مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‌‏نویسی جدیدی است

Images
Images
Images
Images

مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‌‏نویسی جدیدی است

  • عمومی
  • 2,516 بازدید

پژوهشگران شرکت مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‌‏نویسی جدیدی هستند که به «اِم شارپ» (#M) معروف شده است. شرکت مایکروسافت در حال توسعه زبان برنامه‏‌نویسی سیستمی جدیدی است که «ام شارپ» نام گرفته است.‌ ام شارپ در واقع نسخه توسعه‏‌یافته زبان سی شارپ (#C) است. گفته می‌‏شود هدف مایکروسافت از توسعه‌ ام شارپ افزایش کارایی و ایمنی نوع (type safety) در این زبان برنامه‏‌نویسی است. 

جو دافی، یکی از توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزاری که که در زمینه فعالیت‏‌های مرتبط با سیستم عامل میدوری با مایکروسافت همکاری می‌‏کند، در وبلاگ خود از توسعه این زبان برنامه‌‏نویسی خبر داده است و نوشته مایکروسافت از بحث‌‏های فنی درباره این زبان استقبال می‌‏کند. میدوری (Midori) یک سیستم عامل غیر ویندوز و نتیجه طرح سینگیولاریتی (Singularity) مایکروسافت است که می‌‏کوشید یک سیستم عامل تحت میکروکرنل طراحی کند. مایکروسافت که از سال ۲۰۰۸ بر روی سیستم عامل میدوری کار می‌‏کند، تصمیم گرفته است برای طراحی آن از زبان برنامه نویسی سی شارپ استفاده کند. 

جو دافی ایمنی را یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب زبان سی شارپ دانسته است. وی همچنین گفته دلیل دیگر این انتخاب این است که مایکروسافت متخصصان و نیروهای ماهر زیادی در اختیار دارد که به زبان سی شارپ مسلط هستند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو