مایکروسافت با اسکایپ جدید، فایروال و سانسورچیان چینی را دور زد!

Images
Images
Images
Images

مایکروسافت با اسکایپ جدید، فایروال و سانسورچیان چینی را دور زد!

  • عمومی
  • 2,187 بازدید

مایکروسافت، توانسته تمامی سانسورچیان چینی را دور بزند!مایکروسافت با استفاده از سرورهای جدید و اچ تی تی پی اس توانسته سیستم فیلترینگ چین را دور زده و سرویس تلفن اینترنتی را برای کاربران چینی بدون مانیتورینگ فراهم سازد.تحلیلگران فنی در GreatFire.org می گویند اپلیکیشن اسکایپ در چین علی رغم وجود سیستم فیلترینگ، از مانیتور شدن توسط فایروال چینی خود را دور ساخته و مردم چین می توانند از سیستم تماس تلفنی اسکایپ بهره ببرند.

مایکروسافت به روابط ۸ ساله خود با گروه تام در هنگ کنگ که پشتیبان فنی بوده پایان داده و اینک روابط خود را با کمپانی مستقر در پکن Guangming Founder بسط و توسعه داده است.

کاربران چینی اسکایپ اینک از طریق اچ تی تی پی اس هم چت می کنند، هم زنگ می زنند و اطلاعات شان رمز گذاری شده و فایروال های چینی نمی توانند ارتباطات از طریق اسکایپ را مانیتور کنند.


این در حالی است که در زمان همکاری اسکایپ با گروه تام، اطلاعات روی سرورهای چینی ذخیره می شد و دولت چین به ان اطلاعات دسترسی داشت و می توانست آنها را مانیتور کند.

البته سخنگوی مایکروسافت پس از اینکه مورد پرسش قرار گرفت از دادن پاسخ طفره رفت.

گفتنی است سایت گریت فایر تمام اطلاعات مربوط به سیستم مانیتورینگ و فیلترینگ چین موسوم به فایروال بزرگ چین را جمع آوری کرده و در سایت خود علیه هر گونه سانسور، منتشر می کند.

پیش تر، لابی های طرفدار حفظ حریم خصوصی افراد همکاری اسکایپ با گروه تام را مورد نکوهش قرار داده بودند و با ارائه مدارکی نشان دادند که محتویات چیت چینی ها در اسکایپ توسط حکومت چین مانیتور شده و برخی جملات نیز در لیست سیاه جای گرفته و سانسور می شود.

وب سایت جدید اسکایپ با پشتیبانی از نسخه بومی چینی قابل دانلود در چین بوده و مایکروسافت روی سرویس هایی که ارئه می دهد نظارت کامل دارد و بدین معناست که تنها و فقط مایکروسافت است که به کدهای برنامه نویسی دسترسی دارد و نه کمپانی دیگری!

همچنین دیتای رد و بدل شده بین کاربران اسکایپ در چین روی سرورهای سنگاپور و امریکا و ایرلند رفته و در چین ذخیره نمی شوند. همچنین کلمات سانسوری اعمال شده توسط گروه هنگ کنگی تام در نسخه جدید دیده نمی شود.

 این حرکت مایکروسافت علیه هر نوع سیستم فیلترینگ و سانسور در چین قابل ستایش است.

پست های تصادفی

دنياي شما در گوگل
دنياي شما در گوگل
10 ژانويه، گوگل از ورود يكي از امكانات مهم خود خبر داد؛ جستجوي گوگل از حالا با علامت‌ها...
میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری که به میزبانی جدولی نیز معروف است، در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین سرویس میزبانی...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو