101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش چهارم)

Images
Images
Images
Images

101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید (بخش چهارم)

  • مقالات
  • 2,129 بازدید
خبرهای خوبی برایتان داریم؛ برای دستیابی به آخرین قابلیت‎های سیستم‌عامل اندروید، نیازی نیست حتماً جدیدترین تلفن هوشمند اندرویدی را در اختیار داشته باشید. با کمی‎ زمان و حوصله می‎توان هر دستگاه اندرویدی را ارتقا داد تا بتواند روان‎تر اجرا شود، باطری کمتری مصرف کند، ظاهری زیباتر داشته باشد و به طور کلی در هنگام استفاده از آن احساس بهتری به شما دست دهد. فرقی نمی‎کند که مدل تلفن شما قدیمی شده باشد، دستگاه جدیدتان آن‌گونه كه باید کار نکند یا اینکه تنها قصد داشته باشید حداکثر توان تلفن هوشمند خود را به کار بگیرید؛ هدف شما هرچه باشد، انواع مختلفی از اپلیکیشن‎ها، ترفندها و تغییرات وجود دارد که می‎توانید با استفاده از آن‌ها نحوه کارکرد دستگاه اندرویدتان را بهبود بخشید.

در این راهنما، 101 راهکار برای افزایش کارایی دستگاه اندروید را گردآوری کرده‎ایم. این راهکارها شامل سفارشی‌سازی رابط کاربری، از تغییرات بنیادین طراحی با استفاده از لانچرها و ROMهای سفارشی تا تغییرات کوچک‎تر مثل تغییر آیکون یک اپلیکیشن‎ خاص یا تغییر رنگ نوار وضعیت را شامل می‎شود. همچنین خواهید خواند که چطور می‎توانید با دستکاری کرنل، حذف برنامه‎های مزاحم و بهره‎مندی از مزایای اپلیکیشن‎ها، عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید. پس از انجام راهکار‎های ذکرشده در این مقاله روی دستگاه نکسوس 5، متوجه شدیم که عمر باطری دستگاه هشت ساعت بیشتر دوام می‎آورد و عملکرد آن 70 درصد سریع‎تر از گذشته شده است. 
این راهنما ترکیبی از انجام تغییرات، استفاده از اپلیکیشن‎ها و بهره‎مندی از قابلیت‎های داخلی خود دستگاه را شامل می‎شود. بعضی از روش‎های معرفی‌شده نیز مخصوص کاربران حرفه‎ای است که دستگاهی روت‌شده را در اختیار دارند. تمام اپلیکیشن‎های معرفی‌شده در ادامه، از طریق گوگل‌پلی در دسترس هستند.

 

 

8 راه میان‌بر برای صرفه‌جویی در وقت

56. آخرین اپلیکیشن‎های استفاده‌شده   

به جای شلوغ کردن صفحه اصلی خود با میان‌بر اپلیکیشن‎ها، با دانلود MRU از گوگل‌پلی همه آن‌ها را داخل یک ویجت قرار دهید. این ویجت کارآمد امکان دسترسی آسان را به تمام اپلیکیشن‎هایی که اخیراً از آن‌ها استفاده کرده‎اید، فراهم می‎کند.

57. دکمه Clear All Recents    

با نصب مد Clear All Recents در دستگاه آبنبات‌چوبی خود، تنها با یک ضربه تمام اپلیکیشن‎های در حال اجرا و پنجره‎های باز را ببندید. با مراجعه به http://goo.gl/83rwB5 فایل، راهنمای نصب و اجرای آن را به دست خواهید آورد.

58. بوت مستقیم به بخش ریکاوری    

اگر تعداد دفعات زیادی دستگاه خود را به بخش ریکاوری بوت می‎کنید، می‎توانید با استفاده از Quick Boot به انجام این فرايند سرعت بخشید. این اپلیکیشن‎ را باز کنید و به‌راحتی از طریق فهرست آن گزینه‎های بوت مستقیم به Recovery یا Bootloader را انتخاب کنید.

59. کنترل سریع با حرکات دست   

All In One Gestures نام اپلیکیشنی است که اجازه می‎دهد دستگاه خود را از طریق حرکات ساده دست کنترل کنید. برای مثال، ممکن است مایل باشید با کشیدن دست از چپ به راست آخرین اپلیکیشن‎های استفاده‌شده را باز کنید یا با ضربه زدن به صفحه نمایش، اپلیکیشن‎ خاصی را اجرا كنيد.

60. اضافه کردن دکمه undo     

آیا دوست داشتید اندروید هم دکمه undo داشت؟ Inputting+ اپلیکیشنی است که هر زمان که مشغول وارد کردن متن هستید، گزینه‎های undo، redo و find & replace را به شکل حباب‎های معلق در اختیارتان قرار می‎دهد.

61. Google Handwriting Input

با استفاده از این اپلیکیشن‎ با قلم یا بدون قلم مستقیماً روی دستگاه خود بنويسید. این اپلیکیشن‎ از قابلیت چاپ و خط شکسته نیز پشتیبانی می‎کند و می‎تواند صدها شکلک کشیده‌شده با دست را تشخیص دهد. این اپلیکیشن‎ با اندروید 4.0.3 و بالاتر کار 
می‎کند.

62. ماژول Scroll Me Up    

وقتی مشغول خواندن یک صفحه متن طولانی هستید، بازگشت به بالای صفحه می‎تواند زمان‎بر باشد. این ماژول Xposed اجازه می‎دهد تنها با یک ضربه به سرعت به بالا یا پایین صفحه حرکت کنید.

63. از یک لانچر معلق استفاده کنید  

هر کجا که باشید، می‎توانید با فراخوانی لانچر معلق Rovers به تمام اپلیکیشن‎ها، فولدرها، فرامین و میان‌برهای مورد علاقه خود دسترسی فوری داشته باشید. برای باز کردن Rovers تنها کافی است روی نشانگر شناور آن ضربه بزنید.

64. عکس‎های پاک‌شده خود را بازیابی کنید 

حتماً برایتان اتفاق افتاده است که به طور تصادفی عکسی را حذف کرده باشید. اپلیکیشن‎ DiskDigger به کاربرانی که دستگاه آن‌ها روت شده باشد، امکان می‎دهد تا عکس‎های ازدست‌رفته را بازیابی کنند. بعد از نصب این اپلیکیشن‎ آن را اجرا كنيد تا فهرستی از مکان‎هایی را که می‎توانید فایل‎های گمشده خود را جست‌وجو کنید، ببینید.

65. اپلیکیشن‎های جديد را پیدا کنید     

اگر همیشه به دنبال پیدا کردن اپلیکیشن‎های جديد هستید، بهتر است AppHunt را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن‎ به‌سرعت، فهرستی منسجم از اپلیکیشن‎های به‎روزرسانی‌شده را جست‌وجو کرده و در اختیارتان قرار می‎دهد. در صفحه اصلی، فهرستی از اپلیکیشن‎هایی را که طی هفته گذشته بیشترین رأی را از کاربران AppHunt کسب کرده‎اند، مشاهده خواهید کرد.

 

 

با انجام تغییرات و استفاده از اپلیکیشن‎ها عکس‎های بهتری بگیرید

66. آلبوم خاطرات تهیه کنید

با استفاده از اپلیکیشن‎ Frontback، افکت‎های جالب را به عکس‎های خود اضافه کنید. این اپلیکیشن‎ به شما امکان می‎دهد ابتدا عکسی با دوربين جلو و عکسی با دوربين پشت گوشی بگیرید و سپس هر دوی آن‌ها را در قالب یک عکس با دیگران به اشتراک بگذارید.

67. به صورت مرور زمان (time lapse) عکاسی کنید         

با استفاده از اپلیکیشن ‎ ChronoSnap افکت‎های مرور زمان خلق کنید. تنها کافی است به اپلیکیشن‎ تعداد عکس‎هایی که می‎خواهید بگیرید و بازه زمانی گرفتن آن‌ها را اعلام کنید و باقی کار را به عهده خود برنامه بگذارید.

68. به صورت زنده فیلترها را تجربه کنید

آیا به استفاده از فیلترها علاقه‌مند هستید؟ با استفاده از فیلترهای اپلیکیشن ‎ Camu، قبل از گرفتن عکس اصلی پیش‌نمایشی از ظاهر عکسی که به آن فیلتر را اضافه کرده‎اید، مشاهده کنید. این اپلیکیشن‎ همچنین از کنترل وضوح نیز پشتیبانی می‎کند.

69. حرفه‎ای عکاسی کنید     

اگر قصد دارید به صورت حرفه‎ای با گوشی خود عکاسی کنید، Camera FV-5 به شما امکان دسترسی به کنترل‎های دستی شبیه به دوربين‎های DSLR را می‎دهد. این کنترل‎ها شامل امکان عکس‎برداری با فرمت RAW و تنظیم exposure time تا 30 ثانیه است.

70. عکس‎ها را به طور خودکار اصلاح کنید

آیا علاقه‎ای به ویرایش دستی عکس‎های خود ندارید، اما همچنان می‎خواهید عکس‎های شما ظاهری حرفه‎ای داشته باشد؟ اپلیکیشن Perfectly Clear  از قابلیت‎های جالب توجه‎ای برای اصلاح عکس استفاده می‎کند و این کار را به صورت خودکار و با استفاده از 18 روش اصلاح مختلف انجام می‎دهد.

71. کلیدهای نرم‌افزاری دستگاه خود را سفارشی کنید         

از گرافیک‎های جديد خود استفاده کنید. اگر علاقه‎ای به کلیدهای نرم‌افزاری پیش‌فرض اندروید ندارید، می‎توانید آن‌ها را با گرافیک‎های مدنظر خود جایگزین کنید. ابتدا ZipThemer را دانلود كنيد، سپس اطمینان حاصل کنید که یک ROM سفارشی در اختیار دارید.
کلیدهای نرم‌افزاری گرافیکی خود را آپلود کنید. از آدرس http://goo.gl/rri06v کلیدهای نرم افزاری گرافیکی مورد علاقه خود را انتخاب و آن‌ها را روی دستگاه خود دانلود کنید. ZipThemer را اجرا کنید و سپس روی +Theme ضربه بزنید.
ROM خود را بسازید.گرافیک‎های جدیدی را که در مرحله قبل دانلود کرده بودید پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس روی گزينه Build It ضربه بزنید. بعد از چند لحظه یک ROM قابل فلش را در اختیار خواهید داشت که شامل کلیدهای نرم‌افزاری سفارشی شما است.

 

 

به کاربری حرفه‎ای تبدیل شوید

72. ویدیوهای شناور         

تنها به این دلیل که باید به پیامکی پاسخ دهید، لازم نیست فیلم در حال پخش را متوقف کنید. با ماژول AwesomePop-up Video از مجموعه Xposed، ویدیوهای خود را در پنجره جداگانه‌ای به صورت شناور تماشا کنید.

73. یک کیلپ‎برد قدرتمند     

با استفاده از ماژول Native Clip Board از مجموعه Xposed، چند بخش از یک متن را به طور هم‌زمان کپی کنید. وقتی زمان پیست کردن فرا رسید، Native Clip Board را باز کرده و متن‎هایی را که به‌تازگی کپی کرده‎اید، انتخاب کنید.

74. PinTasking    

این اپلیکیشن‎ به شما اجازه می‎دهد وظایف، اسناد و اپلیکیشن‎‌های خود را سنجاق کنید تا بتوانید از هر صفحه‎ای سریعاً به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای فعال كردن PinTasking ابتدا آن را اجرا کرده، سپس Swipe Pad و بعد IN Use را انتخاب کنید.

75. Disa      

تمام مکاتبات آنلاین و پیامکی خود را در یک مکان مدیریت کنید. ابتدا Disa را نصب کنید، بعد بخش Settings را باز کرده و با ضربه زدن روی گزينه Add Service و انتخاب اپلیکیشن‎های پشتیبانی‌شده، خدمات مدنظر خود را به برنامه اضافه کنید.

 

پست های تصادفی

Ajax
Ajax
واژه Ajax با تلفظ <ايجكس> يا <ايژاكس> سرنام عبارت Asynchronous JavaScript and XML و ب...
لایک فیس‌بوک عوض شد
لایک فیس‌بوک عوض شد
در لایک جدید، قسمت بالایی انگشت شست حذف شده و به جای آن حرف F قرار گرفته است.سیاری از کاربران این...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو