چه چیزی یک لینک را به بکلینک خوب تبدیل می کند؟

Images
Images
Images
Images

چه چیزی یک لینک را به بکلینک خوب تبدیل می کند؟

  • مقالات
  • 2,183 بازدید
چه چیزی یک لینک را به یک بکلینک خوب تبدیل می کند؟ هر مشاور سئو ممکن است دیدگاه متفاوتی در مورد این مسئله داشته باشد با این حال، اکثر مشاوران سئو و ما در سامانه گستر آکو معتقدیم که یک بکلینک خوب باید چند مورد از فاکتورهای زیر را داشته باشد و اگر تمام این فاکتورها را داشته باشد، یک بکلینک عالی است.
واقع بینانه نیست اگر انتظار داشته باشید همه بکلینکهای شما، عالی باشند. از سوی دیگر نداشتن یک یا چند مورد از این معیارها نیز لزوماً به این معنا نیست که بکلینک شما بی کیفیت است. اگر یک بکلینک بتواند تنها چند مورد از این معیارها را نیز کسب کند، به قدر کافی ارزشمند هست.
 
 

 

1- از یک منبع مرتبط باشد

یکی از اهداف موتورهای جستجو این است که میان نتایج جستجو ارتباط برقرار کنند. بنابراین منطقی است اگر برای رتبه بندی نتایج و ارزشیابی بکلینکها، مرتبط بودن منبع بکلینک مد نظر قرار بگیرد. مرتبط بودن بکلینک می تواند سطوح مختلفی داشته باشد. مهم نیست که صفحه خاصی از یک سایت با آن لینک مرتبط باشد یا اینکه کل محتوای سایت با لینک مورد نظر مرتبط باشد. موتورهای جستجو همه این ارتباطات را در نظر می گیرند.
 

 

2- از یک منبع معتبر باشد

بدیهی است که فقط یک سایت خوب می تواند یک بکلینک خوب ارائه دهد و سایت خوب، سایتی است که بسیار معتبر باشد. موتورهای جستجو برای ارزشیابی بکلینک، لینک گرفتن از سایت های معتبر و قدیمی (مانند Wikipedia, BBC, The Huffington Post و...) که شکی در معتبر بودن آن ها وجود ندارد و لینک گرفتن از آن ها دشوار است را مدنظر قرار می دهند. 
 

 

3- ترافیک سایت شما را زیاد کند

 این جنبه از بکلینکها معمولاً مورد اغفال قرار می گیرد. پیش از اینکه موتورهای جستجو، استفاده از بکلینک را به عنوان یک معیار در الگوریتم های خود در نظر بگیرند، هدف اصلی بکلینکها این بود که بازدیدکنندگان را به یک وبسایت مرجع مرتبط با موضوع صفحه، هدایت کنند. هنوز هم مثل گذشته بازدید کنندگان سایت ها بر روی این لینک ها کلیک می کنند و صرف نظر از اهمیت لینک ها در رتبه بندی، هنوز هم قرار گرفتن یک لینک در یک صفحه پربازدید سبب ارزشمندی آن لینک می شود زیرا باعث می شود تا وبسایت شما به طور مداوم در معرض دید کاربران هدف، قرار بگیرد.
 

 

4- از کلمات مرتبط یا عبارات مشابه در متن لینک استفاده شده باشد

اگر متن لینک مورد استفاده با کلماتی که می خواهید رتبه وبسایت خود را در آن ها افزایش دهید مشابه یا حتی یکسان باشد، کیفیت بکلینک افزایش می یابد. البته اینکه متن همه لینک های ورودی شما یکسان باشد، غیرطبیعی به نظر می رسد. بنابراین مثلاً اگر می خواهید رتبه سایت خود را برای عبارت «خرید موبایل» افزایش دهید بهتر است علاوه بر اینکه این عبارت را به عنوان متن لینک استفاده می کنید، عباراتی مانند «خرید موبایل هوشمند»، «راهنمای خرید موبایل» و «مشاوره خرید موبایل» را نیز به کار ببرید.
 

 

5- درون محتوا قرار گرفته باشد

بکلینک های داخل محتوایی مانند بکلینک هایی که در میان بخشی از محتوای متنی صفحه قرار می گیرند معمولاً در مورد مطالب مهمی هستند و این دقیقاً همان چیزی است که اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد. اگر این لینک در بخش آغازین متن قرار داشته باشد نسبت به قرار گرفتن آن در بخش های پایانی متن و یا در پانوشت و یا در حاشیه صفحه، با ارزش تر است. زیرا قرارگرفتن لینک در بخش ابتدایی متن، نشان دهنده این است که از نظر نویسنده، این لینک اهمیت زیادی داشته است.
 

 

6- در صفحه ای با پیجرنک بالا قرار داشته باشد

در ارزشیابی یک بکلینک، امتیاز صفحه یا همان پیجرنک گوگل (PageRank) برای صفحه ای که آن لینک در آن قرار گرفته است یکی از مهم ترین عوامل است.  هر چقدر امتیاز این صفحه بالاتر باشد، ارزش بکلینک بیشتر می شود. اما پیجرنک می تواند معیار گمراه کننده ای نیز باشد. همه صفحات وب در آغار دارای پیجرنک صفر هستند و کم کم و به مرور زمان امتیاز خود را افزایش می دهند. همچنین امتیازی که گوگل برای هر صفحه وب نمایش می دهد، هر سه ماه یا بیشتر به روز رسانی می شود اما آن ها در الگوریتم های خود، این به روزرسانی را به طور پیوسته و مداوم انجام می دهند. بنابراین پیجرنکی که برای هر صفحه می بینید تخمینی است.
 

 

7- در کنار بکلینک وبسایت های معتبر قرار گرفته باشد

اگر بکلینک وبسایت شما در کنار بکلینک وبسایت های معتبر قرار گرفته باشد، به ویژه اگر این سایت های معتبر موضوعی مشابه با موضوع وبسایت شما داشته باشند، موتورهای جستجو سایت شما را نیز در دسته این وبسایت ها قرار می دهند. اگر هم لینک سایت شما کنار لینک سایت های کم اعتبار باشد، نگران نباشید، چون موتورهای جستجو آن ها را به عنوان معیاری منفی برای رتبه بندی سایت شما در نظر نخواهند گرفت اما شاید عامل مثبتی هم نباشند.
 

 

8- بکلینکها از سایت های مختلف باشد

بین رتبه بندی بالاتر یک سایت و تعداد سایت هایی که به آن لینک داده اند ارتباط مثبتی وجود دارد. در شرایط مساوی، داشتن 10 لینک در 10 وبسایت مختلف از داشتن 100 لینک از 3 سایت مختلف بهتر است. بنابراین اگر بکلینک جدید سایتتان از وبسایتی باشد که پیش از این در آن بکلینک نداشته اید، بهتر است. 
 

 

9- متقابل نباشد

تبادل لینک، در گذشته بسیار مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و همین باعث کاهش ارزشمندی لینک های متقابل شده است. البته معدودی لینک متقابل هنوز هم ارزشمند است و استفاده از آن ها مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر به دنبال یک بکلینک با بالاترین کیفیت ممکن هستید، باید از سایتی باشد که شما به آن سایت لینک نداده باشید.
 

 

10- در صفحه ای باشد که لینکهای کمتری داشته باشد

اعتبار یک صفحه وب، بین تمام بکلینکهایی که در آن صفحه وجود دارد، تقسیم می شود. بنابراین هرچقدر تعداد بکلینکها در یک صفحه کمتر باشد، کیفیت بکلینکها بیشتر خواهد بود. این مسئله با چند فاکتور در ارتباط است اما طبق یک قاعده کلی، اگر در یک صفحه علاوه بر لینک وبسایت شما، کمتر از 10 لینک خارجی دیگر وجود داشته باشد، می توان آن را به عنوان یک لینک خوب در نظر گرفت.
 

 

11- به راحتی به دست نمی آید

به نظر می رسد هرچقدر یک بکلینک ساده تر به دست آید، ارزش کمتری دارد. اگر طی یکی- دو دقیقه یا با یکی- دو کلیک بتوانید بکلینک بگیرید، مطمئن باشید هزاران نفر دیگر (که رقبای شما هم در میان آن ها هستند)، قبل از شما این کار را انجام داده اند و هزاران نفر دیگر هم بعد از شما این کار را انجام خواهند داد.
 

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو