آغاز تجارت و اجراي طرح، مهمترين و حساسترين مقطع و مرحله براي بنا نهادن پايههاي يك سازمان و شركت است. پس از بررسي و كارشناسي طرح، اجرايي منظم وهماهنگ، هدايت و پيشبرد طرح و آغازي ثمربخش، جزو آخرين مراحل عملياتي يك مدير كارآزموده است. در اين مرحله سرمايه، زمان و اهداف شما بايد از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. براي اينكه با اطمينان كامل و برنامهاي حساب شده به تجارت خويش ادامه دهيد، به اصولي احتياج داريد كه شما را دربرابر خطرها و خطاهاي تجاري مصون نگه دارد و شما نيز با پيروي از اين اصول، تجارت خويش را توسعه دهيد و در اين عرصه پايدار بمانيد. براي آشنايي بيشتر با اصول موفقيت در تجارت و نحوه اجراي طرحهاي تجاري، با ما در اين مقاله همراه شويد.
21. همانطور كه ميدانيد ماههاي اوليه در تجارت بسيار حساس هستند، بايد صبور باشيد و به تلاش خود ادامه دهيد. خود را مبارزي تصور كنيد كه پلهاي پشت سر را از دست داده و تنها به افق موفقيت مينگرد، مقابله با رقيبان، جذب مخاطبان و كيفيت كالاها بايد كاملا تحت كنترل شما باشند.
22. سعي كنيد با مديران و كارآفرينان ديگر مشاوره و تبادل اطلاعات داشته باشيد، از تجربههاي آنان استفاده و روشهاي جديد را آزمايش كنيد، براي عرضه محصولات بهتر با آنها رقابت بپردازيد و بازدهي محصولات را افزايش دهيد.
23. هميشه اركان اصلي تجارت خويش را در نظر بگيريد، شبكه مخاطبان، سرمايهگذاران، مشاوران و بازاريابان اجزاي اصلي تجارت شماهستند، ديدگاه آنان مسيرهاي نويني را پيشروي شما قرار خواهد داد.
24. ثبات، تداوم روند كار و محصول با كيفيت ساختار تجارت شما هستند، چرخهاي تجارت شما حول اين سه محور اصلي درحال گردشند. بنابراين با مديريت و كنترل به موقع اين موتور محرك را هميشه پايدار نگه داريد.
25. هرگز مخاطبان را با ارائه محصولات خوش ساخت، اما بيكيفيت فريب ندهيد. مخاطبان و مشتريان پايههاي تجارت شما را تشكيل ميدهند، داوراني بيمانند كه با انتخابهاي شايسته خود و خريد محصولات شما، تجارت را پايدار نگه ميدارند. بنابراين كيفيت و كميت مناسب محصولات، از اصول اوليه تعهد يك مدير و كارآفرين است.
26. سعي كنيد با ارائه محصولات با كيفيت، متنوع و ويژه مشتريان را جذب كنيد. اجازه دهيد مشتريان تفاوت در كيفيت محصولات را با برچسبهاي شركت شما بشناسند و از خريد و استفاده آن راضي شوند.
27. هيچ فرصتي را در تجارت از دست ندهيد، با تمام تلاش در اين عرصه فعاليت كنيد، لحظهها را غنيمت شمريد و هر رويداد را به پديدهاي شگرف تبديل كنيد.
28. قيمت و كيفيت مناسب اجناس، ازعوامل موثر در جذب مشتري است. استفاده ازقانون سود كمتر، مشتري بيشتر هميشه بازتابهاي مثبتي ايجاد خواهد كرد. بنابراين با كنترل كيفيت و نحوه صحيح عرضه محصولات و تبليغ مناسب و واقعي، احتمال موفقيت خود را دراين حرفه افزايش دهيد.
29. هيچگاه از مشورتها و راهنماييهاي افراد باتجربه غافل نشويد، زيرا بازار تجارت دانشگاهي بزرگ است كه هر روز درسي جديد براي آموزش دارد. هيچگاه دراين عرصه مغرور نشويد، با وجود اطلاعات و مهارتهايي كه ممكن است در اين حرفه آموخته باشيد، بازهم به آخرين فوت كوزهگري نياز داريد.
30. هيچگاه از مشاوره و راهنمايي گرفتن نهراسيد، اغلب افراد در هر حرفهاي و درهر مقطعي از زندگي به راهنمايي و مشاوره نيازمندند، بنابراين براي ادامه در اين مسير هرگز نبايد از طرح پرسش و سوال پرسيدن امتناع كنيد. با استفاده از راهنماييهاي افراد باتجربه، با اعتماد و جسارت بيشتري كارتان را ادامه دهيد.
Source: PowerHomeBiz.Com
ترجمه: سید رسول میزرایی موسوی