به‌زودی کامپیوترها با چشم کنترل می‌شوند

Images
Images
Images
Images

به‌زودی کامپیوترها با چشم کنترل می‌شوند

  • عمومی
  • 2,154 بازدید

آزمایش Eyefluence با استفاده از عینک‎های واقعیت افزوده مجهز به دوربین‎هایی که جهت نگاه کردن شما را تحت نظر قرار می‎دهد روی چندین نمونه اولیه مختلف انجام شده است. برای کلیک کردن هم تنها کافی است به موضوع مورد نظر کمی‎ خیره شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این گروه اعلام کرده است که می‎توان این فناوری را روی طیف گسترده‎ای از کاربردها و نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار داد. فرقی نمی‎کند که شما به دنبال خرید آن‎لاین یک کالا باشید و یا بخواهید یک عکس را برای دوست خود ارسال کنید، همه این کارها را می‎توانید بدون حرکت دادن دستان خود انجام دهید. موسس و مدیر عامل Eyefluence، جیم مارگراف می‎گوید: «این سیستم بی نیاز از استفاده از دست با سرعتی فراتر از آنچه شما تصور می‎کنید در حال حرکت است.» و از آنجا که فناوری‎های مشابه دیگری در بازار وجود دارد، مارگراف اصرار دارد که امکانات کاربردی Eyefluence «بدون نیاز به انتظار کشیدن و چشمک زدن» بسیار بیشتر از سایر فناوری‎های موجود است.

راز این شرکت در تکیه بر بیومکانیک نهفته است. طبق گفته خود این گروه، این رابط کاربری بر پایه ارتباط بین مغز و چشم بنا شده است که به همان اندازه مرموز بودنش جالب نیز هست.

مارگراف اوایل امسال به VentureBeat اعلام کرد: «پایه اصلی کار ما این است که به چشمان شما اجازه دهیم همان کارهای معمول یک چشم را انجام دهد. ما شما را وادار نمی‎کنیم که کارهای عجیب و غریب انجام دهید. ما تمام بخش‎های این رابط کاربری را به گونه‎ای طراحی کرده‎ایم که با کارهایی که چشمان شما در حالت طبیعی انجام می‎دهند هماهنگ باشد، به همین دلیل این رابط کاربری بسیار سریع عمل کرده و شما را خسته نمی‎کند و مهم‎تر این که یادگیری آن نیز بسیار آسان است. ما به مجموعه‎ای از چیزهایی فکر می‎کنیم که می‎توان آنها را در واقعیت مجازی پیاده سازی کرد. شما در فناوری واقعیت مجازی می‎توانید به اطراف خود نگاه کنید و در آن واحد سیل عظیمی‎ از اطلاعات را مشاهده کنید. ما معتقدیم که از این روش می‎توان برای تغییر نحوه پردازش اطلاعات توسط انسان، حل مسائل، یادگیری و برقراری ارتباط استفاده کرد.»

این استارت آپ به TechCrunch گفت که برنامه‎هایی برای مشارکت با برندهای بزرگ دارد تا بتوان سیستم کنترل با چشم را به محصولات جدید اضافه کرد. اما آنها در مورد زمان و نحوه انجام این کار توضیح بیشتری ندادند. مارگراف تنها به یک جمله ساده بسنده کرد: «ما با تولیدکنندگان بزرگی که دستگاه‎هایی با نمایشگر قابل اتصال به سر می‎سازند در حال همکاری هستیم.»

پست های تصادفی

میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری چیست؟
میزبانی ابری که به میزبانی جدولی نیز معروف است، در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین سرویس میزبانی...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو