کاربران واتس‌اپ مراقب این ویروس باشند

Images
Images
Images
Images

کاربران واتس‌اپ مراقب این ویروس باشند

  • عمومی
  • 2,508 بازدید

هدف این ویروس، سرقت پیامک‌ها و تصاویر واتس‌آپ گوشی‌های آندرویدی است.شرکت امنیتی اف‌سکیور از کشف ویروس جدیدی خبر داده که با پنهان شدن در قالب بازی Balloon Pop 2، پیامک‌ها و تصاویر برنامه واتس‌آپ را به سرقت می‌برد.

این ویروس که به تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عامل آندروید حمله می‌کند، اطلاعات مسروقه را در وب‌سایتی به نام WhatsAppCopy بارگذاری (آپلود) می‌نماید. 

بازی Balloon Pop 2 یک شبیه‌ساز بادکنک است که بسیار ساده بوده و صرفاً جهت سرگرمی و آرامش طراحی شده است. 

در این بازی یک سری بادکنک‌های رنگی ظاهر می‌شود که کاربر باید با دست آنها را بترکاند. 

مشکل بزرگ این است که سازندگان ویروس، اطلاعات مسروقه را سخاوتمندانه در اختیار هر کس که به این داده‌ها علاقه نشان دهد، قرار می‌دهند! 

فروشگاه مجازی شرکت گوگل موسوم به گوگل پلی (Google Play) قبلاً عرضه‌کننده Balloon Pop 2 بود ولی این بازی به تازگی از فروشگاه حذف شده است. 

بر همین اساس ممکن است نویسندگان این ویروس بکوشند شیوه‌های دیگری همچون استفاده از ایمیل‌های هرزنامه‌ای یا لینک‌های مخرب را برای انتشار ویروس محک بزنند. 

یا شاید باز هم به سراغ فروشگاه‌های مجازی بروند و این ویروس را در دل برنامه دیگری مخفی کنند؛ همانطور که این کار را با Balloon Pop ۲ انجام دادند. 
به همین دلیل شرکت اف‌سکیور به کاربران توصیه کرده، برنامه‌های مورد نظر خود را فقط از فروشگاه‌های مجازی رسمی و معتبر تهیه نمایند.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو