مشکلات رایج در طراحی وب سایت

Images
Images
Images
Images

مشکلات رایج در طراحی وب سایت

  • مقالات
  • 1,933 بازدید

راه اندازی وب سایت کار اسانی نیست وطبیعتا هر یک از ما هر از چند گاهی به مشکلاتی در این زمینه بر می خوریم. تا زمانی که بتوانیم از اشتباهات خود درس بگیریم , مشکلات نه تنها مانع راه نمی شوند بلکه باعث پیشرفت ما نیز خواهند بود؛ به شرط انکه انها را بشناسیم و در صدد حل انها بکوشیم. در ادامه برخی از اشتباهات رایجی که دارندگان وب سایت انجام می دهند و روش های حل انها را توضیح می دهم ممکن است شما نیز با این مسائل برخورد کرده باشید.

1.سایت های غیر قابل استفاده با موبایل

اگر سایت شما با موبایل قابل استفاده نیست بزرگترین لطمه را به ان وارد کرده اید, چرا که بسیاری از کاربران اینترنت با موبایل های هوشمند و تبلت به اینترنت وصل می شوند, بنابراین حیاتی است که سایت شما با سیستم های مختلف سازگار باشد. در غیر این صورت بازدیدکنندگان سایت خود را خیلی محدود کرده اید!

تعدادی قالب آماده ورد پرس (Wordpress) و سایر اسکریپت های آماده وجود دارند که شما می توانید انها را نصب کرده و سایت خود را برای هر سیستمی خوانا کنید.این قالب ها دارای تنوع زیادی هستند و می توانند بسته به نوع سایت انتخاب شوند. به این ترتیب هر کسی می تواند با سیستم دلخواه خود به سایت شما دسترسی داشته باشد.پس در این زمینه نهایت تلاش خود را کرده و سایت خود را یکی از بهترین ها کنید.

2.چیدمان نامناسب سایت

ممکن است شما تمامی وقت خود را صرف ایجاد محتوای خوب کنید و بهترین ان را تولید نمایید اما تا زمانی که بازدیدکننده ی سایت شما نتواند ان را پیدا کند این فعالیت بیهوده است.

چیدمان نا مناسب سایت , باز دیدکنند گان را از پیدا کردن محتوای خوب سایت باز می دارد. فرقی نمی کند سایت شما چقدر گسترده باشد, هدف اصلی کاربر (و موتور جستجو) دسترسی اسان به محتوای مورد نظر است. تنها در صورتی بازدیدکننده خود را به یک مشتری ثابت تبدیل خواهید کرد که امکان دسترسی او به مطلب مورد نظر اسان باشد ؛ به این ترتیب بازدیدکنندگان بیشتری رابه سایت خود جذب خواهید کرد.

در مورد فهرست و لینک هایی که در سایت شما نمایش داده می شود فکر کنید. ایا افراد می توانند بخش های مختلف سایت را پیدا کنند؟ بخش جستجوی سایت شما به اسانی قابل رویت است؟ کدام صفحات و مطالب بیشترین اهمیت را دارند؟

پاسخ دادن به این سوالات کلیدی موجب می شود که شما بتوانید چیدمان مناسبی را برای سایت خود ترتیب دهید.

3. نداشتن فهرستی از ایمیل های مخاطبین

فهرستی از ایمیل های مخاطبین سایت یکی از قدرتمند ترین مواردی است که هر سایتی باید داشته باشد , چرا که کسانی که در سایت شما ثبت نام می کنند بهترین مشتریان شما هستند. انها بیشترین تمایل را نسبت به دانستن اخرین تغییرات و نوشته هایی که روی سایت اپلود می کنید دارند و به شما اجازه می دهند تا به راحتی محصولات خود را ترویج و به انها پیشنهاد کنید. همچنین شما با داشتن ادرس پست الکترونیکی می توانید تنها به تشویق انها برای مرور دوباره سایت خود بپردازید.

شما می توانید قسمت ثبت نام , خبرنامه و مانند اینها در سایت خود ایجاد کرده و با استفاده از انها لیست ادرس های الکترونیکی خود را ارتقا دهید.

4.کافی نبودن مطالب ارسالی

هر وب سایتی نیاز به حجم معمول مطلب برای ارسال دارد که به ترافیک سایت کمک می کند. افراد (و مهم تر از ان موتورهای جستجو) هنگامی که سایتی را فعال ببینند بیشتر به بازگشت به ان ترقیب می شوند.

اگر به اندازه کافی مطلب به سایت خود اضافه نکنید سایت شما راکد خواهد ماند. البته این موضوع به هدف سایت شما بستگی دارد اما به هر حال وقتی تغییری در سایت شما ایجاد نشود کسی برای مرور دوباره به ان سر نخواهد زد.

لیستی از تمام موضوعاتی که می توانید راجع به ان بنویسید تهیه کنید و مرتب ان را افزایش دهید. اگر در این زمینه احساس کمبود کردید دایره ی موضوعات خود را کمی گسترش دهید. به طور مرتب (هفته ای یک یا دو بار) سایت خود را به روز رسانی کنید.

5. ارسال بیش از حد مطلب

بعضی افراد در فاصله های زمانی کوتاه مطالب زیادی را تولید و منتشر می کنند. همانطور که گفته شد ایجاد محتوا به طور معمول خوب است به شرط انکه در ان زیاده روی نشود. اگر شما روزی 4,5 بار مطلب ارسال کنید موجب می شود خواننده نتواند برای همه ی انها وقت بگذارد. سایت هایی با حجم زیاد انتشار مطالب معمولا سایت هایی خبری هستند که تعداد زیادی نویسنده و میلیون ها بازدید کننده دارند. بنابراین برای سایت شخصی شما دست یابی به این امکان غیر ممکن است.

شما همچنین باید به کیفیت محتوایی که تولید می کنید اهمیت دهید. انتشار یک مطلب با کیفیت بالا به مراتب بهتر از تعداد زیادی مطلب کوتاه و غیر مفید است.

6. نداشتن فعالیت اجتماعی

رسانه های اجتماعی راه بسیار خوب برای به بازار عرضه کردن سایت شماست. پس باید از انها استفاده کنید. بنابراین مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی (مانند فیسبوک , گوگل پلاس و...) و مخصوصا سایت های مرتبط به سایت خود فعالیت لازم را دارید.

داشتن یک صفحه در این شبکه های اجتماعی به تنهایی می تواند به افراد کمک کند که سایت شما را پیدا کنند, اما بهتر است با مخاطبان خود در تماس باشید. خوب است برای سایت خود following ایجاد کنید به این ترتیب هیچکدام از مخاطبان خود را نادیده نخواهید گرفت.

7. اهمیت ندادن به سئو سایت

سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) معمولا افراد را گیج می کند و از کار باز می دارد. ممکن است به نظر گیج کننده و غیر قابل فهم باشد اما زمانی که ان را بشناسید دیگر به ان سختی نیست.

سئو روشی است که از طریق ان سایت خود را قابل رویت برای موتورهای جستجو می کنید. به این ترتیب سایت شما فهرست شده و به افراد زیادی نشان داده خواهد شد. موتور های جسنجو مانند گوگل بهترین راه برای ایجاد ترافیک مناسب برای سایت شما هستند.

با استفاده از تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی محتوای شما می تواند رتبه های بالای موتور های جستجو را به خود اختصاص دهد. هر چقدر رتبه ی سایت شما بالا تر باشد ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.

اساسا تمام چیزهایی که سئو شامل می شود موضوع محتوایی شما را روشن می کند؛ مثلا اینکه مطلب شما شامل کلمات کلیدی در متن و عنوان, توضیحات , تگ ها وAlt عکس ها باشد.به این ترتیب موتور جستجو محتوای شما را پیدا می کند و متوجه می شود که درباره ی چیست و به افرادی که به دنبال اطلاعاتی در زمینه ی موضوع محتوای شما هستند این امکان را می دهد که از ان بازدید کنند.

اگر در زمینه سئو فعالیت نکنید قطعا سایت شما پیشرفتی نخواهد کرد .پس زمانی را برای یادگیری سئو و به کار گیری ان برای سایت خود اختصاص دهید .

8. ارتباط نداشتن با مخاطبان خود

زمانی که افراد برای شما دیدگاه خود را می فرستند , از شما سئوالاتی را می پرسند یا از طریق رسانه های اجتماعی سعی در برقراری ارتباط با شما دارند شما باید پاسخگوی انها باشید. این روش نه تنها خوب است بلکه به تجارت شما نیز کمک می کند. اگر مخاطبان از تعامل با شما احساس رضایت کنند و از کمک های شما بهره ببرند قطعا برای گرفتن اطلاعات بیشتر دوباره به سایت شما رجوع خواهند کرد. این تعامل همچنین بیانگر ان است که سایت شما سایت فعال و مشوق خوبی برای بازدیدکنندگان است .

ممکن است خود این مطلب مشکلی را از نظر حجم زیاد دیدگاه ها و سوالات ایجاد کند که شما نتوانید پاسخ همه ی انها را دهید اما همین که بتوانید به تعداد قابل توجهی از انها بپردازید از پس این مرحله برامده اید.

 

اشتباهات رایج در طراحی سایت

 

9. امتحان نکردن سایت با مرور گر های مختلف

هر تغییری که در سایت ایجاد می کنید باید ان را با مرورگر های مختلف ازمایش کنید و مطمئن شوید که در همه ی مرورگر ها سایت شما بدون مشکل باز می شود. معمولا افراد تنها از یک مرورگر استفاده می کنند اما این به معنی ان نیست که در همه مرورگر ها سایت شما به خوبی نمایش داده می شود.

وقتی سایت خود را با مرورگر های مختلف بسنجید می توانید اشکالات پیش امده را شناسایی کنید ؛ معمولا این اشکالات به راحتی قابل حل است تنها کافی است شما انها را پیدا کنید.

استفاده و امتحان کردن سایت خود با مرورگر های مختلف ( مانند Chrome, Firefox, Internet Explorer,Opera, Safari) را به عادت تبدیل کنید. به این ترتیب مشکلات را به سرعت شناسایی و حل خواهید کرد.

10. فکر کنید کار بر روی سایت شما به اتمام رسیده است ( بزرگترین اشتباه ممکن!)

این بزرگترین اشتباهی است که دارندگان سایت انرا انجام می دهند:"زمانی که فکر می کنید کار سایت شما به پایان رسیده است و می توانید به کارهای دیگری بپردازید."اینترنت مانند مسابقه ی مداومی است که همواره کسانی در ان فعالیت می کنند که ممکن است هر لحظه از شما سبقت بگیرند. پس شما نیز باید به طور پیوسته سایت خود را به روز رسانی کنید و در ان نواوری به خرج دهید تا بتوانید ان را زنده نگه دارید. روزبه روز اطلاعات جدیدی عرضه می شوند که باید اموخته شوند بنابراین دارندگان سایت هرگز در جا نخواهند ایستاد.برای پیشبرد سایت خود تلاش کنید و همواره بکوشید سایت مناسبی برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید. این بهترین راه برای راه اندازی و اداره ی سایت است.

پست های تصادفی

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو