بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
سئو ( SEO) search-engine-optimization) ) روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.” سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مهمترین عامل برای موفقیت یک وب سایت در بستر وب جلب بیننده می باشد و جدا از خدمات ارایه شده در آن، باید بیننده داشته باشد و بطور کلی تعداد بینندگان یک سایت برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب است.روشن است که فقط یک طراحی جذاب و چشمگیر تضمینی برای آمدن کاربران به سایت نمی باشد، بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب نمود.
دلیل استفاده از سئو
قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی بازرگانی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید فراهم بیاورند،موتورهای جستجو اصلی ترین روش برای اکثر کاربران اینترنت است.این قضیه در مورد همه ی وب سایت ها با هر محتوا و مطلبی صدق می کند.
موتور های جستجو در” ترافیک هدفمند” – افرادی که منحصرا به دنبال مطالب ارائه شده توسط شما هستند - یکتا هستند.موتور های جستجو در این بین مانند شاه راه هایی هستند که به این مهم جامه ی عمل می پوشانند.در صورتی که سایت شما برای موتور های جستجو قابل یافت نیست یا مطالب سایت شما در پایگاه های داده ی آن ها ثبت نمی شود،مطمئنا موقعیت ها و شانس هایی را که می توانستید از طرف موتور های جستجو بدست آورید را از دست خواهید داد.
موتورهای جستجو
بدون شک بهترین راه برای رفع نیازهای اطلاعاتی کاربران، موتورهای جستجو می باشند. یعنی اگر در جستجوی کسب اطلاعات در رابطه با موضوعی خاص و یا به دنبال خدمات و یا کالایی باشید، در اولین گام به سراغ موتورهای جستجوگر خواهید رفت.امروزه موتورهای جستجو یکی از ابزارهای قدرتمند و مهم در بستر وب می باشند و کمک فراوانی به کاربران اینترنتی می نماید که آمارها نیزگواهی بر این ادعا می باشند :
- 82 درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان کرده اند.
- 57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است.
- 85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت، را موتورهای جستجوگر باعث می شوند.
همان گونه که آمارها نشان می دهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات (اطلاعات) مورد نیاز خود را می یابند. البته بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول (صفحه نخست) نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها 10 سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند.
با توجه به این آمارها، اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو روشن تر می شود، بطوریکه رتبه بالاتر برابر است با بازدید کننده بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر ، موتورهای جستجوگر مهمترین ابزار بازاریابی الکترونیک نیز محسوب می شوند.
از بین موتورهای جستجوگر موجود چهار موتور جستجو دارای اهمیت زیادی هستند :
- Yahoo
- Bing
با توجه به روشن شدن اهمیت موتورهای جستجو باید هر وب سایتی برای موفقیت حتما" در نتایج آنها حضور داشته باشد که راه حضور آن نیز تنها به وسیله روش ها و تکنیک های خاصی امکان پذیر است.
حضور در موتورهای جستجو ، پس از نصب و راه اندازی سایت گامی است که هیچگاه نباید فراموش شود.
اما نکته ای که نباید فراموش کرد آن است که تنها حضور در این موتورها کافی نیست چرا که معمولا کاربران نتیجه مورد نظر خود را در صفحه نخست و یا دوم انتظار دارند، بنابراین پیروزی در رقابت برای قرار گرفتن در صفحات نخست در جستجوی کلمات کلیدی خاص بسیار اهمیت دارد.
بازاریابی توسط موتور های جستجو یا SEM
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنای بازاریابی برای موتور های جستجو می باشد این عملیات به عنوان یک پردازش از ترافیک است که از طریق نمایش در موتورهای جستجو حاصل می شود.
اس ای ام مانند چتری می ماند که دو فضا را پو شش می دهد :
- مبحث سئو که گرفتن بازدید از طریق موتورهای جستجو به صورت رایگان می باشد.
- مبحث تبلیغات در گوگل که گرفتن بازدید از طریق موتور جستجو اما به صورت غیر رایگان و با پرداخت هزینه می باشد.
بازاریابی الکترونیک
بازاریابی الکترونیک عبارت است از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی . در همین ارتباط، بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که عموما بدین معنی است: دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا با استفاده از فن آوری های دیجیتالی اینترنت . بازاریابی اینترنتی عبارتست از فرایند ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان از طریق فعالیتهای اینترنتی به منظور تسهیل تبادل ایدهها کالاها و خدمات به نحوی که اهداف هر دو طرف را محقق سازد. این تعریف شامل بخشهای زیر است: فرآیند، ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان، استفاده از اینترنت درانجام فعالیتهای بازاریابی، مبادله، تحقق اهداف طرفین.
افزایش ترافیک وب سایت به صورت راهبردی و قانونی
ما با استفاده از تکنیک های موتورهای جستجو و استفاده از کاربران فضای سوشیال به صورت تخصصی ترافیک وب سایت شما را به ایده آل خواهد رساند برخی از روش های افزایش ترافیک وب سایت توسط این مجموعه
افزایش ترافیک توسط موتور های جستجو (SEM)
افزایش ترافیک توسط شبکه های اجتماعی (SMO)
ایمیل مارکتینگ به ایمیل های فعال و مرتبط
تبلیغات در پرتال های پربازدید عضو سیستم تبلیغاتی
مجموعه آکو با تیم مجرب و توانای خود میتواند در مطرح شدن کسب و کار شما در موتورهای جستجو یاری رساند.
برخی عملکردهای ما برای شروع یک پروژه سئو
- بررسی وب سایت فعلی از لحاظ کد نویسی و ساختار ، قالب گرافیکی ، محتوایی و در نهایت سرور و سرعت دسترسی به آن ( میتواند شامل هر نرم افزار با هر سیستم مدیریت محتوا باشد )
- بررسی کلمات کلیدی و محتوا ، نوع ارتباط آنها و...
- بازارسنجی و نیازسنجی موضوع کار وب سایت توسط سایرین
- ارائه راه کارهایی برای بازاریابی و فروش بیشتر و در نهایت اصلاح فنی وب سایت و ساختار سایت
- وارد شدن در مرحله افزایش بازدید ، آنالیز کردن راه های افزایش بازدید مرتبط
- وارد دوره انتظار میشویم تا بازخورد ها را بررسی کنیم!