انتخاب عنوان و متن مناسب در صفحات فرود

Images
Images
Images
Images

انتخاب عنوان و متن مناسب در صفحات فرود

  • مقالات
  • 1,996 بازدید

در مطالب قبل با صفحات فرود و انواع آن در طراحی سایت آشنا شدیم و در این مطلب در مورد طریقه انتخاب عنوان صحبت خواهیم کرد. صفحه فرودی که به بهترین شکل طراحی شده باشد یک پله فراتر از زبان پیش می رود و و سریعا با بازدید کننده ارتباط برقرار می کند ( که تقریبا مهم ترین دلیل ایجاد صفحات فرود هم همین است ) .

 

چگونه یک عنوان عالی بنویسیم ؟

مهمترین عاملی که هنگام طرح و آماده سازی عنوان باید مورد توجه قرار گیرد این است که در بسیاری از موارد ، بازدیدکنندگان ممکن است شناخت کافی از شمانداشته باشند یا اصلا شما را نشناسند . عنوان می بایست شما را به مشتریان بشناساند و این کار باید به خوبی انجام شود .

سه روش برای نوشتن عناوین صفحات لندینگ در طراحی سایت وجود دارد :

1- یک سوال بپرسید : " آیا یک پرینتر با سرعت پایین ، تولید و سوددهی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ؟"

2- از مزایا صحبت کنید : " پرینتر های ما صرفه جویی می کند " .

3- مشکلی را حل کنید : " دیگر لازم نیست منتظر بمانید . فقط دکمه print را بفشارید و آن ( پرینتر) پرینت خواهد گرفت "

 

 

فارغ از روشی که شما به کار می گیرید ، موارد کلیدی ای وجود دارد که شما باید در هنگام نوشتن یک عنوان برای صفحه فرود مدنظر قرار دهید :

- مشخص کنید که چه کارهایی برای مشتریان می توانید انجام دهید . بطور واضح هدف محصولتان را در عنوان مشخص کنید و از مطرح کردن آن در سایر بخشها خوداری نمانید چرا که ممکن است اصلا دیگر دیده نشود .

- از بازخوردهای محصول در میان مشتریان بهره ببرید

برای مثال ، عنوان " پرینتر هشت می تواند به شما کمک کند تا کسب و کارتان را سرعت بخشید " را در نظر بگیرید . خیلی معمولی به نظر میاد؟ نه ؟

حالا این عنوان را در نظر بگیرید : " من از پرینتر هشت برای سال ها استفاده می کردم . پروسه انتقال آسان بود و ما دیگر وقتمان را با خیره شدن به پرینتر تلف نمی کنیم ! "

تلقین کننده اعتماد بیشتری بود ؟ نه ؟

اگر کسی فکر کند که محصولات یا خدمات شما عالیست ، بصورت خودکار به اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه و شکل گیری ذهنیتی مثبت در مورد محصولی که شما پیشنهاد می دهید ، می انجامد .

- مهم نیست که چقدر وسواس دارید اما از پرحرفی در عنوان بپرهیزید و در ضمن عنوان نه باید خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد .

- استفاده از الفاظ و اصطلاحات تخصصی ، اعلان قیمت ها ( مگر اینکه پیشنهاد ویژه ای برای فروش باشد )، پرکردن آن با انواع کلمات کلیدی فروش ( sales keywords ) و ... به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرند .

با رعایت موارد زیر مطمئن شوید که عنوان خوبی می نویسید:

الف - " شبیه مشتری " و " با مشتری " صحبت کنید

همیشه با مشتریان با زبان خودشان صحبت کنید بدون اینکه بخواهید به هر نحوی تخصصتان را به رخ آن ها بکشید . صفحات فرود ، نسبتا کوتاه ، مرتبط و عمل گرا هستند . ریسک از دست دادن علاقه و تمایل مشتری بسیار بالاست . از لحنی استفاده کنید که فراگیری آن برای مشتریانتان راحت باشد . از زبان رایج استفاده کنید و علیرغم اینکه شما به شکل یک حرفه ای ظاهر می شوید اما لحن ساده و معمولی را هیچگاه فراموش نکنید .

ب - صریح باشید

بدانید که قرار است در صفحه فرود خود چه پیامی را انتقال دهید و هیچگاه از آن پیام منحرف نشوید . کلمات را آنقدر کاهش دهید تا فقط آنچه که لازم و ضروری است باقی بماند . اگر صریح نباشید ، مخاطب شما شانس دیگری برای توضیح دادن برای شما قائل نمی شود . همواره سعی کنید که زبان را ساده ، پیشنهادتان را صریح و فایده ها را واضح و قابل فهم ارائه دهید .

ج - فقط در مورد موضوعاتی صحبت کنید که مشتری می خواهد آن ها را بشنود .

اگر کسب و کار شما خدماتی خاص به مشتریانش ارائه دهد در آن صورت مورد علاقه آنها هم خواهد بود . اگر از جملاتی مثل " ما این شرکت را 10 سال پیش از گاراژ راه اندازی کردیم و امروز در قلب Silicon Valley قرار داریم " را به مشتری بگویید ، فایده اندکی برای شما خواهد داشت . حال جمله بالا را از زاویه ای بهتر ببینیم : " ما ثروت 10 سال تجربه و تخصص مهندسی را به همراه داریم " .

نشان دهید که شما اینجایید تا قبل از هرچیزی به آن ها خدمت رسانی کنید و در نتیجه آن ها با پولشان و با رضایتشان به شما اعتماد می کنند .

 

 

د - ترغیب به عمل

شما باید تیر خلاص را در خلال متن وارد کنید تا بازدید کننده را مجبور به کلیک بر روی " ثبت نام " نمایید .این موارد را با call-to-action اشتباه نگیرید . یک احساس فوریت و ضرورت در خوانندگان ایجاد کنید که آن ها را بسوی اقدام خواسته شده سوق دهد

پست های تصادفی

طراحي سايت فروشگاهي
طراحي سايت فروشگاهي
طراحی سایت فروشگاهی به نسبت سایت های شرکتی و اطلاع رسانی پیچیده گی های بیشتری دارد زیرا علاو...
اهمیت كلمه عبور !
اهمیت كلمه عبور !
گذرواژه یا رمز عبور کلمه یا رشته‌ای از نویسه‌ها است که برای اعتبارسنجی بکار می‌رود...

طوفان فکری با تیم مشاوران آکو

درخواست مشاوره
مشاوره با آکو