امسال شرکت‏‌ها بودجه بیشتری صرف تامین امنیت شبکه می‌‏کنند

Images
Images
Images
Images

امسال شرکت‏‌ها بودجه بیشتری صرف تامین امنیت شبکه می‌‏کنند

  • عمومی
  • 2,688 بازدید

 شرکت پژوهشی فورستر پیش‌‏بینی کرده است شرکت‏‌های تجاری امسال بودجه‏ بیشتری را صرف تامین امنیت شبکه‏‌های خود خواهند کرد. 

 شرکت فورستر با انجام مطالعه‏‌ای در میان بیش از دو هزار نفر از متخصصان امنیت آی تی دریافته است که ۴۶ درصد شرکت‏‌ها در سال میلادی جدید قصد دارند مبالغ بیشتری را صرف تامین امنیت شبکه‏‌های خود کنند. نگرانی کسب و کارهای تجاری از حملات سایبری و سرقت داده‏‌ها مهم‌ترین دلیل افزایش هزینه‌‏کرد‌ها در بازار راهکارهای امنیت شبکه اعلام شده است. 

برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد در سال ۲۰۱۳ امنیت شبکه در مجموع ۲۱ درصد از کل هزینه‌‏ای را که شرکت‏‌ها صرف تامین راهکارهای امنیتی می‌‏کنند، از آن خود کرده بود. در این سال، امنیت داده‏‌ها نیز ۱۷ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها را از آن خود کرده بود. شرکت‏‌ها و کسب و کارهای تجاری در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۴ درصد از بودجه‏‌ای را که به تامین امنیت آی تی اختصاص داده بودند، صرف انجام عملیات امنیتی کرده بودند. امنیت کارافزار‌ها و مدیریت مخاطره نیز به ترتیب ۱۲ و ۱۰ درصد از این بودجه‏‌ها را از آن خود کرده بود. ۹ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها نیز صرف مدیریت تهدیداتی شده بود که متوجه مشتریان است. ۹ درصد دیگر نیز صرف تامین امنیت محتوا شده بوددر سال ۲۰۱۳، مدیریت هویت نیز ۸ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها را به خود اختصاص داده بود. 

بر اساس این گزارش، ۳۵ درصد از پاسخگویان گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها امسال در جهت ارتقای امنیت شبکه‌‏های بی‌سیم خود تلاش خواهند کرد. ۳۲ درصد نیز گفته‏‌اند در ۱۲ ماه آینده قصد دارند نسل جدید دیوارهای آتشین (فایر وال) را خریداری کنند. ۲۹ درصد نیز گفته‏‌اند امسال تمرکز خود بر شیوه‌‏های پیشرفته کشف بدافزار را افزایش خواهند داد. ۲۸ درصد از شرکت‏‌کنندگان نیز گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها تصمیم گرفته است در زمینه تحلیل‏گرهای امنیتی سرمایه‏‌گذاری کند. در این میان ۴۵ درصد نیز گفته‌‏اند قصد دارند بودجه لازم برای تربیت نیروهای امنیتی متخصص را در شرکت خود افزایش دهند.

پست های تصادفی

هکرهای صیاد
هکرهای صیاد
فیشینگ نوعی سرقت هویت است که از طریق شبکه‌های رایانه‌ای انجام می‌شود. حملات م...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو