درایو جامد ۵۱۲ گیگابایتی نازک‌تر از تمبر پستی

Images
Images
Images
Images

درایو جامد ۵۱۲ گیگابایتی نازک‌تر از تمبر پستی

  • عمومی
  • 2,135 بازدید

در حالی که در صنعت ذخیره‌سازی اسمارت‌فون‌ها و نوت‌بوک‌ها شاهد رابطه معکوسی میان حجم و سرعت با اندازه فیزیکی درایوهای ذخیره‌سازی هستیم اما رقابت شدید و تنگاتنگ میان شرکت‌ها باعث شده هر روز شاهد یک محصول با حجم و سرعت بیشتر اما اندازه نازک‌تر باشیم و اکنون نوبت سامسونگ است.

سامسونگ در نمایشگاه کامپیوتکس امسال و با فاصله کمی پس از معرفی درایو SSD پر سرعت و نازک خود با حجم ۱۶ ترابایت؛ یک محصول جدید ۵۱۲ گیگابایتی SSD معرفی کرد اما با قطری بسیار نازک در حدود نصف قطر یک تمبر پستی. سامسونگ در کنفرانس خبری معرفی این SSD تاکید داشت این محصول اولین ۵۱۲ گیگابایتی جهان است که از فناوری NVMe استفاده می‌کند. همچنین رابط‌های کنترلی میزبان و رجیسترها همگی در یک چیپ‌ست طراحی شده و به گونه‌ای مجتمع‌سازی شده‌اند که بالاترین سرعت انتقال اطلاعات در عین کارآمدی را به دست داده ولی حجم بسیار کمتری نسبت به مدل‌های دیگر به خود اختصاص می‌دهند. 

سامسونگ این SSD را برای نوت‌بوک‌ها و اولترابوک‌های بسیار سبک و نازک طراحی کرده است و اعتقاد دارد محصول جدیدش کارایی سه برابر یک SSD معمولی دارد. سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خود سرعت خواندن/نوشتن این درایو را حداکثر ۱۵۰۰ مگابایت و ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه بیان کرده است که یعنی شما می‌توانید یک ویدیوی HD با حجم ۵ گیگابایت را در سه ثانیه منتقل کنید. 

سامسونگ این محصول را از ابتدای ژوئن با ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار خواهد کرد.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو