارای سرعت بارگذاری بالا باعث افزایش رضایت کاربر و بهبود کیفیت کلی سایت می‌شوند.
 
۱۱. از robots.txt در وب سایت خود کمک گرفته و از ورود روبات خزنده جست و جو به صفحه یا صفحاتی از سایت که به طور خودکار تولید شده‌اند و ارزش زیادی برای کاربران و ورود آن‌ها از موتورهای جستجو ندارند جلوگیری کنید.
۱۲. سایت خود را روی مرورگرهای مختلف تست کنید و مطمئن شوید که درست نمایش داده می‌شود.
 
رهنمودهای طراحی سایت
 
۱۳. وب سایت خود را با یک سلسله مراتب روشن و متن لینک ایجاد کنید و مطمئن شوید هر صفحه از حداقل یک لینک متنی ثابت قابل دسترسی است.
۱۴. لینک‌های خروجی را بر روی صفحه وب خود به تعداد مناسب حفظ کنید.
۱۵. اگر وب سایت شما حاوی تعداد زیادی از تصاویر می‌باشد کلمات کلیدی مرتبط را به وسیله ویژگی ALT بر روی تصاویر استفاده کنید.
۱۶. به طور منظم لینک‌های شکسته موجود در سایت خود را بررسی و به رفع آن‌ها بپردازید.
۱۷. نوشتن مطالب اصلی همراه با کیفیت بالا فراموش نشود.
 
 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو