افزایش آمار شکایات در حوزه فناوری اطلاعات/ 60 درصد تخلفات مربوط به نرم افزار

Images
Images
Images
Images

افزایش آمار شکایات در حوزه فناوری اطلاعات/ 60 درصد تخلفات مربوط به نرم افزار

  • عمومی
  • 2,143 بازدید

شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای رسیدگی به شکایات در حوزه IT را بر عهده دارد.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به رشد میزان شکایات و آمار تخلفات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اختلافات ناشی از طراحی سایت و انعقاد قرارداد در حوزه نرم افزار بیشترین پرونده های این بخش را تشکیل می دهند.

حمید فروزنده در مورد نحوه رسیدگی به تخلفات صنف رایانه در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران اظهار داشت: با توجه به افزایش استفاده از ابزارهای ارتباطی، میزان شکایات و آمار تخلفات در این حوزه نیز افزایش یافته است که در این زمینه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای، رسیدگی به این پرونده ها را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به موارد مربوط به سوء استفاده از اطمینان خریداران در خدمات فروش اینترنتی گفت: در این روش از آنجایی که ابزار دریافت پول به صورت الکترونیکی است شاهد سوء استفاده هایی هستیم که محصول به خریدار تحویل نمی شود که شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای چنانچه این محصولات شامل نرم افزار و سخت افزار باشند آن را مورد رسیدگی قرار می دهد.

فروزنده رسیدگی به شکایات را مربوط به شرکتها و فعالان عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای عنوان کرد و افزود: موارد مورد رسیدگی به شکایات به این سازمان، مربوط به نرم افزار، سخت افزار و خرید اینترنتی نوت بوک و لپ تاپ بوده است.
رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با بیان اینکه مباحثی همچون خرید و فروش VPN و خرید و فروش کالاهای سایتهای خارجی پرونده ای در این شورا نداشته افزود: ۶۰ درصد تخلفات رسیدگی شده در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای، مربوط به نرم افزار است که شامل اختلافات ناشی از نحوه انعقاد قرارداد، طراحی سایت و نوشتن نرم افزار می شود.
وی با تاکید براینکه ۱۰ درصد شکایات ارائه شده به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز مربوط به ثبت دامنه و میزبانی فضای وب است تصریح کرد: اخطار شفاهی و کتبی، توقف فعالیت صنفی از یک تا ۳ ماه، توقف فعالیت صنفی از ۳ماه تا یک سال و در نهایت توقف فعالیت صنفی از یک تا ۵ سال از جمله انواع مجازاتهای درنظر گرقته شده در این بخش است که در صورتی که رسیدگی به تخلفات به صدور رای بیانجامد قابل اجرا خواهد بود.
فروزنده گفت: برای شکایت در خصوص تخلفات، اختلافات و مشکلات این حوزه، افراد حقیقی و حقوقی باید به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای مراجعه کنند.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو