احتمال تعویض نشان تجاری «مترو» با «مُد» توسط مایکروسافت

Images
Images
Images
Images

احتمال تعویض نشان تجاری «مترو» با «مُد» توسط مایکروسافت

  • عمومی
  • 2,354 بازدید

شرکت مایکروسافت در تلاش است نشان تجاری جدید «مُد» (Mod) برای خود را ثبت کند. احتمال می‌‏رود این شرکت بخواهد از این نام به جای عنوان «مترو» در ویندوز ۸ استفاده کند. 

شرکت مایکروسافت با ارائه درخواستی به اداره حق ثبت اختراعات و نشان‌‏های تجاری تلاش کرده است حقوق نشان تجاری «مُد» (Mod) را برای خود ثبت کند. احتمال می‌‏رود شرکت مایکروسافت بخواهد از این عنوان جدید برای توصیف طراحی و رابط جدید ویندوز ۸ و ویندوز فون استفاده کند. این رابط هم‏‌اکنون «مترو» نامیده می‌‏شود. شرکت مایکروسافت در آگوست سال گذشته اذعان کرده بود که علاقه‌‏ای به استفاده از نشان تجاری «مترو» برای این رابط ندارد. 

هنوز مشخص نیست که چرا مدیران مایکروسافت علاقه‌‏ای به استفاده از عنوان «مترو» ندارند. ممکن است دعوای حقوقی این شرکت یا شرکت مترو گروپ (Metro Group) در آلمان دلیل اصلی تغییر این عنوان باشد. پس از این ماجرا، مدیران مایکروسافت از واژه‏های مختلفی به جای «مترو» استفاده می‌‏کردند. 


اگر مایکروسافت بخواهد از نشان تجاری «مُد» به جای «مترو» استفاده کند، از این پس این واژه با نام بسیاری از محصولات و نرم‌‏افزارهای این شرکت که تحت ویندوز ۸ یا ویندوز فون باشد، ترکیب خواهد شد. در این صورت باید منتظر شنیدن عبارتی مثل ویندوز مُد و آفیس مُد از سوی این شرکت باشیم. 


البته گفتنی است مایکروسافت تاکنون نشان‏‌های تجاری زیادی را برای خود ثبت کرده است، اما از هیچکدام از آن‌ها در سطح تجاری و عمومی استفاده نکرده است.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو