101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش دوم)

Images
Images
Images
Images

101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش دوم)

  • مقالات
  • 1,871 بازدید
خبرهای خوبی برایتان داریم؛ برای دستیابی به آخرین قابلیت‎های سیستم‌عامل اندروید، نیازی نیست حتماً جدیدترین تلفن هوشمند اندرویدی را در اختیار داشته باشید. با کمی‎ زمان و حوصله می‎توان هر دستگاه اندرویدی را ارتقا داد تا بتواند روان‎تر اجرا شود، باطری کمتری مصرف کند، ظاهری زیباتر داشته باشد و به طور کلی در هنگام استفاده از آن احساس بهتری به شما دست دهد. فرقی نمی‎کند که مدل تلفن شما قدیمی شده باشد، دستگاه جدیدتان آن‌گونه كه باید کار نکند یا اینکه تنها قصد داشته باشید حداکثر توان تلفن هوشمند خود را به کار بگیرید؛ هدف شما هرچه باشد، انواع مختلفی از اپلیکیشن‎ها، ترفندها و تغییرات وجود دارد که می‎توانید با استفاده از آن‌ها نحوه کارکرد دستگاه اندرویدتان را بهبود بخشید.

در این راهنما، 101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید را گردآوری کرده‎ایم. این راهکارها شامل سفارشی‌سازی رابط کاربری، از تغییرات بنیادین طراحی با استفاده از لانچرها و ROMهای سفارشی تا تغییرات کوچک‎تر مثل تغییر آیکون یک اپلیکیشن‎ خاص یا تغییر رنگ نوار وضعیت را شامل می‎شود. همچنین خواهید خواند که چطور می‎توانید با دستکاری کرنل، حذف برنامه‎های مزاحم و بهره‎مندی از مزایای اپلیکیشن‎ها، عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید. پس از انجام راهکار‎های ذکرشده در این مقاله روی دستگاه نکسوس 5، متوجه شدیم که عمر باطری دستگاه هشت ساعت بیشتر دوام می‎آورد و عملکرد آن 70 درصد سریع‎تر از گذشته شده است. 
این راهنما ترکیبی از انجام تغییرات، استفاده از اپلیکیشن‎ها و بهره‎مندی از قابلیت‎های داخلی خود دستگاه را شامل می‎شود. بعضی از روش‎های معرفی‌شده نیز مخصوص کاربران حرفه‎ای است که دستگاهی روت‌شده را در اختیار دارند. تمام اپلیکیشن‎های معرفی‌شده در ادامه، از طریق گوگل‌پلی در دسترس هستند.

 

 

اندروید را دستکاری کنید 

16. هنوز Xposed را نصب نکرده‎اید؟    

برای دسترسی به Xposed ویژه اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی، از لینک http://goo.gl/B3GLjo استفاده کرده و آن را از انجمن XDA دانلود كنيد. بعد از نصب با اجرای Xposed Installer، ماژول‎های مدنظر را اضافه کنید. روی گزينه Download ضربه بزنید و ماژول را جست‌وجو كنيد.

17. با حرکت دست نمایشگر را خاموش كنيد

در بعضی از دستگاه‎های اندروید دکمه روشن و خاموش در جای مناسبی تعبیه نشده است و استفاده از آن چندان راحت نیست. با ماژول SwipeUpToSleep در Xposed، می‌توانیـــد صفحه نمایش خود را تنها با کشیدن دکمه home  به سمت بالا خاموش كنيد. 

18. سرعت بوت شدن دستگاه را  افزایش دهید 

برخی اپلیکیشن‎ها هنگام بوت شدن دستگاه به طور خودکار اجرا می‎شوند. همین موضوع می‎تواند باعث کند شدن عملکرد دستگاه شود. با استفاده از ماژول BootManager، می‎توانید روی اپلیکیشن‎هایی که در هنگام شروع به کار سیستم اجرا می‎شوند، نظارت داشته 
باشید.

19. روی اپلیکیشن‎ها نظارت داشته باشید    

مدل صدور مجوز جدید گنجانده‌شده در AndroidM، به کاربر این امکان را می‎دهد تا نظارت بیشتری روی اطلاعاتی که اپلیکیشن‎ها قصد دسترسی به آن را دارند داشته باشد. اگر از این نسخه از اندروید استفاده نمی‎کنید، می‎توانید از AppOpsXposed برای جلوگیری از مجوزهای صادرشده برای دسترسی اپلیکیشن‎ها استفاده کنید.

20. جلوگیری از دسترسی به داده‎های جعلی

XPrivacy مانند AppOpsXposed، ماژولی مرتبط با حریم خصوصی است؛ با این تفاوت که از گزينه‎های بیشتری برخوردار است. از این ماژول برای محدود کردن دسترسی نوع داده‎هایی که هر اپلیکیشن‎ می‎تواند به آن دسترسی داشته باشد، استفاده کنید.

21. از اپلیکیشن‎های مدنظرتان با استفاده از کلمه عبور محافظت كنيد  

با محافظت کردن از اپلیکیشن‎ها با استفاده از کلمه عبور، PIN یا الگوی سطح امنیت دستگاه اندروید را افزایش دهید. با ماژول ProtectedApps می‎توانید اپلیکیشن‎های سیستمی‎ و آن‌هایی را که خودتان نصب می‎کنید،  قفل کنید.

22. جزئیات بیشتری را به دست آورید

آیا ویجت‎های مربوط به صفحه نمایش قفل‌شده نمی‎توانند اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهند؟ با نصب ماژول Maximize Lockscreen Widgets تمام ویجت‎های شما به طور پیش‌فرض گسترش پیدا می‎کنند و می‎توانید جزئیات بیشتری از آن‌ها به دست آورید.

23. Google Hangouts را سفارشی کنید 

ماژول XHangouts این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‎ Hangouts سیستم‌عامل را با تغییر رنگ و پنهان کردن دکمه‎هایی که از آن‌ها استفاده نمی‎کنید، شخصی‌سازی کنید. این ماژول همچنین اجازه می‎دهد نظارت بیشتری روی فرمت و کیفیت عکس‎های موجود در پیامک‎های تصویری خود داشته باشید.

 

 

از اپلیکیشن‎های اختصاصی گوگل خسته 
  شده‌اید؟ نمونه‎های جایگزین را امتحان کنید:

 24. ویجت‎های تقویم      

اگر از ویجت تقویم اختصاصی خود گوگل خسته شده‎اید، Calendar Widget را امتحان کنید. با انتخاب آن به بیش از 70 ویجت تقویم جدید دسترسی خواهید داشت که به طور خودکار با حساب کاربری تقویم گوگل شما همگام‌سازی می‎شوند.

25. جایگزین کردن صفحه کلید      

SwiftKey Keyboard + Emoji، یکی از بهترین گزینه‎ها برای جایگزین کردن صفحه کلید است. این اپلیکیشن‎ خود را با سبک نوشتاری شما هماهنگ می‎کند؛ از هر دو شیوه اشاره کردن و کشیدن انگشت روی کلیدها پشتیبانی کرده و با بیش از 70 نوع مختلف از طراحی و پس‌زمینه، امکان سفارشی‌سازی کامل را فراهم می‎کند.

26. از صفحه کلید Xperia استفاده کنید

کاربران نسخه‎هــای آبنبــات‌چوبــی و کیت‎کت اندروید می‎توانند از صفحه کلید Sony Xperia Z3 حتی روی دستگاه‎هایی غیر از Z3 نیز لذت ببرند. برای دسترسی به این صفحه کلید خوش‌دست، به این آدرس مراجعه کنید: http://goo.gl/tNGDg8

27. اپلیکیشن‎های منتقل‌شده از Xperia    

اگر تمایل دارید محیط کاربری Z3  را بیشتر تجربه کنید و نسخه اندروید شما آبنبات چوبی است، می‎توانید مجموعه‎ای از اپلیکیشن‎های منتقل‌شده از Xperia را از بخش XDA Developers مــــوجــــود در آدرس http://goo.gl/Z4hRua دریافت کرده و آن‌ها را به دستگاه خود فلش کنید.

28. CyanogenMod بدون نياز به روت


با دانلود اپلیکیشن‎های CM، به اپلیکیشن‎ها، تصاویر پس‌زمینه صفحه اصلی گوشی و لانچری که معمولاً به طور پیش‌فرض هنگامی‎ که ROM سفارشی CyanogenMod را نصب می‎کنید، روی سیستم نصب می‎شوند، دسترسی خواهید داشت.

 

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو