چرا مرورگر‌های اینترنتی کند شده‌اند؟

Images
Images
Images
Images

چرا مرورگر‌های اینترنتی کند شده‌اند؟

  • مقالات
  • 2,151 بازدید

در شرایطی که پیامدهای منفی شناسایی حفره امنیتی نرم افزار OpenSSL ادامه دارد، برخی کارشناسان هشدار می‌دهند رفع این آسیب‌پذیری با گرفتاری‌های فراوانی همراه خواهد بود.


این آسیب‌پذیری که به خونریزی اینترنت مشهور شده هنوز به طور قطعی برطرف نشده و ممکن است برطرف کردن آن با اختلال در فعالیت‌های آنلاین، بی نظمی و کندی اینترنت همراه شود.

خبر خوب این است که اکثر سایت‌هایی که در برابر این مشکل آسیب پذیر بوده اند با نصب وصله‌های نرم‌افزاری جلوی وارد آمدن خسارات بیشتر را گرفته‌اند، اما خبر بد این است که مرورگرهای اینترنتی به علت تعدد گواهی‌نامه‌های امنیتی که باید مورد کنترل قرار بگیرند، کند شده و نتیجه این مساله دریافت پیام‌های خطا و کاهش سرعت دسترسی به سایت‌های مورد نظر خواهد بود.

باید توجه داشت که عمده وصله‌های امنیتی نصب شده مرورگرها را مجبور به کنترل تعداد بیشتری گواهی‌ امنیتی برای مقابله با سوءاستفاده های هکرها می‌کنند و این کنترل‌ها در عمل کندی اینترنت را موجب می‌شوند.
همچنین تغییر کلیدهای امنیتی قدیمی بر اثر این فعل و انفعالات هم مساله دیگری است که بر سرعت اینترنت تاثیر منفی می‌گذارد.

در چنین شرایطی ممکن است کاربری که به علت کند شدن مرورگر بی‌تاب و خسته شده، هشدارهای امنیتی نمایش داده شده را جدی نگیرد و حتی ترجیح دهد از گواهی‌های امنیتی قدیمی و تایید نشده استفاده کند تا بتواند زودتر به سایت مورد نظرش دسترسی یابد و نتیجه این امر به خطر افتادن ثبات و امنیت در فضای مجازی خواهد بود.

صاحب نظران معتقدند در چنین شرایطی باید همکاری مشترک به منظور یافتن راه حلی جامع و فراگیر برای کنترل امنیت سایت‌های اینترنتی و گواهی های امنیتی مختلف افزایش یابد.
 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو