Hotmail ، Yahoo Mail ، GMail کدام یک محبوب‌ترند؟

Images
Images
Images
Images

Hotmail ، Yahoo Mail ، GMail کدام یک محبوب‌ترند؟

  • عمومی
  • 2,892 بازدید

چند روز پیش شرکت گوگل خبر از تعداد کاربران فعال ماهیانه سرویس GMail و یا همان سرویس پست الکترونیک خود را انتشار داد که در این خبر عدد باور نکردنی گفته شده است چهارصد و بیست و پنج میلیون کاربر فعال به صورت ماهیانه از این سرویس تحت وب GMail استفاده می‌کنند. در صورتی که این خبر حقیقت داشته باشد که آنچنان هم دور از ذهن نیست به نظر شما هم اکنون کدام یک از سه سرویس Yahoo Mail، Hotmail و GMail بیشترین کاربران را به خود جذب کرده‌اند؟این موضوع را بررسی می‌کنیم.

بررسی دلایل افزایش کاربران GMail

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش کاربران GMail نسبت به ۵ ماه پیش که تعداد کاربران فعال به صورت ماهیانه را سیصد و پنجاه میلیون نفر اعلام شده بود می‌توان افزایش استفاده از دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید (سیستم عامل مخصوص گوگل برای گوشی هوشمند، تبلت و … ) دانست. همان‌طور که می‌دانید در این سیستم عامل به صورت پیش فرض برنامه مدیریت و استفاده از پست الکترونیک GMail وجود دارد و با اینکه امکان استفاده از دیگر حساب اینترنتی شما مانند حساب فیس‌بوک برای نگهداری تنظیمات وجود دارد اما باز هم برای استفاده از امکانات اساسی مانند Google Play نیاز به یک حساب در این سرویس دارید.

همچنین گوگل با ارائه App های مخصوص استفاده از سرویس‌های خود مانند Doc، Drive، مرورگر گوگل کروم و … در فروشگاه iTunes برای استفاده در دستگاه تولید شده توسط شرکت اپل توانسته است تعداد زیادی از استفاده کنندگان سیستم عامل iOS را به این سرویس خود جلب کند.


آمار استفاده از سرویس پست الکترونیک مایکروسافت

آمار جدید انتشار یافته از سرویس پست الکترونیک GMail گوگل از این رو توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است که طبق این آمار حتی گوگل توانسته از سرویس قدیمی Hotmail مایکروسافت نیز پیشی بگیرد. مایکروسافت در آخرین اعلان رسمی در این باره عدد سیصد و شصت میلیون کاربر فعال ماهانه را به عنوان مقدار استفاده از سرویس پست الکترونیک خود یعنی Hotmail که دربردارنده سرویس Live این شرکت نیز است مشخص کرده است. البته سرویس ذخیره سازی فایل ابری مایکروسافت نیز با نام SkyDrive که چند ماهی است شروع به کار کرده است ممکن است در آمار بعدی مایکروسافت افزایش خوبی را به همراه داشته باشد.

همچنین سرویس Yahoo Mail نیز یکی از قدیمی‌ترین سرویس در این زمینه که هم اکنون توسط مایکروسافت توسعه داده می‌شود در جدیدترین آمار پخش شده سیصد میلیون کاربر فعال را به صورت ماهیانه سرویس ایمیل یاهو پذیرا است که حجم وسیعی از این مقدار نیز به دلیل برنامه پیام رسان یاهو مسنجر است که حتماً شما نیز یک بار از آن استفاده کرده‌اید و هنوز هم جزو یکی از قوی‌ترین برنامه پیام رسان در پلتفرم مختلف به حساب می‌آید.

GMail - Hotmail - Yahoo Mail

نظر شما در باره آمارهای انتشار یافته در مورد محبوبیت این سرویس‌های ایمیل چیست با وجود این نکته که گوگل هیچ نظری در مورد آمار تهیه شده توسط شرکت و سرویس ثالث مانند ComScore بیان نمی‌کند؟ کدام یک هم اکنون محبوب‌ترند و کدام یک قابلیت رسیدن به این درجه را در آینده خواهند داشت؟

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو